2017-08-12, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Men all denna spekulation. Det var någon annan som mördade henne efter hon blivit avsläppt. Kanske tom pojkvännen skulle liksom vara lite troligt om inte ubåten som inte haft problem sedan 2008 helt plötsligt först var försvunnen och sedan gick till botten dagen efter. Det skulle för en sådan mördare vara ett helt extremt tillfälle av god tur.

Då är ju frågan varför den sjönk så lägligt när de upptäckt honom i bukten.
Citera
2017-08-12, 13:56
Medlem
Xer0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Kan vara det som gått snett också. Han förväntade sig att bli beskriven som en genialisk uppfinnare och driftig, modig, manlig ubåtskapten, medan hon såg EN TÖNT framför sig, och ställde frågor därefter...

Det tror jag inte, men hon kanske inte ville mysa med honnom och så blev det så ändå, vart efter hon börjar jiddra om "jag skall anmäla dig, alla skall få veta" och då blev det bråk som slutade i mord.

Det är ju relativt korkat att börja hävda sig när man är ensam med en bredaxlad karl på havet.
Citera
2017-08-12, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
En annan reflektion är att stället hon blivit avsläppt på enligt PM verkar minst sagt sunkigt område. På restaurangen som verkar vara byggt av klottrade containers ? sitter "unga män" sa expressens journalist! Inget område man som ensam tjej skulle vilja gå igenom sent på kvällen direkt!

Frågan är varifrån idén om att släppa av henne just där kom? Måste ju varit så att pojkvännen skulle möta upp där i så fall och att han slog larm när så inte blev fallet.
Citera
2017-08-12, 13:58
Medlem
Artikel i danska BT. Bild på Wall och han har sagt under häktningsförhandlingen lite diffust att han "gärna vill förklara sig"

http://www.bt.dk/krimi/raket-madsen-i-retten-jeg-vil-meget-gerne-forklare-mig
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Alltså okej.., låt oss tro för en sekund att "skepparen" släppte av Kim som han sade. Så då skulle han ha varit ensam på ubåten o kört..

Har detta hänt tidigare, att han ensam far ut..?

(det är ju knappast något billigt nöje)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
En annan reflektion är att stället hon blivit avsläppt på enligt PM verkar minst sagt sunkigt område. På restaurangen som verkar vara byggt av klottrade containers ? sitter "unga män" sa expressens journalist! Inget område man som ensam tjej skulle vilja gå igenom sent på kvällen direkt!

Det området anses väl ändå som det coolaste området i Köpenhamn just nu. Visst i dess absoluta utkant men Papirkajen är relativt hett tex.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mongomannen
Källa på det? Det låter intressant.

Det var inte Peter som sade det, det var kollegan som skulle med till Bornholm.

Citat:
Varnar polisen för farliga vätskor
Han hade på fredagen, precis som flera andra av Peters kolleger, begett sig till platsen utanför Köpenhamn där Peter har sitt “rymdlaboratorium”, hangaren eller verkstaden där projekten byggs. Alla som har jobbat med Peter är chockade över nyheten som nått dem under dagen men ingen av dem vill spekulera kring händelsen.
– Vi vet inte vad som har hänt. Han säger att han lämnade kvinnan men hon har inte synts till sedan dess, vi vet inte. Vi ska inte spekulera, vi kommer veta mer i morgon, säger den man som berättat om ägarstriden.
Han berättar att han är på plats för att varna polisen.
– Det finns farliga vätskor där inne som det är viktigt att de inte får spillt på sig så jag var tvungen att varna dem.

http://www.expressen.se/kvallsposten/peter-madsens-mystiska-sms-innan-ubaten-sjonk/
Citera
2017-08-12, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xer0
Det tror jag inte, men hon kanske inte ville mysa med honnom och så blev det så ändå, vart efter hon börjar jiddra om "jag skall anmäla dig, alla skall få veta" och då blev det bråk som slutade i mord.

Det är ju relativt korkat att börja hävda sig när man är ensam med en bredaxlad karl på havet.

Vi får nog aldrig veta exakt händelseförlopp. Men en gissning är att mannen har hög IQ, men låg "EQ" t ex svårt att styra sig när han blir kåt, arg, frustrerad osv. Han ska ha samarbetsproblem och vara lynnig. Att en sån person reagerar galet om en person börjar göra motstånd vid närmanden eller hota med anmälan är nog självskrivet.
Citera
2017-08-12, 14:01
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xer0

Det är väl typiskt för en sinnessjuk svensk feminist att tro att de alltid kan göra och säga vad de vill utan att någon skulle lägga hand på dem.
Citera
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Alltså okej.., låt oss tro för en sekund att "skepparen" släppte av Kim som han sade. Så då skulle han ha varit ensam på ubåten o kört..

Har detta hänt tidigare, att han ensam far ut..?

(det är ju knappast något billigt nöje)
av de artiklar jag kunnat läsa om honom så hände det tämligen ofta att han stack ut själv och att han övernattade i ubåten
Citera
Medlem
Killimanjaross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Tänkte väl det. Finns det en sådan karta (i realtid) på internet också?

Radarbilder, nej. Det är endast för militärt bruk.
Citera
2017-08-12, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Det var inte Peter som sade det, det var kollegan som skulle med till Bornholm.
Okej det handlar alltså om farliga vätskor i labbet (raketbränsle antar jag då) och inte i ubåten. Tack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in