2017-08-11, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Fast just den biten är i alla fall inte det minsta märklig. Han hade väl tänkt ta en längre tur, lät kvinnan följa med ett par timmar men hon hade inte lust med övernattning och fick därför stiga av innan han fortsatte.

Jag läste i en av artiklarna att det hänt förut att han åkt ut och övernattat på botten bara som en kul grej.

I en båt som bara klarar 30min under ytan?
Citera
2017-08-11, 17:40
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skunken666
Ta då en titt på detta citat av "experten" (hans citat inom ""):

Peter Madsen har berättat att hans ubåt klarar av att vara 30 minuter under vattenytan.

"– Svenska ubåtar klarar av att vara under vatten i två månader om det är så. Det handlar om vad de har för proviant och syre. Jag kan inte förstå att den bara klarar av 30 minuter. Syre och luften renar man hela tiden, det är inga problem med det, säger Håkan Beckius."

http://www.expressen.se/kvallsposten/ubatsexperten-det-ar-inte-att-leka-med-/

Läser man artikeln blir det ganska klart att han uttalar sig om något som han inte är insatt i.
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
I en båt som bara klarar 30min under ytan?
30 minuter är drifttiden för framdrivningsmotorn på batterier, förmodligen i ganska hög fart. Vad gäller luften att andas snackar vi något dygn för två personer.

Det här är redan avhandlat i tråden.

Tillägg: Vid närmare eftertanke så var nog jag och min skunkartfrände redan överens om detta.
Senast redigerad av skunkjobb 2017-08-11 kl. 17:43.
Citera
2017-08-11, 17:42
Medlem
Citat:
30 minuter är drifttiden för framdrivningsmotorn på batterier, förmodligen i ganska hög fart. Vad gäller luften att andas snackar vi något dygn för två personer.

Det här är redan avhandlat i tråden.

Ah, ber om ursäkt! ^^
Citera
2017-08-11, 17:46
Medlem
Skunken666s avatar
Nu verkar det vara fler än flashans konspiratörer som tror på mord/dråp.
Kom precis en omni-flash om att dansken misstänks för dråp.

Edit:
Han kanske var lite mer originell än vad vissa här inne har velat erkänna?
Senast redigerad av Skunken666 2017-08-11 kl. 17:48.
Citera
2017-08-11, 17:46
Medlem
kukflashs avatar
Nu är han misstänkt för dråp
Citera
2017-08-11, 17:48
Medlem
SeanAverys avatar
Alltså vad är det här för en Nisse? Är han känd i Danmark? Familj?
Citera
2017-08-11, 17:48
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Nu verkar det vara fler än flashans konspiratörer som tror på mord.

Har de möjligen hittat kvinnan i ubåten då. Annars är ju hon bara försvunnen än så länge. Kan ju vara så att han erkänt också.

Citat:
Dansk ubådsejer er sigtet for drab
Det sker, efter en svensk journalist er meldt savnet ombord på ubåden.

Peter Madsen, som ejer den hjemmebyggede ubåd Nautilus, er netop blevet sigtet for drab på den forsvundne svenske journalist.

Det oplyser Københavns Politi i en pressemeddelelse.

»Han vil blive fremstillet i grundlovsforhør lørdag med begæring om varetægtsfængsling,« siger vicepolitiinspektør Jens Møller til Ekstra Bladet.
http://jyllands-posten.dk/ECE9782676/dansk-ubaadsejer-er-sigtet-for-drab/
Citera
2017-08-11, 17:50
Medlem
Citat:
Det kanske inte är lika mycket folk där runt midnatt? Jag vet inte, här där jag bor finns ställen där det är olika mycket människor olika tider på dygnet.

Jo men det är ändå Köpenhamn. Finns alltid mycket folk i omlopp
Citera
2017-08-11, 17:50
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snyggsexigoskuld
Alla som såg dokumentärfilmen om hans raketprojekt inser att den här killen är fan inte fullt frisk.
Tror fan han klippte henne
Det finns ju några stycken filmer om det. Kan du länka till mer exakt vad du tänker på, kanske någon tid i filmen där han brusar upp eller så?

Citat:
Ursprungligen postat av OmedelSvensson
Luktar röv lång väg.

Att man saknar kvinnan först, drar igång en sökinsats och sen hittar igen ubåten som sjunker precis vid räddningen...och kvinnan råkar vara borta på annat sätt.

För märkligt för att låta trovärdigt. Konstiga saker har hänt förut, men oddsen...
Jag börjar väl svänga mot att det känns som väl lustiga sammanträffanden även om man aldrig ska dra några säkra slutsatser på såhär lite fakta. Uttrycket "hata slumpen" gillar jag inte, slumpen finns men man kan väl ha goda skäl att primärt inte anta att det är slump i de flesta fall.

Dykarna borde vara nere snart. Undrar om de tar sig in, i så fall får de ta av sig tuberna för att komma genom luckan men sånt är väl räddningsdykare vana vid.

När man får upp ubåten kan också en teknisk undersökning visa om det var ett "normalt haveri" på barlastventilen eller vad det var han sa hade sprungit läck eller om den ser ut att ha slagits sönder med mening eller något sådant.

Att se om han sänkte ubåten självmant borde inte vara så svårt när man väl fått upp den och tömt den på vatten.
Citera
2017-08-11, 17:51
Medlem
Nellepelles avatar
Har följt aktiviteterna på VHF hela em. Ubåtens position är fastställd. Danska marinen dyker just nu på platsen. Djupet är ca 6-7 m.
Citera
2017-08-11, 17:53
Medlem
nudebrainsurgeons avatar
Enligt expressen misstänks han nu för mord, inte dråp.

http://www.expressen.se/kvallsposten/dansk-forskare-forsvunnen-i-ubat/

Citat:
Nu misstänks han enligt Köpenhamnspolisen för mord, samtidigt som journalisten fortsatt är försvunnen
.
Citera
2017-08-11, 17:55
Medlem
lindemanns avatar
Citat:
Nu verkar det vara fler än flashans konspiratörer som tror på mord/dråp.

Edit:
Han kanske var lite mer originell än vad vissa här inne har velat erkänna?
U-båten ligger på cirka 7,5 meters djup, bör inte vara några problem att bärga och undersöka den. Från J-P:
"Båden ligger i Køge Bugt på omtrent 7,5 meters vand.
Peter Madsen nægter sig skyldig i drab, og fastholder, at han satte den svenske journalist af på Refshaleøen nær restauranten "Halvandet" omkring kl. 22:30 i går
."

Här ligger restaurangen han hävdar att han släppte av journalisten vid:
https://www.google.se/maps/place/Halvandet+ApS/@55.6954087,12.6097219,15z/data=!4m5!3m4!1s0x0:0xbd3cfe7f172ae717!8m2!3d55.69 54087!4d12.6097219

Det här ser inte speciellt bra ut för herr Ubåtskapten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in