2017-08-11, 16:01
Medlem
Ang medium (som man visserligen gör klokt i att vara skeptisk till) så nämns det här och på sidor runtom att det var ett manligt medium. Inget om var man kan hitta det dock.

Citat:
Ursprungligen postat av Judaland
Var ju nåt medium på tv för massa år sen som påstod att hon gått ner där och sedan blivit överfallen ungefär bakom bensinmacken, och sedan blivit bortforslad i en bil av större modell. Han tycktes i alla fall tro på det han kände/såg, men inte så många andra, eller?

Citat:
Ursprungligen postat av Judaland
Nej det var någon man med anders borg frisyr som grät för hans feelings var så starka.
Har i9ngen aning om vad programmet hette, kanske finns att ladda ner eller på youtube.
Och då gissas det på Jörgen Gustafsson som medium.

Och så hittade jag något annat, om en helt annan BW än den vi är vana vid.

Citat:
Ursprungligen postat av Stonehedge
Har gjort precis som signaturen Deprimerad - läst igenom hela denna tråd och är imponerad över engagemanget.
Tyvärr är många av inläggen av karaktären personangrepp på någon som skrivit ett tidigare inlägg och det är tråkigt att läsa i en sådan här tråd där det gäller att ta fram fakta i fallet.

Är inte, som signaturen Deprimerad, från Mariestad och känner inte de personer ni omnämner, jo BB har jag träffat och jag blev helt överraskad över att han nämndes här. Ser det som helt uteslutet att han på något sätt är inblandad.

Anledningen till att jag följer fallet är att jag kände en BW men vid läsning av den senare delen av tråden har jag förstått att "min BW" inte alls är den BW som nämns i tråden.

"Min BW" tog nämligen livet av sig hösten 1992. Han hade en vit bil, raggarbil, och var i Mariestad, vid torget, natten då Helena försvann.

Mitt intresse nu är därför den teckning som togs fram i TV-programmet "Förnimmelse av mord" någon gång ca 2003.

Ett medium beskrev vad hon såg och en tecknare satte tankarna på pränt. Tydligen trodde någon/några sig känna igen denna ansiktsbild? för i tråden nämns att personen "sedan länge var avliden".

Har själv inte sett teckningen men skall kolla med Kanal 5 om det går att få fram den i efterhand eller kanske någon här på tråden har något minne av denna teckning.
Citera
2017-08-11, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleolin
Ang medium (som man visserligen gör klokt i att vara skeptisk till) så nämns det här och på sidor runtom att det var ett manligt medium. Inget om var man kan hitta det dock.

Och då gissas det på Jörgen Gustafsson som medium.

Och så hittade jag något annat, om en helt annan BW än den vi är vana vid.
Jag är säker på att jag sett Lena stå i dungen och pratat om att HA fanns i en brunn. Det jag är osäker på är om det var i programserien förnimmelse av mord.
Citera
2017-08-11, 16:15
Medlem
Området vid timmersdalakorset måste kollas. Och det snarast möjligt!
Vet inte om polisen går ut med var de söker?
Citera
2017-08-11, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martasson
Området vid timmersdalakorset måste kollas. Och det snarast möjligt!
Vet inte om polisen går ut med var de söker?
Tror jag inte. Att de går ut med sånt alltså.
Citera
2017-08-11, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Jag är säker på att jag sett Lena stå i dungen och pratat om att HA fanns i en brunn. Det jag är osäker på är om det var i programserien förnimmelse av mord.
Ok! Det fanns ett program som hette Det okända också. Man kanske kan fråga Lena Ranehag själv?
Citera
2017-08-11, 16:33
Medlem
Grandpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celeron
Han sade att ett s.k medium i ett program i tv pekat ut något stenröse där kroppen skulle ligga, men att man på polisen inte tog detta seriöst och gjorde således ingen uppföljning av det.

Citat:
Ursprungligen postat av OlssonsLada
Nej det var inget stenröse.
I Kanal5-programmet "Förnimmelse av mord" antyddes det att hon var gömd i en cistern för flygbränsle. Även det att hon blev upplockad/förföljd av en röd bil.
Det finns många anledningar till att läsa dom 10 första sidorna igen...
"Olssonslada" har rätt!
Det ska ha varit i Såtenäs/Tun-trakten.
Å andra sidan så har väl aldrig något medium haft rätt mer än när dom håvat in gaget.
Senast redigerad av Grandpa 2017-08-11 kl. 16:38.
Citera
2017-08-11, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandpa
Det finns många anledningar till att läsa dom 10 första sidorna igen...
"Olssonslada" har rätt!
Det ska ha varit i Såtenäs/Tun-trakten.
Å andra sidan så har väl aldrig något medium haft rätt mer än när dom håvat in gaget.
Jag har läst hela tråden och vet att det i tråden sagts flygcistern men jag minns att jag sett Lena säga brunn. Kan vara att hon sagt båda lite svävande? Vill verkligen hitta den inspelningen och friska upp minnet. Om någon hittar den så är jag intresserad.
Citera
2017-08-11, 16:52
Medlem
Det har gått 25 år och detta kommer aldrig att försvinna och bli ogjort. Nu när alla redan "vet" så är det DAX att lätta på sin börda och bara säga sanningen.Gör det nu så det blir ett slut på allt skit.
Citera
2017-08-11, 16:54
Medlem
emileflournoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Det stämmer, det har sagts både från utredarhåll och i tråden. Dessa två är granskade genom åren i samband med deras vittnes uppgifter.
De sa att de satt och lyssnade på musik med rutorna upp vevade.
Tänker att de kanske hade upp vevade rutor för att inte störa de boende med musiken?
Annars är det något att fundera på om det faller sej naturligt att sitta i en varm bil. Den sommaren var även nätterna tropiskt varma.
Det var dock deras förklaring varför de inte hörde något av vad vittnet med hunden påstod.
Hmm ok! Nu behöver man ju inte vara över 18 och ha körkort, det går nog bra att busköra föräldrarnas bil ändå. Vittnesmålen går inte ihop nämligen, tycker dessutom att dom flesta i tråden syr ihop både den ena och andra mer anmärkningsvärda historierna här. Vad är det utredare brukar säga, den enklaste lösningen brukar ofta vara den rätta.
OM nu "vittnet med hunden" hörde Helenas- och två mansröster, så är dom 2 "vittnena" på Hällristningsvägen nära till hands i min bok. Deras vittnesmål har ju dessutom gjorts till en trådsanning här och dom flesta utgår ifrån att vi letar en vit bil.
Citera
2017-08-11, 16:56
Medlem
Greenskys avatar
Herregud! Sen KM blev misstänkt att vara pilot har mängder av inlägg skrivits av karaktären att flytta bort fokus från honom, ser ni inte det?

Det där nicket lobotomerad (eller vad h*n nu hette) kan väl precisera exakt var brunnen finns om han nu ändå sagt vilken korsning det var? Vad är det för hot h*n fått? Lätt att bevisa om man fått hot via Flashbacks pm-låda! Att H'n fått hot tror jag inte en spänn på!

Det där nicket lippson säger initialer... ( Jesus giv mig styrka!!!)

Det fattas bara ett nyregistrerat nick som hävdar bestämt att det är utomjordingar som kommit i ett UFO och tagit H.

Tillbaks till verkligheten: Kände KM BW? Kopplingen dom emellan skulle kunna vart H eftersom de båda kände henne.
Citera
2017-08-11, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emileflournoy
Hmm ok! Nu behöver man ju inte vara över 18 och ha körkort, det går nog bra att busköra föräldrarnas bil ändå. Vittnesmålen går inte ihop nämligen, tycker dessutom att dom flesta i tråden syr ihop både den ena och andra mer anmärkningsvärda historierna här. Vad är det utredare brukar säga, den enklaste lösningen brukar ofta vara den rätta.
OM nu "vittnet med hunden" hörde Helenas- och två mansröster, så är dom 2 "vittnena" på Hällristningsvägen nära till hands i min bok. Deras vittnesmål har ju dessutom gjorts till en trådsanning här och dom flesta utgår ifrån att vi letar en vit bil.
Fast det är ju andra vittnen som också sett en liten vit bil med "avhugget" parti komma körande i hög hastighet. Om det finns flera vittnesuppgifter som styrker varandra så ökar trovärdigheten. Så krasst kan man väl säga att brovittnet är det enda vittnet som sett HA gå med pilot och är således inte styrkt av något annat vittne.
Citera
2017-08-11, 17:04
Medlem
emileflournoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlurryFace69
Finns det ngn tidpunkt när dessa killar ska ha sett bilen?
Vore intressant att veta hur de kan vara avfärdade, vilken bil de satt i och OM deras
bil undersöktes?????

Jag har ej sett i tråden att deras bil blivit undersökt??!!
Är det ngn som vet hur de kollades av polisen????
Skulle jag också vilja veta, litar inte på Kling o Klang överhuvudtaget!
Och varför får vi inte kolla sidospår, det har ju för fasen gjorts så i alla år i den här tråden?! Att inte låsa sig är väl en förutsättning för att hitta rätt eller? Tyvärr redan så många skribenter i den hät tråden som snöar in på varje namn som kastas ut här, och nästan mobbar ut dom som har en avvikande åsikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in