2017-08-11, 19:59
Medlem
valleros avatar
Detta kommer klaras upp under helgen. Även om inte kroppen lokaliseras så skulle jag tro att politiet redan vet att hon inte blev avsläppt. Ubåten befann sig enligt uppgifter i ytläge under hela färden, så det fanns ingen anledning till att stänga luckan. Därmed borde journalistens mobil vara fullt möjlig att spåra. Ingenting tyder på att det var planerat, utan kaptenen har handlat i ren panik. När han konfronteras med sina lögner kommer han att erkänna.
Citera
2017-08-11, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IvrigeIvar
Man kan tycka att ubåten borde vara utrustad med någon form av sändare som meddelar positionen kontinuerligt. Det är ju ingen krigsubåt det handlar om.
Men eftersom sökandet serut som det gör finns det troligen ingen sådan sändare eller gps i ubåten som ger upplysning om var den befinner sig. Ingen radio heller kanske, jag har i alla fall inte läst om något nödanrop eller dylikt.
Jag hoppas givetvis att man snabbt lokaliserar utbåten och att de som befinner sig i den kan räddas.

Den har han nog stängt av ifall han sänkte ubåten med den döda kvinnan avsiktligt.
Citera
2017-08-11, 20:01
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Frilansare som skrev reportage till tekniktidningen Wired?

Var inne på deras Facebook och kollade men inget om detta. Så måste varit väldigt mycket frilans (eller om att det är Wired inte stämmer). Annars tycker man ju att tidningen borde skriva en liten notis om att vi är ledsna och hoppas hon hittas vid liv etc när hon faktiskt på ett sätt förmodligen dött i deras tjänst.
Citera
2017-08-11, 20:02
Medlem
nudebrainsurgeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Detta kommer klaras upp under helgen. Även om inte kroppen lokaliseras så skulle jag tro att politiet redan vet att hon inte blev avsläppt. Ubåten befann sig enligt uppgifter i ytläge under hela färden, så det fanns ingen anledning till att stänga luckan. Därmed borde journalistens mobil vara fullt möjlig att spåra. Ingenting tyder på att det var planerat, utan kaptenen har handlat i ren panik. När han konfronteras med sina lögner kommer han att erkänna.
Att hon var klädd i kjol och strumpbyxor tyder också på att hon knappast hade som avsikt att ta sig ner i ubåten. Jag har varit inne i en betydligt större ubåt som lade till här i hamnen och man fick en rundtur i, inte heller den hade varit lämplig i kjol och strumpbyxor.
Citera
2017-08-11, 20:08
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Det är då fan vad mycket skit du ska producera i tråden då! Hur jävla svårt är det att läsa sig till att ubåtshelvetet var vid ytan när PM räddades? Inga problem med vare sig syre eller ballast då, förutom något som sänkte ubåten strax efteråt. Och, även om det nu hade varit något problem med båten u uläge (varpå vi inte skulle ha denna diskussion, enbart försvinnandet hade varit känt) så räcker som sagt syret i timmar om inte dagar för två personer ombord.

Han kan ju ha fått panik INNAN han lyckades ta sig upp till ytan.
Citera
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av komocka
Här har nog både Danska & Svenska polisen en chans att lösa många gamla mordfall, det här var inte första gången han gjorde det här
Hur många ubåtar har han sänkt tidigare, menar du?
Och hur har alla dessa sjunkna ubåtar tidigare gått myndigheterna helt förbi?
Senast redigerad av Grisbrottaren 2017-08-11 kl. 20:11.
Citera
Medlem
Vem är den svenska journalistkvinnan?
Citera
2017-08-11, 20:10
Medlem
Vem är journalisten?
Citera
2017-08-11, 20:10
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nudebrainsurgeon
Att hon var klädd i kjol och strumpbyxor tyder också på att hon knappast hade som avsikt att ta sig ner i ubåten. Jag har varit inne i en betydligt större ubåt som lade till här i hamnen och man fick en rundtur i, inte heller den hade varit lämplig i kjol och strumpbyxor.

Trams!

Det finns inga hinder för att ha kjol och strumpbyxor i en ubåt, tvärtom, det strammar mindre i kläderna när man rör sig i trånat utrymmen.
Citera
2017-08-11, 20:11
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nudebrainsurgeon
Men att hon var ombord är väl klarlagt?
Det var ingen expedition de var på, utan en kort tur i ytläge, så detta med olämplig klädsel förstår jag inte riktigt...
Citera
2017-08-11, 20:13
Medlem
nudebrainsurgeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Men att hon var ombord är väl klarlagt?
Det var ingen expedition de var på, utan en kort tur i ytläge, så detta med olämplig klädsel förstår jag inte riktigt...
Nej, det var det jag menade, klädseln tyder på en kort tur i ytläge. Gissningsvis hade dom gjort reportaget och skulle avsluta med en kort kvällstur.
Citera
2017-08-11, 20:15
Medlem
Journalisten ska vara skånsk enligt Sydsvenskan

https://www.sydsvenskan.se/2017-08-11/sokpadrag-efter-dansk-uppfinnare-i-ubat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in