2017-08-11, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
Men fortfarande, hur kan han hålla sig så lugn när han är smart nog att veta att han inte kan komma undan med det..

Vad säger att han är smart nog för det? De uppfinnare och genier jag har träffat (jo, jag har träffat sådana) har i flera fall varit ganska handikappade socialt. De tenderar ofta att överskatta andras förmåga på sin egen hemmaplan och att underskatta andras förmåga när de själva är på bortaplan.
Citera
2017-08-11, 22:29
Medlem
En olycka har kanske skett med ubåten trots allt, eller nåt mindre maskinhaveri. Men passagerarförsvinnandet är nog en bluff. Det senare är arrangerat eller en kupp för att få uppmärksamhet bara? Ubåten får mycket gratis reklam i media nu.
Citera
2017-08-11, 22:30
Medlem
Citat:
X scenario

1. Hon släpps av enligt utsago men håller sig undan.
Inte troligt: för lång tid.

2. Hon släpps av men utsätts för ett orelaterat brott.
Trolighet beroende av vem hon är och vilka hon har omkring sig. Att hon skulle bli utsatt för att brott av någon som "råkar gå förbi" är typ oändligt osannolikt. Detta är mitt i Köpenhamn. Oavsett hur nära det är till Kristiania och hur de förmodas ogilla journalister.

3. Hon råkas slås ihjäl.
Hur kan han hålla sig så lugn då? Han är ju smart nog att veta att den enda chansen han har att rädda sig själv att lägga alla korten på bordet direkt.

4. Hon mördas.
Trolighet låg. Han är smart nog för att inte välja detta tillfälle isåfall.

Jag tror på 3an i form av att han kanske har nån form av hybris och övertro på sin egen smarthet. Han kanske går fri, men stämplingen kommer han behålla ju.
Alternativt 2an där någon i hennes närhet har blivit sned av hennes eskapader, kanske ett ex eller partnern, och något händer där som eskaleras och hon hamnar medvetslös i vattnet och dör.

Givetvis hoppas jag på nr.1.

Finns fler unika alternativ?

Ja, hon kan ha råkat ut för en olycka. Det kan mycket väl vara så att hon släppts av och då varit vid liv men senare trillat i vattnet av oaktsamhet eller råkat ut för någon helt annan olycka. Sådant händer.
Citera
2017-08-11, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Kanske psykopat, de är smarta och är övertygade om att de kan manipulera vem som helst.
Nä psykopat tror jag inte han är. De tenderar inte att missbedöma andras intentioner eller råka ut för alla dessa samarbetssvårigheter som PM ständigt råkar ut för i diverse projekt.
Nån ASD störning tror jag PM lider av dock, typ Asperger eller dylikt skulle inte överraska).
Senast redigerad av Praetori 2017-08-11 kl. 22:33.
Citera
2017-08-11, 22:31
Medlem
Citat:
Ja kanske, men detta lugn gör ju bara Polisen mer misstänksamma. Är han en mycket smart psykopat så spelar han ju en roll. Inte bara stänger av kanske..

Men om han faktiskt talar sanning, varför skulle han då inte vara lugn?
Citera
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrNoShow
En olycka har kanske skett med ubåten trots allt, eller nåt mindre maskinhaveri. Men passagerarförsvinnandet är nog en bluff. Det senare är arrangerat eller en kupp för att få uppmärksamhet bara? Ubåten får mycket gratis reklam i media nu.

Och båda två skulle få mycket gratis tid i fängelset sen. Worth it?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoofyGuy222
Den här tjejen finns bland PM's facebokkvänner. Påminner om tjejen på bilderna på ubåten på vissa bilder i hennes album.

https://www.facebook.com/sabina.ringqvist

Citat:
Ursprungligen postat av polygrip
Jag hade i vart fall utan problem kunnat sätta pengar på att det är denna kvinna.

Fake news. Hon är ca 20 år äldre än den försvunna.
Citera
2017-08-11, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Är inte enda chansen att komma undan att gömma kroppen för alltid och inte ha fysiska bevis på brottsplatsen dvs ubåten?

Isåfall skulle han ju sänkt båten när ingen såg, simmat i land och gett dåliga förklaringar på var den ligger så att vattnet fick göra jobbet på bevisen. Nu verkar han ju i princip markera för alla var den ligger. Vatten tar inte bort alla bevis SÅ snabbt. Jag vet inte om han kan tända fyr på den, för det hade väl folk sett och han hade väl varit brandsvedd och allt möjligt synligt. Isåfall har han eldat på natten och då han själv hoppat överbord, men även det syns (eldflammorna), och röken känns ju av.

Visst en kropp med ett märke i hjässan hjälper inte, det vet han väl. Men han vet ju också att i den värld vi lever i så behandlas man ju som skyldig om man gör som han gör, och man aldrig hittar nån kropp. Alla med IQ över 20 kan ju sätta ihop 1 och 1..
Citera
2017-08-11, 22:32
Medlem
Angående S*bi*a Ri*gqvi*t ( https://www.facebook.com/s*b*na.r*ngqv*st ) så är hon från Malmö men bor i Köpenhamn. Hon frilansar och verkar dessutom ha skrivit en del om Copenhagen Suborbitals som PM är inblandad i. Det skulle kunna förklara varför PM's vänner inte visste att det fanns att svensk journalist ombord då hon dels bor där, dels finns i deras bekantskapskretsar och dels jobbar/har jobbat med dom tidigare. Så det var kanske inte udda nog att berätta om.
Senast redigerad av GoofyGuy222 2017-08-11 kl. 23:08.
Citera
2017-08-11, 22:33
Medlem
Verkisto2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pfaster
Är detta kvinnan som är saknad/mördad?

Nej, det är inte hon.

På Facebook sidan som nämndes lite tidigare finns en bild på ubåten, i tornet ser man två personer. Den ena är Raket-Madsen och den andra bör vara den försvunna ca 30-åriga kvinnan.
Citera
2017-08-11, 22:33
Medlem
Gjorde en databassökning och Sabina R har ju bara skrivit en enda artikel och det var 2011 i tidskriften Ingenjören, känns det inte lite väl överdrivet att kalla henne journalist pga den artikeln? Förvisso träffade hon ju Kaptenen vid det tillfället, men det var många år sedan....
Citera
2017-08-11, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hummm..
Hårfärgen stämmer liksom färgen på ögonen. De är varken blå eller bruna, utan ser mer gröna ut.

https://media.licdn.com/mpr/mpr/shrinknp_200_200/p/3/000/0be/132/367585b.jpg

Hon har rätt yrke, är från Sverige och har jobbat för väldigt små publikationer vilket klaffar med att ingen tidning känt igen ven offret är än.

https://dk.linkedin.com/in/sabina-ringqvist-942453b
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in