2017-08-11, 21:42
Medlem
Utrolig at ubåten tilfeldigvis synker samme dag som journalisten forsvinner. Han har garantert tatt livet av jenta.
Citera
2017-08-11, 21:44
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0x539
Sluta hitta på saker, det var ett ord han använde för att beskriva vad han såg. Här är exakt vad han sa: "Det var ligesom varmedis over ubåden. Ligesom bølger. Hvis du forestiller dig sådan nogle bølger, der ligesom flimrer lidt. Det var det, der kom over ubåden, siger Kristian Isbak til Ekstra Bladet." - hade han vetat med säkerhet att det var värmedis han såg hade han sagt att det var det han såg. Han såg ett fenomen som han beskrev som att det såg ut "ligesom varmedis".

Allt mellan att han tänt eld på båten och att det man såg var ånga från ett skållhett skrov till att detta bara är ett fenomen som sker när ballasten öppnas är möjligt, vi vet inte.

Det finns ju en anledning att polisen har de misstankar de har, en adrenalinstinn människa är oftast lugn men kollapsar ganska fort. Det måste också vara något i hans berättelse och/eller beteende som ådragit sig polisens uppmärksamhet.

Han hoppar i vattnet när räddningen kommer.
Citera
2017-08-11, 21:45
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Tack!

Kombinationen normal ubåt och onormal ubåtskapten kan leda till vad som helst.

Dykare kunde inte ta sig in i ubåten, ska vi gissa på att den inte är vattenfylld? På vilket vis kan han sopa undan spår om farkosten inte är vattenfylld?

Om man inte har kunnat öppna tornluckan så tyder det på att ubåten inte är vattenfylld, tryckskillnad.

Eller så ligger den inte på kölen.
Citera
2017-08-11, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Var hon gay? Man får lätt den uppfattningen av vissa artiklar. Att det skulle vara ett motiv för mord 2017 känns långsökt, men konstigare saker har hänt...
Nej, ingenting tyder väl på det. Uppgiften kommer från en felöversättning från danska. Jag tyckte att jag nyss läste om pojkvän i förbifarten, men har redan glömt var. I brist på bättre: hon kan ha vilken sexuell läggning som helst, inget speciellt talar väl vare sig för eller mot något varpå hon sannolikt är heterosexuell. Jag tror detta har noll med saken att göra.
Citera
2017-08-11, 21:47
Medlem
Men vem är han då? Och vem är hon?

Är han tidigare ostraffad, utan oroligheter?
Familjefar?
Lugn person?
Alkoholproblem?

Och hon?
Är hon vacker?
Vackra kvinnor tenderar råka illa ut lättare i såna här lägen.
Svartsjukedrama?
Eller har han försökt sig på henne för hon flörtat och sen när det kommer till kritan på ubåten så dissar hon honom på nåt olämpligt sätt?

Jag förstår fan inte, det går liksom inte ihop, varför är han lugn om han råkade ha ihjäl henne?
Varför väljer han att ha ihjäl henne på detta sätt, där han direkt i princip åker fast, om han planerat det?

Drab är ett bredare uttryck på danska, det är en handling som direkt leder till en annans död. FYI.
Citera
2017-08-11, 21:48
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
Eller så ligger den inte på kölen.

Varför skulle den inte göra det?

Tankarna som får ubåten att sjunka gör väl inte så att den får slagsida, eller?

Vi behöver mer kunskap i tråden, viss hjälp har vi fått, men vi behöver mer fakta kring ubåtars tekniska system.
Citera
2017-08-11, 21:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Varför skulle den inte göra det?

Tankarna som får ubåten att sjunka gör väl inte så att den får slagsida, eller?

Vi behöver mer kunskap i tråden, viss hjälp har vi fått, men vi behöver mer fakta kring ubåtars tekniska system.

Han säger väl att EN av tankarna fick problem, ligger den på ena sidan av båten kan den väl ha slagsida. Det motsägs dock av att den lär ha sjunkit snabbt.

Vad hette journalisten? Jag läste ju om det imorse, men kan inte hitta det nu. Hon har samma namn som en forskare, alt så är hon forskare och journalist.
Citera
2017-08-11, 21:51
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Nej, ingenting tyder väl på det. Uppgiften kommer från en felöversättning från danska. Jag tyckte att jag nyss läste om pojkvän i förbifarten, men har redan glömt var. I brist på bättre: hon kan ha vilken sexuell läggning som helst, inget speciellt talar väl vare sig för eller mot något varpå hon sannolikt är heterosexuell. Jag tror detta har noll med saken att göra.

Men man skrev flickväns larmsamtal på svt. se
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/ubatens-agare-misstanks-for-drap
Citera
2017-08-11, 21:52
Medlem
nudebrainsurgeons avatar
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/svensk-kvinna-forsvunnen-i-samband-med-ubatsjakten

Citat:
Kvinnans anhöriga, som anmält henne försvunnen, är bosatta i södra Skåne. Enligt Anna Göransson tror polisen att den svenska kvinnan bor i Köpenhamn.
Det var något nytt, hade missat det, då var hon hemma i hamn.

Citat:
Ursprungligen postat av En jävla smartskalle
Han säger väl att EN av tankarna fick problem, ligger den på ena sidan av båten kan den väl ha slagsida. Det motsägs dock av att den lär ha sjunkit snabbt.

Vad hette journalisten? Jag läste ju om det imorse, men kan inte hitta det nu. Hon har samma namn som en forskare, alt så är hon forskare och journalist.
Botten behöver ju inte vara plan som en bowlingbana heller. Hade den legat rakt och prydligt så hade nog dykarna som varit ner försökt ta sig in i ubåten.
Senast redigerad av nudebrainsurgeon 2017-08-11 kl. 21:54.
Citera
2017-08-11, 21:53
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av En jävla smartskalle

Precis, just därför så undrar jag varför dykarna inte kunda ta sig in i ubåten.

Slagsida, okej, men tornluckan bör trots det ha varit åtkomlig. Det får mig att tro att ubåten inte är vattenfylld vilket i så fall gör att teorin om att sopa undan spår faller, om inte Peter var så naiv att han trodde att ubåten inte skulle hitta.

Så korkad tror jag dock inte att han är, riktigt smart man som har fått för sig att skicka människor ut i rymden såvitt jag har förstått.
Citera
2017-08-11, 21:54
Medlem
Otroligt att det skulle vara en slump att dom första som kommer till platsen kommer precis lagom för att se honom springa upp och ned i ubåten, vilken sedan sjunker omgående. Nej det mesta tyder nog på att hon är död tyvärr.

Facebooklänkar
Peter Madsen:
https://www.facebook.com/peter.madsen.5602

UC3 Nautilus:
https://www.facebook.com/groups/26947331877/

RML Spacelab/Raketmadsens Rumlaboratorium:
https://www.facebook.com/rml.spacelab/

Väldigt tyst där dock...
Citera
2017-08-11, 21:54
Medlem
Någonstans läste/fick jag uppfattning om att det var hennes partner som väntade på att hon skulle vara åter vid 0200-tiden, och att det ar han (antar jag) som larmade först. Formell polisanmälan om försvinnande trädde i kraft 0640 vilket innebar att det var någon särskilt närstående som vätnade på henne och att det inte var frågan om en dejt som kunde leda till mys ifrån hennes håll.

I en dansk tidning stod också signalementet på henne och hennes kläder. Utifrån den beskrivningen kunde man ialalfall dra uppfattningen att hon inte var friluftsklädd, utan snarare middag-på-stan-klädd. Möjligen åt det feministiska klassiskt kvinnliga hållet. Kanske till och med av den sorten som blir lättimponerad över framgångsrika män. Tolka det hur ni vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in