Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-10, 23:46
  #13
Medlem
Fiskmuskatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torkel2
Alltså att komma att komma 15 - 20 min för sent det är ju en sak, men 3 h??? Vem fan accepterar det? Han kunde väl ringt och sagt något som vanligt normalt folk?

Varit med om förseningar på allt från 1 timme till 3 dygn. Man blir knäpp och osäker
Citera
2017-08-11, 01:05
  #14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Imiron
Det är naturligtvis ett jävla ofog att komma flera timmar senare, men inte hela världen om du ändå bara var hemma hos dig och chillade.

Det kvittar oavsett om man enbart är hemma och chillar. Går knappt att starta en film eller ett spel om någon förväntas komma inom fem minuter. Man kanske planerar att dra och handla käk tillsammans? 3 timmar är tillräckligt för att affärer ska hinna stänga.

Att dra ut på det och inte höra av sig är rejält respektlöst.

Har en polare som är sådär. Skriver "kom och möt mig, jag går nu", sen dröjer ändå en kvart bara för att han glömde eller något "kom upp". Man gör helt enkelt inte så. Planerad tid är en utsatt tid.

Numera gör jag likadant tillbaka. Han har börjat lära sig nu att han kanske ska passa tider, annars så får han komma till min dörr, SEN kan vi gå ut.
Citera
2017-08-11, 01:13
  #15
Medlem
Imirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JimJams
Det kvittar oavsett om man enbart är hemma och chillar. Går knappt att starta en film eller ett spel om någon förväntas komma inom fem minuter. Man kanske planerar att dra och handla käk tillsammans? 3 timmar är tillräckligt för att affärer ska hinna stänga.

Att dra ut på det och inte höra av sig är rejält respektlöst.

Har en polare som är sådär. Skriver "kom och möt mig, jag går nu", sen dröjer ändå en kvart bara för att han glömde eller något "kom upp". Man gör helt enkelt inte så. Planerad tid är en utsatt tid.

Numera gör jag likadant tillbaka. Han har börjat lära sig nu att han kanske ska passa tider, annars så får han komma till min dörr, SEN kan vi gå ut.
När man ska mötas ute är man givetvis i tid. Och ja, jag som jag påtalat är det ett ofog, särskilt om just mat och sånt är inblandat. Men annars vafan, man det är inte så supernoga om nån är hemma. Men ja, 3 h är för mycket. Misstänker dock att det finns en annan sida av historien. Eller så är pojkvännen helt sär. Sånt händer ju också.
Citera
2017-08-11, 01:30
  #16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Imiron
När man ska mötas ute är man givetvis i tid. Och ja, jag som jag påtalat är det ett ofog, särskilt om just mat och sånt är inblandat. Men annars vafan, man det är inte så supernoga om nån är hemma. Men ja, 3 h är för mycket. Misstänker dock att det finns en annan sida av historien. Eller så är pojkvännen helt sär. Sånt händer ju också.

Jag tror att det är pojkvännen som är helt sär faktiskt. Nog för att hon visar på svartsjuka tendenser, men han kan inte sitta och påstå att det är hennes fel när han behandlar henne sådär.

Och jo, det är supernoga om någon är hemma också. På 3 timmar hade jag kunnat ta en kaffe hos mormor, kört grejer till tippen, gått på den där födelsedagen jag avstod ifrån etc. Allt för att jag satt och väntade på någon fitta som sagt att den ska dyka upp men inte gör det.


Bestämmer jag att jag ska träffa en polare, säger jag ungefär tid. Runt 18:00! Oj det drog ut lite på tiden, tar upp mobilen innan klockan 18 och säger att det drar nog ut på tiden en halvtimme till. När den halvtimmen har gått så skickar man sms "åker nu".
Så jävla svårt är det inte. Det är bara att folk är ouppfostrade jävla snorungar.
Citera
2017-08-11, 01:34
  #17
Avstängd
Såna människor värdesätter inte ens tid.

Då kan man säga "ring när du närmar dig" och fortsätta med sin dag. Så kan dom få sitta och vänta 2-3 timmar som idioter på att man själv blir klar.
Citera
2017-08-11, 02:45
  #18
Medlem
75190255508s avatar
En av mina bästa barndomsvänner var sådär, kunde aldrig vara i tid. Jag har flera gånger fått autistryck pga honom Efter missade resor och liknande lärde man sig att aldrig bestämma möte som krävde att han skulle vara i tid. Knäppaste var nog att han en gång kom 5 timmar sent och när man frågade varför sa han "jag gjorde en potatisgratäng".

Tror nog att det är aningen svårare om man är i ett förhållande dock. Du kan ju prova att distansiera dig lite bara för att se hur han reagerar. Om han känner att du långsamt börjar försvinna kanske han skärper sig.
Citera
2017-08-11, 03:22
  #19
Medlem
Scarlettstorms avatar
Det är fruktansvärt respektlöst att komma 3 timmar försent. Helst till någon som man påstår sig tycka om.
Och att inte ens ringa/smsa och förklara att man blir sen är rent ut sagt jävligt dåligt beteende.

Gör han så när han ska till jobbet också?

Nästa gång bör du vänta max en halvtimma. Och sen drar du hemifrån eller vars ni skulle ses.
Och klagar han och undrar varför du inte är där så säger du att du inte tänker vänta när han inte håller tider.
Väldigt egoistiskt beteende av honom. Precis som att det är skitsamma att han kastar bort din tid och att han tar för givet att du ska sitta och vänta i flera timmar.

Du borde även låta han vänta i flera timmar om han bjuder hem dig. Ge igen med samma mynt så kanske han fattar.
Citera
2017-08-11, 10:37
  #20
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Scarlettstorm
Nästa gång bör du vänta max en halvtimma. Och sen drar du hemifrån eller vars ni skulle ses.
Och klagar han och undrar varför du inte är där så säger du att du inte tänker vänta när han inte håller tider.

Du borde även låta han vänta i flera timmar om han bjuder hem dig. Ge igen med samma mynt så kanske han fattar.

Förstår din poäng, och ja, det är vad man BORDE göra. Om det inte vore så jävla dramatiskt och divalat. Det kommer varken att förändra hans beteende, eller ge henne några pluspoäng gentemot hans påståenden om att hon är kvävande.

Det finns ett enklare sätt. Det kallas prioriteringar. Och vill man använda sig utav det så är det så simpelt som att dutta ner fanskapet en bit på sin egen prioriteringslista.
Det betyder att han kommer efter saker som:
1. Spela Wow
2. Dra till en vän
3. Gå en vända till biblioteket
4. Handla
5. Kolla senaste avsnittet Game of thrones
6. Pilla navelludd
7. Jaga fjärilar med hov
8. Böörna med 740'n
9. Pippa med grannen
10. Umgås med partnern.

Alltså, när man känner att man har gjort allt man vill, kan och behöver, sen tänker att "nejfan, nu vettefan vad man kan hitta på längre, detta börjar bli tråkigt". DÅ, kan man boka tid och han tillåts att komma över.

Lägg han lågt i din prioriteringslista och sätt dig själv först och främst. Du kommer vara mindre tillgänglig, vilket betyder att du blir mer värdefull. Det kommer att vara svårare att stämma träff då du är så upptagen, så då måste han hålla tider eller nöja sig med att vara ensam.

Dessutom kommer du bry dig mindre om vad han gör, samtidigt som du kan säga ifrån vänligt men bestämt att "nä, detta var inte vad jag förväntade mig skulle hända ikväll. Vi får leka någon annan dag, jag har annat för mig nu.".

Just nu gissar jag på att du har honom VÄLDIGT högt på din prioriteringslista. ¨

Lycka till
Citera
2017-08-11, 21:52
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imiron
Hur är du med petitesser och mindre förseningar annars? Är det så att du med din autism ställer mycket krav på hur han ska vara, uppföra sig, tider etc etc? Kan mycket väl tänka mig att man blir tokig och sen tänker "fuck it, jag dyker upp när jag dyker upp".

Det är naturligtvis ett jävla ofog att komma flera timmar senare, men inte hela världen om du ändå bara var hemma hos dig och chillade.


Jag är inte så värst kontrollerande. Min autism påverkar ju primärt mig och det är mitt liv som måste ha lite fyrkantsmönster. Han får vara exakt som han vill, men jag ser gärna att han kommer på bestämd tid.



Btw han skrev att han ville ha öppet förhållande nu, då det är mindre kravlöst. Han skrev även att han inte planerat att ligga med någon annan. Hur jävla mycket bs är inte det??
Citera
2017-08-11, 21:57
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JimJams
Förstår din poäng, och ja, det är vad man BORDE göra. Om det inte vore så jävla dramatiskt och divalat. Det kommer varken att förändra hans beteende, eller ge henne några pluspoäng gentemot hans påståenden om att hon är kvävande.

Det finns ett enklare sätt. Det kallas prioriteringar. Och vill man använda sig utav det så är det så simpelt som att dutta ner fanskapet en bit på sin egen prioriteringslista.
Det betyder att han kommer efter saker som:
1. Spela Wow
2. Dra till en vän
3. Gå en vända till biblioteket
4. Handla
5. Kolla senaste avsnittet Game of thrones
6. Pilla navelludd
7. Jaga fjärilar med hov
8. Böörna med 740'n
9. Pippa med grannen
10. Umgås med partnern.

Alltså, när man känner att man har gjort allt man vill, kan och behöver, sen tänker att "nejfan, nu vettefan vad man kan hitta på längre, detta börjar bli tråkigt". DÅ, kan man boka tid och han tillåts att komma över.

Lägg han lågt i din prioriteringslista och sätt dig själv först och främst. Du kommer vara mindre tillgänglig, vilket betyder att du blir mer värdefull. Det kommer att vara svårare att stämma träff då du är så upptagen, så då måste han hålla tider eller nöja sig med att vara ensam.

Dessutom kommer du bry dig mindre om vad han gör, samtidigt som du kan säga ifrån vänligt men bestämt att "nä, detta var inte vad jag förväntade mig skulle hända ikväll. Vi får leka någon annan dag, jag har annat för mig nu.".

Just nu gissar jag på att du har honom VÄLDIGT högt på din prioriteringslista. ¨

Lycka till

Sen han behandlade mig som han gjorde åkte han ner 2 mil. Har som en blockad runt hela hjärtat.
Citera
2017-08-11, 22:55
  #23
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Flugsvampsisglass
Sen han behandlade mig som han gjorde åkte han ner 2 mil. Har som en blockad runt hela hjärtat.

Det är bra.

Hur ska du göra nu då när han föreslagit "öppet"?
Citera
2017-08-12, 16:33
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JimJams
Det är bra.

Hur ska du göra nu då när han föreslagit "öppet"?

Sa "okej" och ser mig själv som färdig mer detta praktarsel
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback