Citat:
Ursprungligen postat av
lieliedie
Enligt Ekstrabladet så har det inte varit möjligt för dykarna att ta sig in i ubåten. De kommer istället att stabilisera den och bärga den först imorgon (Lördag)
Står också att PM nekar till misstankarna mot honom.
Kan det förresten vara så att han är misstänkt för mord och inte dråp som svenska tidningar rapporterar om? Det danska ordet för mord är väldigt likt dråp på svenska.
http://ekstrabladet.dk/112/svensk-journalist-forsvundet-ubaadsejer-sigtet-for-drab/6775425
Nu kan inte jag danska men enligt google-översätt så är det danska mord=svenska mord, danska drab=svenska dråp.
Det verkar inte som att de har något nytt spår eller bevis utan han är väl misstänkt på samma grunder som folk spekulerar kring här (med all rätt), att det är märkligt att hon försvann etc. och han var sist att se henne i livet så vitt känt.
Någon kropp verkar inte ha hittats.
Men va fanken, de kunde väl haft med en kamera på en pinne eller något så de i alla fall kunde se in i ubåten. Det har för böveln jag utrustning till här hemma och då är jag ingen räddningsdykare.
Förresten har den (till skillnad från militära ubåtar) en hel del fönster i skrovet så man borde kunna se in rätt bra utan att ta sig in i den.