2017-08-11, 22:34
Medlem
Omnomnomns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Nej, det där är inte rätt.

EDIT: om det är hon så är det helt enkelt fel bild. Men vad fan? Märkligt att någon skulle göra så.

ja bilden på tjejen är ju bara ett påstående av någon det med, s*bina har i allafall en koppling:

https://www.linkedin.com/in/sabina-ringqvist-942453b/

Hon är kassör på Copenhagen Suborbitals, som har haft gemensam projekt med Nautilus

Wiki säger:
"Today, Nautilus is used by her builders and various others for recreation and expeditions.[6]

One such expedition is the attempted launch of the rocket and spacecraft HEAT1X-TYCHO BRAHE built by Danish non-profit rocket group Copenhagen Suborbitals"

Kassör = Pengar och det är väl också en klassisk anledning.
Senast redigerad av Omnomnomn 2017-08-11 kl. 22:38.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Vad säger att han är smart nog för det? De uppfinnare och genier jag har träffat (jo, jag har träffat sådana) har i flera fall varit ganska handikappade socialt. De tenderar ofta att överskatta andras förmåga på sin egen hemmaplan och att underskatta andras förmåga när de själva är på bortaplan.

Tja jag vet ju inte men det är ju inga direkta social skills som behövs för att räkna ut konsekvensen av sina handlingar..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Fake news. Hon är ca 20 år äldre än den försvunna.
Kolla hennes profilbild. Tjej i 30-årsåldern..Du tycker att S*bi*a ser ut att vara i 50-55 årsåldern då.
Senast redigerad av GoofyGuy222 2017-08-11 kl. 23:03.
Citera
2017-08-11, 22:35
Medlem
Någon som vet en motsvarighet till ratsit i Danmark? Skulle behöva veta exakt ålder på dessa två namn som figurerat S*bin* och S*r*, *=a

Vad gäller S*bin* så är hon enligt uppgift revisor/kassör för Suborbitals samt jobbar med deras kommunikationsfrågor, liksom hon även verkar göra annanstans. De två känner varandra helt klart väl. Stilmässigt verkar hon stämma överrens med det signalement som fanns i någon dansk media. Dock stämmer det inte vad gäller åldern. Hon verkar ha jobbat i danmark sen mitten av 80-talet så det kan inte va hon om åldern ska va mellan 35-40.
Senast redigerad av polygrip 2017-08-11 kl. 22:39.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av the-hunchback
Ja, hon kan ha råkat ut för en olycka. Det kan mycket väl vara så att hon släppts av och då varit vid liv men senare trillat i vattnet av oaktsamhet eller råkat ut för någon helt annan olycka. Sådant händer.

Ah det gör det, men det så jäkla osannolikt. Man måste hata slumpen, som GW säger =)
Citera
Medlem
Tekkys avatar
Nu har jag ju bara läst de typ 350 senaste inläggen, men har inte sett följande teori nämnas bland dom.

Ung festsugen kvinna hoppar av en ubåt efter ett lyckat reportage, med en 5a tjack på fickan och avstängd telefon för att jobbig pojkvän inte ska hindra hennes planerade 72 timmars fest instängd i nån skum lägenhet med mystiska vänner. I de läget är väl inte nyhetsläsande prio ett heller.

Inte en helt osannolik teori, dock osannolikt att ubåten får för sig att sjunka i samband med en sådant senario.
Citera
2017-08-11, 22:36
Medlem
Hummm..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Janyny
Hon har rätt yrke, är från Sverige och har jobbat för väldigt små publikationer vilket klaffar med att ingen tidning känt igen ven offret är än.

https://dk.linkedin.com/in/sabina-ringqvist-942453b

Jag redigerade mitt inlägg pga åldern. Sabina är långt mer än 30 år.

(FB) Den danska ubåten UC3 Nautilus saknas efter färd (2017-08-11)
Citera
Medlem
0x539s avatar
Att ubåten öppnas under vatten måste väl anses som uteslutet? Det skulle nästan garanterat innebära att bevis förstörs i en pågående mordutredning. Jag är beredd att sätta pengar på att ubåten kommer bärgas i sin helhet och öppnas på land, och att det är därför arbetet dröjer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ok, tack för svar.
Ja om inte annat så torde flyktfaran vara överhängande; nu har han ju ingen u-båt längre men enl uppgift så kan han köra rymdraket.
Ja nog lär även dansk organisationsförmåga relativt snabbt lyckas med projektet att få upp farkosten på torra land.

Ja hemska tanke om han hinner rymma till månen i sin raket
Citera
2017-08-11, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Men om han faktiskt talar sanning, varför skulle han då inte vara lugn?

Absolut sant, men var fasen är hon då?

Utan att vara begravd i information så verkar ju ett raseri-utbrott till följd av svartsjuka det mest troliga. Det skapar minst antal frågetecken i mitt huvud..
Citera
2017-08-11, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hummm..
Hårfärgen stämmer liksom färgen på ögonen. De är varken blå eller bruna, utan ser mer gröna ut.

https://media.licdn.com/mpr/mpr/shrinknp_200_200/p/3/000/0be/132/367585b.jpg

EDIT;

Nä, åldern stämmer inte. Och på hennes fb ser hon ut som långt mer än 30 år. Att jag inte såg detta!!

Sant! Det borde inte vara hon.
Citera
2017-08-11, 22:38
Medlem
Hummm..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Ja hemska tanke om han hinner rymma till månen i sin raket

Ja, och hur delger man MGM exempelvis om han är på månen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in