Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-08-12, 17:13
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flugsvampsisglass
Jag är inte så värst kontrollerande. Min autism påverkar ju primärt mig och det är mitt liv som måste ha lite fyrkantsmönster. Han får vara exakt som han vill, men jag ser gärna att han kommer på bestämd tid.

Btw han skrev att han ville ha öppet förhållande nu, då det är mindre kravlöst. Han skrev även att han inte planerat att ligga med någon annan. Hur jävla mycket bs är inte det??

Hahaha! Är han ok med att du ligger med andra då? Han vill som sagt ha en lösare relation och upplever sig helt klart bunden/kontrollerad och stressad i relationen nu. Att komma 3 h för sent låter mer som en markering.

Eftersom du har autism tror jag att du åtminstone ska överväga att det är saker du gör som bidrar till detta och som du inte ser. Det jag menar att det här med tiderna kanske snarare är ett symtom på ett större mönster där ni är ganska olika. Jag antar att han inte kom 3h för sent i början?

Eller så gör du som du skriver och bara lämnar det här bakom dig.
Citera
2017-08-12, 18:25
  #26
Medlem
heropsychodreamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugsvampsisglass
Tjo FB, måste nog mest skriva av mig. Long story short: jag var osäker på en kille ett tag men vågade ta steget och vi blev ett par, men det sket sig rejält igår.


Om gårdagen: han skulle kommit till mig vid 16 men dök upp runt 19-snåret. Jag var jävligt arg då han några dagar tidigare hade kommit 3 h efter avtalad tid. Enligt honom var jag "militären" eftersom jag vill att man kommer på utsatt tid, han sa att han behövde prioritera sig själv och inte kan stressa över tider.

Jag frågade efter många timmars diskussion då han sa att han inte ville ha det såhär ifall han tänkte dumpa mig. Det låter dramatiskt att fråga men jag har autism och ville ha korten på bordet då jag inte kände på mig ifall det var på g eller inte. Svaret jag fick var så jävla vagt att jag inte kan tyda det öht. Det gick något i stil med detta.

"Vi kan inte ha det såhär. Jag vill inte att du försvinner ur mitt liv men vi är inte ihop såhär. Jag vill se dig vid min sida, men jag måste prioritera mig själv och kan inte leva efter att passa en tid"

Jag frågade då ifall han bara ville ha mig som vän, varav han svarade typ "nej som något mer" osv osv.

Detta är så olikt honom då han alltid varit en väldigt go kille som aldrig visat en enda tendens till detta förut. Han har aldrig varit en player och tja jag var helt enkelt inte beredd på detta beteende. Hur ska jag tolka detta? Vad vill han?

Han är man. Dvs han vill kunna göra vad han vill när han vill och vill han vara med dig ska du vara tillgänglig. Nästa gång han är sen så gå därifrån efter en halvtimme och gör något kul. Sitt fan inte och vänta! Nästa gång ni ska träffas någonstans är det du som kommer tre timmar sent.
Citera
2017-08-12, 18:34
  #27
Medlem
heropsychodreamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugsvampsisglass
Btw han skrev att han ville ha öppet förhållande nu, då det är mindre kravlöst. Han skrev även att han inte planerat att ligga med någon annan. Hur jävla mycket bs är inte det??

Folk börjar fan bli helt outrageous med jävla 'öppet förhållande' och poly hit och dit. Hörde om en väns vän som var otrogen när hans fru var höggravid och nyförlöst med tredje barnet. Han sa 'Jag kanske är polyamorös, kan inte hon jag träffade flytta in?'

Den här öppna trenden i förhållanden har gjort män fucking ohanterbara.
Citera
2017-08-12, 19:01
  #28
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Flugsvampsisglass
Sa "okej" och ser mig själv som färdig mer detta praktarsel

Lika bra. Hur går det med dig då?
Citera
2017-08-13, 18:47
  #29
Medlem
Killar sitter fast i sina tjejer med gummiband. Vi drar oss utåt när vi känner oss låsta för att sen komma tillbaka.

Om det är mkt tjat och gnäll från din sida så måste han bort ett tag. Kalla det hans grotta eller vad du vill. Det absolut sämst du kan göra i ett sådant läge är att tjata ännu mer utan låt honom vara så kommer han tillbaka.
Citera
2017-08-14, 04:12
  #30
Medlem
Scarlettstorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JimJams
Förstår din poäng, och ja, det är vad man BORDE göra. Om det inte vore så jävla dramatiskt och divalat. Det kommer varken att förändra hans beteende, eller ge henne några pluspoäng gentemot hans påståenden om att hon är kvävande.

Det finns ett enklare sätt. Det kallas prioriteringar. Och vill man använda sig utav det så är det så simpelt som att dutta ner fanskapet en bit på sin egen prioriteringslista.
Det betyder att han kommer efter saker som:
1. Spela Wow
2. Dra till en vän
3. Gå en vända till biblioteket
4. Handla
5. Kolla senaste avsnittet Game of thrones
6. Pilla navelludd
7. Jaga fjärilar med hov
8. Böörna med 740'n
9. Pippa med grannen
10. Umgås med partnern.

Alltså, när man känner att man har gjort allt man vill, kan och behöver, sen tänker att "nejfan, nu vettefan vad man kan hitta på längre, detta börjar bli tråkigt". DÅ, kan man boka tid och han tillåts att komma över.

Lägg han lågt i din prioriteringslista och sätt dig själv först och främst. Du kommer vara mindre tillgänglig, vilket betyder att du blir mer värdefull. Det kommer att vara svårare att stämma träff då du är så upptagen, så då måste han hålla tider eller nöja sig med att vara ensam.

Dessutom kommer du bry dig mindre om vad han gör, samtidigt som du kan säga ifrån vänligt men bestämt att "nä, detta var inte vad jag förväntade mig skulle hända ikväll. Vi får leka någon annan dag, jag har annat för mig nu.".

Just nu gissar jag på att du har honom VÄLDIGT högt på din prioriteringslista. ¨

Lycka till

Haha jaga fjärilar med en hov. Det gör man så ofta.

Visst, ditt sätt är säkert effektivt. Men det kan också resultera i att killen går vidare och söker tröst hos någon annan när hon drar sig undan. Han vänjer sig att leva utan henne.

Nu borde ju hon lämna stolpskottet, helst med tanke på att han föreslog ett fritt förhållande. Då borde hon ha sagt att det är över och inte svarat "okej". För nu gav hon all makt till honom, han styr allting om hon stannar kvar.
Citera
2017-08-14, 04:18
  #31
Medlem
Scarlettstorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoBandit
Killar sitter fast i sina tjejer med gummiband. Vi drar oss utåt när vi känner oss låsta för att sen komma tillbaka.

Om det är mkt tjat och gnäll från din sida så måste han bort ett tag. Kalla det hans grotta eller vad du vill. Det absolut sämst du kan göra i ett sådant läge är att tjata ännu mer utan låt honom vara så kommer han tillbaka.

Fast om man inte "gnäller" så accepterar man ju killens beteende. Att vi kvinnor gnäller är ju många gånger när killen har ett beteende som gör ont.

I det här fallet så är ju hennes gnällande befogat. Han visade klart och tydligt att hon inte var någon prioritet i hans liv och det gjorde han ju solklart sen när han ville ha ett fritt förhållande.

Han tycker nog att det är bra att ha kvar henne som ett säkert kort medans han lägger sin energi på andra och uppvaktar dom och hon ska snällt sitta tyst och vänta på sin tur. När han behagar att dyka upp. 3 timmar försent.
Visar man sån respektlöshet så förtjänar man gnäll.
Citera
2017-08-14, 06:32
  #32
Medlem
the juntos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scarlettstorm
Fast om man inte "gnäller" så accepterar man ju killens beteende. Att vi kvinnor gnäller är ju många gånger när killen har ett beteende som gör ont.

I det här fallet så är ju hennes gnällande befogat. Han visade klart och tydligt att hon inte var någon prioritet i hans liv och det gjorde han ju solklart sen när han ville ha ett fritt förhållande.

Han tycker nog att det är bra att ha kvar henne som ett säkert kort medans han lägger sin energi på andra och uppvaktar dom och hon ska snällt sitta tyst och vänta på sin tur. När han behagar att dyka upp. 3 timmar försent.
Visar man sån respektlöshet så förtjänar man gnäll.

Håller med.
Citera
2017-08-14, 09:53
  #33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scarlettstorm
Fast om man inte "gnäller" så accepterar man ju killens beteende. Att vi kvinnor gnäller är ju många gånger när killen har ett beteende som gör ont.

I det här fallet så är ju hennes gnällande befogat. Han visade klart och tydligt att hon inte var någon prioritet i hans liv och det gjorde han ju solklart sen när han ville ha ett fritt förhållande.

Han tycker nog att det är bra att ha kvar henne som ett säkert kort medans han lägger sin energi på andra och uppvaktar dom och hon ska snällt sitta tyst och vänta på sin tur. När han behagar att dyka upp. 3 timmar försent.
Visar man sån respektlöshet så förtjänar man gnäll.

Jag håller helt med om att en försening inte är ok, inte ens 15 min utan att förvarna.
Citera
2017-08-14, 10:32
  #34
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Scarlettstorm
Haha jaga fjärilar med en hov. Det gör man så ofta.

Visst, ditt sätt är säkert effektivt. Men det kan också resultera i att killen går vidare och söker tröst hos någon annan när hon drar sig undan. Han vänjer sig att leva utan henne.

Nu borde ju hon lämna stolpskottet, helst med tanke på att han föreslog ett fritt förhållande. Då borde hon ha sagt att det är över och inte svarat "okej". För nu gav hon all makt till honom, han styr allting om hon stannar kvar.

Kunde tänka mig att du gjorde det;P

"Men det kan också resultera i att killen går vidare". Det är jävligt mycket extremfall. Worst case scenario. Precis innan helvetet frusit till is, men efter att grisar lärt sig flyga. Det är ofta attraktivt med saker som inte ges för lätt, "scarcity creates value". Så om man gör raka motsatsen och slutar tänka på personen brukar det vända. I annat fall så är ju killen en idiot om han tar det tillfället till att söka tröst hos en annan, men either way you win.

Måste våga förlora för att vinna lite
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback