2017-08-11, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jojje48
Är den bilen undersökt?

Det har jag inte sett någon uppgift på.
Citera
2017-08-11, 13:18
Medlem
Hej - forskat lite runt detta. Läst och hört - även hållt med om KM - som tänkbar GM.
Dax för en egen teori. Många här är bättre på detaljer ser att ni varit med i många år.

Några ungdomar i en vit Lancia med tonade rutor kör på Helena. Man hamnar i panik. Gömmer HA i ett snår bredvid gångstig.

Kontaktar förälder typ GS eller H. Som ordnar problemet - kör iväg med HA kropp mot Skövde . Vid Timmersdalakorset kliver man ur och dumpar av HA i en brunn eller möjligtvis en stor väggtrumma. Men om man ska ta hänsyn till vad någon skrev här om att det var svårt att nå Helenas kropp så kan det vara en gammal brunn som schaktas över när en viss vändplats byggts vid vägen i timmersdalakorset o därför nu hamnat under schaktmassor o vägen/ vändplats.
Detta är mitt bidrag till Novell här.
Jag har inte varit med i så många år här - så har full respekt till allas ingångar och spekulationer.
Bidrar även med en länk fr 2008
https://www.google.se/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://debatt.passagen.se/nyheter/nyheter-och-media/vad-hander-med-helena-fallet-i-mariestad&ved=0ahUKEwiSpMyC7c7VAhUDWBoKHReyDts4ChA WCCMwAw&usg=AFQjCNHGdkZC24FVoc7UZFx16qCAZh_-oA
Fick en väldig konstig känsla när jag var på plats vid Timmersdalakorset- men jag är inget medium.
PS vid åkern bredvid vägen ligger en överdel/ brunnsring till en gammal brunn.precis vid vändplatsen.
Senast redigerad av Hardbeck 2017-08-11 kl. 13:21.
Citera
2017-08-11, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Eftersom vi inte vet så mycket om dessa killar så utgår jag från att möjligheten finns att dom är falska vittnen. De kan vara så att för att "täcka upp" om någon sett deras bil, så säger de att ja de var där, men som vittnen. Och så avleder dom med att peka ut en annan vit bil. Undrar vilken färg deras bil har? Men kanske är dom kontrollerade och allt är ok. Hur dom nu kan kontrollera dom?
Har också undrat hur man vet att någon är grön. Detsamma gäller de som körde rally/buskörde på cykelbanorna och däromkring. Hur vet man att de talar sanning?Andra som kan intyga eller vad? Vad gäller grabbarna på Hällristningsvägen så fick de kanske alibi av någon som var vaken därhemma när de väl kom in framåt morgonen?
Undrar verkligen vilka det är GW misstänker.
Citera
2017-08-11, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hardbeck
Hej - forskat lite runt detta. Läst och hört - även hållt med om KM - som tänkbar GM.
Dax för en egen teori. Många här är bättre på detaljer ser att ni varit med i många år.

Några ungdomar i en vit Lancia med tonade rutor kör på Helena. Man hamnar i panik. Gömmer HA i ett snår bredvid gångstig.

Kontaktar förälder typ GS eller H. Som ordnar problemet - kör iväg med HA kropp mot Skövde . Vid Timmersdalakorset kliver man ur och dumpar av HA i en brunn eller möjligtvis en stor väggtrumma. Men om man ska ta hänsyn till vad någon skrev här om att det var svårt att nå Helenas kropp så kan det vara en gammal brunn som schaktas över när en viss vändplats byggts vid vägen i timmersdalakorset o därför nu hamnat under schaktmassor o vägen/ vändplats.
Jag har inte varit med i så många år här - så har full respekt till allas ingångar och spekulationer.
https://www.google.se/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://debatt.passagen.se/nyheter/nyheter-och-media/vad-hander-med-helena-fallet-i-mariestad&ved=0ahUKEwiSpMyC7c7VAhUDWBoKHReyDts4ChA WCCMwAw&usg=AFQjCNHGdkZC24FVoc7UZFx16qCAZh_-oA
Fick en väldig konstig känsla när jag var på plats vid Timmersdalakorset- men jag är inget medium.
PS vid åkern bredvid vägen ligger en överdel/ brunnsring till en gammal brunn.precis vid vändplatsen.
Bra där.

Hoppas detta vägkors kollas ordentligt nu. Eller någon kanske vet om det redan är på gång?

Läskigt att få en sådan känsla du fick där. Kan vara intuition.
Citera
2017-08-11, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleolin
Har också undrat hur man vet att någon är grön. Detsamma gäller de som körde rally/buskörde på cykelbanorna och däromkring. Hur vet man att de talar sanning?Andra som kan intyga eller vad? Vad gäller grabbarna på Hällristningsvägen så fick de kanske alibi av någon som var vaken därhemma när de väl kom in framåt morgonen?
Undrar verkligen vilka det är GW misstänker.

Möjligen borde ni väga in att polisen har betydligt mer på pilot än vad vi vet. Ungdomarna är avskrivna utom lobotomist då kanske!
Citera
2017-08-11, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Möjligen borde ni väga in att polisen har betydligt mer på pilot än vad vi vet. Ungdomarna är avskrivna utom lobotomist då kanske!

Ett tips: Fokusera på ev kopplingar till pilot, istället för djärva inspel som leder från pilot (s.k. målförskjutning).
Citera
2017-08-11, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salta_killen
Jag hoppas lobotomisten kommer tillbaka till tråden. Det finns en hel del saker man skulle vilja fråga denne om. Tror inte man allt för snabbt ska avskriva nya uppslag. Olycksteorin är ju i högsta grad möjlig. Det finns ju ett vittne som påstår sig fått hoppa undan på gångvägen för en bil den där natten.

Jag efterfrågar en ödmjukare och vänligare ton här inne. Det behövs, särskilt nu när mycket har hettat till de senaste veckorna när KM har kommit på tal. Vänlig ton betyder inte att man ska lägga det kritiska tänkande åt sidan. Vara kritisk och trevlig är faktiskt inte motpoler.
Precis! Påkörningsolycka är absolut inte omöjligt. Det märkliga denna natt är att det händer så mycket. Överfall och bortforsling av HA, bilar som kör på cykelstigar, BB som hoppar undan och nästan blir påkörd. Så att det faktiskt aldrig är ett överfall som sker utan att det är just en bilolycka borde vara det statistiskt rätta. Just att låsa sig vid ett scenario är det som stoppar upp och det som gjorde att polisen aldrig kom i mål.
Citera
2017-08-11, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hardbeck

Bra där. Ny fräsch input. Var du ända framme vid brunnen? Den borde kollas.
Citera
2017-08-11, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Propparn
Ett tips: Fokusera på ev kopplingar till pilot, istället för djärva inspel som leder från pilot (s.k. målförskjutning).
Vad är problemet med att diskutera olika scenario? Ingen förutom GM vet vad som hände varför ska vi då låsa oss på pilot. Det ena utesluter inte det andra i diskussionen. Pilot kan diskuteras parallellt eller hur. Man får kunna ha mer än en tanke i huvudet år gången...
Citera
2017-08-11, 14:34
Medlem
[quote=divadnil|61464906]Bra där. Ny fräsch input. Var du ända framme vid brunnen? Den borde kollas.

Någon brunn finns inte längre en gammal brunnsring - översta delen ca 2meters bit låg på sidan där. 200 meter längre bort fanns en vägtrumma 1500mm i omkrets under hela 26an - tyvärr ingen bra lampa för att lysa in - även om jag var på båda sidor - bäcken var torr så det går att gå in om man har stövlar o ficklampa med sig.
Men om det blev schaktat för tex vändplats så kan det vara att den gamla brunnen täcktes över av schaktmassor när den byggdes efter 1992.
Citera
2017-08-11, 14:43
Medlem
[quote=Hardbeck|61465022]
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Bra där. Ny fräsch input. Var du ända framme vid brunnen? Den borde kollas.

Någon brunn finns inte längre en gammal brunnsring - översta delen ca 2meters bit låg på sidan där. 200 meter längre bort fanns en vägtrumma 1500mm i omkrets under hela 26an - tyvärr ingen bra lampa för att lysa in - även om jag var på båda sidor - bäcken var torr så det går att gå in om man har stövlar o ficklampa med sig.
Men om det blev schaktat för tex vändplats så kan det vara att den gamla brunnen täcktes över av schaktmassor när den byggdes efter 1992.
Okej. Ja då blir det svårt. Såg ett program en gång, tror det hette förnimmelse av mord, där Lena Ranehag som är medium sa att hon ligger i en brunn. Har letat efter det avsnittet men hittar det inte. (Tar inte det för att vara fakta eller sanning men ignorerar det inte heller.)
Senast redigerad av divadnil 2017-08-11 kl. 14:48.
Citera
2017-08-11, 15:51
Medlem
BlurryFace69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Det stämmer, det har sagts både från utredarhåll och i tråden. Dessa två är granskade genom åren i samband med deras vittnes uppgifter.
De sa att de satt och lyssnade på musik med rutorna upp vevade.
Tänker att de kanske hade upp vevade rutor för att inte störa de boende med musiken?
Annars är det något att fundera på om det faller sej naturligt att sitta i en varm bil. Den sommaren var även nätterna tropiskt varma.
Det var dock deras förklaring varför de inte hörde något av vad vittnet med hunden påstod.

Finns det ngn tidpunkt när dessa killar ska ha sett bilen?
Vore intressant att veta hur de kan vara avfärdade, vilken bil de satt i och OM deras
bil undersöktes?????

Jag har ej sett i tråden att deras bil blivit undersökt??!!
Är det ngn som vet hur de kollades av polisen????
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in