2017-08-11, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Säg inte det, säg inte det..
En socialt felkopplad raketforskare som PM, en nutty Professor Kalkyl, kan antagligen inte läsa av kvinnor och då allraminst en lesbisk kvinna. Professorn drabbades kanske av kortslutning när han möttes av ett Nej..?

Det var 'Jackflash' som i inlägget #297 skrev detta:
<Från början så angav media att journalistens "fru" anmält journalisten försvunnen. Trodde då att det handlade om en man.

Senare står det "partner" i media. Är vedebörande möjligtvis lesbian eller missuppfattade media allt i början?>

Svaret på Jackflashs frågor lär komma så småningom. Då lär vi också ha fått veta vad som hänt journalisten. Jag är mycket bekymrad. Det här reportaget borde hon inte nappat på. Ingen borde vara ensam med PM ombord på en ubåt.
Eller för den delen: i en rymdraket
Jag vidhåller. Jag tror inte att det har med saken att göra. Jag utesluter det inte. För det första vet vi inte ens om hon är gay eller inte, för det andra finns väl ingen vettig tes om hur "gay" ska in i ekvationen alls. Det blir en massa antaganden med noll stöd och en "luftkedja" (gay(X)->MGM hatar gay(X)->MGM dödar kvinnan(Y)->kvinnan död(Y)) snarare än indiciekedja. "X" anger jag där noll och intet stöd finns och det dessutom finns en förklaring på tidiga uppgifterna av typen "felöversättning". MGMs hållning måste antas ur det blå. Y anger saker som är mer troligt, men som vi ändå inte vet.

Därmed är spekulationer om hennes sexualitet tämligen meningslösa. Facit kommer vi ju snart få, när pojkvän/flickvän/fru/anhörig trakasserats nog av media så hen uttalar sig. När sexualiteten väl är etablerad, så behövs det fortfarande skäl att anta att den har med hennes bortavaro att göra.
Citera
2017-08-11, 22:15
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av edge22
Rätt, i dansk juridik finns det "uagsomt drab" eller "forsætligt drab".
"Forsætligt drab" kallas dock vanligtvis för mord och kan straffas med fängelse upp till livstid.

Källa (på dansk): http://www.strafferetshjaelpen.dk/fagomrader/drab.html
Nej, "uagsomt drab" motsvarar det som på svenska kallas "vållande till annans död", alltså utan uppsåt. Med uppsåt, dvs mord eller dråp, motsvarar bättre "forsætligt drab".
Citera
2017-08-11, 22:16
Medlem
nudebrainsurgeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polygrip
Jag hade i vart fall utan problem kunnat sätta pengar på att det är denna kvinna.
Jag hittade en annan, journalist och sexolog( S B S ), som påminde mer om bilden, iaf leendet.
Citera
Medlem
dialektikers avatar
Hur mycket pengar kostar denna operation? Hur mycket kostar det att för en kranbåt att fiska upp U-båten? Tänk på att allt i tråden här är spekulationer egentligen.
Men han verkar vara mycket, mycket udda.
Har han trott att han är oövervinnlig även då det gällde att göra ett smart brott.
Han har ju minst sagt lyckats göra reklam för sig,
en exentrisk men samtidigt inspirerande människa?
Är det sant att polisen måste rubricera ett fall med något och därmed benämningen "dråp" och så kan det visa sig att han är oskyldig. (Jag bara spekulerar även den infallsvinkeln i spekulerandets högborg Flashback)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Han hade inte behövt bära kroppen upp genom tornet. Det finns en annan lucka på skrovet framför tornet. Och hon är liten och lätt.
Jag lutar åt att kroppen inte ligger kvar.
Det är fortfarande inte lätt med en lealös kropp, det är ingen stor karl, och om han dumpat kroppen finns det få eller inga anledningar till att sänka ubåten, om det nu inte gått väldigt blodigt till vilket inte heller känns sannolikt. OM han bragt henne om livet så vågar jag påstå att kroppen är kvar i båten och att det är anledningen till att han sänkte den.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Så vitt jag vet har det redan varit en dansk i rymden...

Jajemän. Men det var väl 2015? Och copenhagen suborbitals pysslade med rymdförsök innan dess, och raketmadsen hoppade av. Kanske när han inte kunde blir förste dansk i rymden längre?
Citera
2017-08-11, 22:17
Medlem
elbels avatar
Ingen dykare som läser här?

Man öppnar väl inte en ubåt under vatten hursomhelst
Stora krafter när vattnet forsar in och man sugs med, finns många som dött vid arbetsdyk
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Får "sidan är inte tillgänglig, tekniska problem eller den kan ha tagits bort". Låter som om det kan ha varit en träff från din sida, om någon anhörig har stängt sidan.
Fungerar fortfarande för mig.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Just det. Hela sänkningen av ubåten kan vara en skenmanöver. Det är inget vatten i ubåten utan han lät bara den gå till botten för folk ska tro den sjönk. Därför är han lugn. Den här kvinnan kanske försvann redan dagen innan. Fråga mig inte hur, men att dumpa en kropp i havet borde inte vara svårt, om den förankras med något.

Med tanke på att det verkar vara en någorlunda skärpt uppfinnare så bör han ha tänkt på säkerheten. Går det ens att öppna ballasttankarna när tornluckan är öppen på en "konventionell" ubåt med tanke på säkerhetsaspekterna?

Det borde finnas ett säkerhetssystem som gör det omöjligt att en ventil öppnar sig och släpper in vatten om besättningsutrymmet inte är slutet.
Citera
Medlem
SeanAverys avatar
Citat:
Jag hade i vart fall utan problem kunnat sätta pengar på att det är denna kvinna.

Om det där är kvinnan från den andra bilden har hon isåfall gjort en plastikoperation till det fulare om du frågar mig
Citera
Medlem
Hegamons avatar
Misstänkt för mord är nu rubriceringen enligt dansk polis. (dråp och mord är samma sak i Danmark).
Senast redigerad av Hegamon 2017-08-11 kl. 22:26.
Citera
2017-08-11, 22:18
Medlem
Citat:
Ja nog är hon lik om man jämför bilderna på henne på ubåten med bilderna bland hennes foton iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in