2013-05-16, 13:02
Medlem
Prinzezzans avatar
[quote=Greensky]
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan

Har man ett syskon som är mordmisstänkt är det ens plikt att försvara denna såvida man är övertygad om dennas oskyldighet. Det är liksom ens plikt som syskon att ställa upp för sin familj.

Men!Nu kanske inte "hissen går ända upp" eller att "alla hästarna inte är hemma i stallet" eller att han saknar förmåga att tala och debattera, kort sagt: Han kanske är för dum i huvvet för att göra det mest elementära, nämligen att verbalt försvara sin familj...

För en sådan person då så återstår enklaste alternativet, nämligen att hålla käft och skita i alltihop eftersom den då inte klarar av något annat.

I teorin skulle väl två bröder kunna få för sig att köra och hälsa på några gamla kompisar i någon annan stad en festnatt som denna, så det är inget märkvärdigt med det, det var det jag menade med exemplet (cruisingen) jag tog upp.

För det första är MR:s bror inte misstänkt för mord nu; han var det tidigare.

För det andra, menar du på allvar att det är ens plikt att "verbalt försvara sin familj" (jag utgår då från att du menar offentligt, typ Flashback)? MR kanske anser detta överspelat för länge sedan och har - som en familjemedlem till Helena uppmanat PR - "Gå vidare!". Sedan kanske han har annat att göra än att fläka ut sig i en tråd på ett diskussionsforum. Vad vet jag? Men du anser alltså att MR kanske är för dum i huvudet, för att han inte går ut och offentligt försvarar sin bror som inte är misstänkt för mord längre?

Självklart kan två bröder få för sig att köra till en annan stad för att träffa kompisar och festa. Men nu hade ju inte MR några polare i Mariestad. Dessutom, jag kanske har fel, men åker man verkligen till Mariestad för att festa, om man bor i Göteborg med omnejd?
Citera
2013-05-16, 13:46
Medlem
Greenskys avatar
[quote=Prinzezzan]
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky

För det första är MR:s bror inte misstänkt för mord nu; han var det tidigare.

För det andra, menar du på allvar att det är ens plikt att "verbalt försvara sin familj" (jag utgår då från att du menar offentligt, typ Flashback)? MR kanske anser detta överspelat för länge sedan och har - som en familjemedlem till Helena uppmanat PR - "Gå vidare!". Sedan kanske han har annat att göra än att fläka ut sig i en tråd på ett diskussionsforum. Vad vet jag? Men du anser alltså att MR kanske är för dum i huvudet, för att han inte går ut och offentligt försvarar sin bror som inte är misstänkt för mord längre?

Självklart kan två bröder få för sig att köra till en annan stad för att träffa kompisar och festa. Men nu hade ju inte MR några polare i Mariestad. Dessutom, jag kanske har fel, men åker man verkligen till Mariestad för att festa, om man bor i Göteborg med omnejd?

Som svar på det förstnämnda har jag redan talat om vad jag anser.

Som svar på fråga två: Festar man i Göteborg en helgkväll träffar man folk från hela världen ute på krogen om man går omkring lite och pratar. Träffar jag någon från Nya Zeeland eller Los Angeles reagerar jag inte ens. Men om några grabbar från några städer längre bort skulle få för sig åka till Mariestad en sommarnatt borde väl inte vara så helt omöjligt eller är det verkligen så illa?
Citera
2013-05-16, 15:04
Medlem
Prinzezzans avatar
[quote=Greensky]
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan

Som svar på det förstnämnda har jag redan talat om vad jag anser.

Som svar på fråga två: Festar man i Göteborg en helgkväll träffar man folk från hela världen ute på krogen om man går omkring lite och pratar. Träffar jag någon från Nya Zeeland eller Los Angeles reagerar jag inte ens. Men om några grabbar från några städer längre bort skulle få för sig åka till Mariestad en sommarnatt borde väl inte vara så helt omöjligt eller är det verkligen så illa?

Vad jag menade var att man kanske inte har så stor behållning av att åka till en mindre ort, när man har det mesta i "festväg" på hemmaplan i Göteborg. Speciellt om man inte har vänner man umgås med på detta mindre ställe.

Men ponera nu att två Göteborgskillar av någon anledning känner för att åka till Mariestad en sommarnatt, och de inte har vänner de umgås med (och den ena aldrig haft det där), så borde det väl vara stor chans att målet för besöket var Statt. I det här fallet var dock ingen av dessa herrar där, det var därför PR inte kom i fråga inledningsvis (läs: eftersom polisen förhörde de som varit på Statt den aktuella kvällen/natten, men han inte hade varit där).

Hade (speciellt) PR varit på Statt/i Mariestad den aktuella natten, så hade han med all säkerhet blivit uppmärksammad, då han de facto jobbat på just Statt och hade många bekanta därifrån. Dessutom så hade sådana personer han tidigare umgåtts med (så som BW) varit på Statt denna kväll/natt. Skulle alla ha missat honom?
Citera
2013-05-16, 15:33
Medlem
Greenskys avatar
[quote=Prinzezzan]
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky

Vad jag menade var att man kanske inte har så stor behållning av att åka till en mindre ort, när man har det mesta i "festväg" på hemmaplan i Göteborg. Speciellt om man inte har vänner man umgås med på detta mindre ställe.

Men ponera nu att två Göteborgskillar av någon anledning känner för att åka till Mariestad en sommarnatt, och de inte har vänner de umgås med (och den ena aldrig haft det där), så borde det väl vara stor chans att målet för besöket var Statt. I det här fallet var dock ingen av dessa herrar där, det var därför PR inte kom i fråga inledningsvis (läs: eftersom polisen förhörde de som varit på Statt den aktuella kvällen/natten, men han inte hade varit där).

Hade (speciellt) PR varit på Statt/i Mariestad den aktuella natten, så hade han med all säkerhet blivit uppmärksammad, då han de facto jobbat på just Statt och hade många bekanta därifrån. Dessutom så hade sådana personer han tidigare umgåtts med (så som BW) varit på Statt denna kväll/natt. Skulle alla ha missat honom?

Jovisst borde folk sett honom! I alla fall någon....

För att Helenafallet skall komma vidare föreslår jag att några (eldsjälar i fallet) med lokalkännedom begär tillstånd från Länsstyrelsen att genomsöka misstänkta möjliga områden med metalldetektor och se om nånting intressant påträffas.
Man kan börja med de mest intressanta och enklaste områdena att söka av uppe på land, kanske bl.a där grävningen utfördes.

Det är nog där man får börja.
Citera
2013-05-16, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mariestadnyheter
Japp !! N*orlander ? Bröderna Br*unnhagen "Toyota firman" e ju samma släkt .... lika me N*orlander ´s .. TV . Radio ....... (e*uronics ?) .

Jag har följt tråden sen förra sommaren nu, och jag ser att det finns många viktiga tankar att fundera på. Dock måste jag ställa en fråga till dig Mariestadsnyheter; Vad menar du med ditt/dina inlägg? Vad är det du vill ha sagt, för jag förstår helt enkelt inte.

Mvh
BrittErik2134
Senast redigerad av Britterik2134 2013-05-16 kl. 16:39.
Citera
2013-05-16, 17:08
Bannlyst
Vad hände med en lysande skribenten Krämer?
Citera
2013-05-16, 21:12
Medlem
För att återgå till en fråga som skrivits om några gånger tidigare: Vem var det Helena var så uppspelt av att ha sett på Statt? (hon ringde hem till systern och berättade detta). Förstår om polisen inte röjer detta namn vind för våg men hur va man inte själv i den åldern? Man var intresserad av någon, glad över att ha sen Honom ute och visst söker man kontakt. Kanske möter honom ute (kanske efter senaste vittnet sett Helena). Kanske man tar väger förbi där han bor? Kanske man blir stoppad av en bil där hans kompisar sitter? Där Han själv sitter? Vem var Han?
Citera
2013-05-16, 21:16
Medlem
Hur långt sträcker sig vittnesuppgifterna på vart hon senast sågs? Var det när hon rundade hörnet där gamla Duka låg? (efter JC). Har någon sett henne gå över residensbron? Det har diskuterats en vitklädd man på residensbron? Gick hon över till Gärdesparken? Gjorde hon en avstickare efter bron till höger utmed vattnet vid fängelsen (för och kissa?). Mötte hon någon där? Eller fortsätte hon som vi tror och sen av någon anledning (kände sig förförljd?) svängde över till Ahlhagen? Bodde Han som hon var uppspelt över vid gatorna runt Ahlhagen (JohnHedinsväg, Ekliden osv)
Citera
2013-05-17, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattmatsburk
Gick hon över till Gärdesparken?
Var ju nåt medium på tv för massa år sen som påstod att hon gått ner där och sedan blivit överfallen ungefär bakom bensinmacken, och sedan blivit bortforslad i en bil av större modell. Han tycktes i alla fall tro på det han kände/såg, men inte så många andra, eller?
Citera
2013-05-17, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Judaland
Var ju nåt medium på tv för massa år sen som påstod att hon gått ner där och sedan blivit överfallen ungefär bakom bensinmacken, och sedan blivit bortforslad i en bil av större modell. Han tycktes i alla fall tro på det han kände/såg, men inte så många andra, eller?
Ja jag läste det i tråden att han hade känt att hon hade gått utmed åna mot badhuset
Citera
2013-05-17, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattmatsburk
Ja jag läste det i tråden att han hade känt att hon hade gått utmed åna mot badhuset

HAN?? Jag har för mig att det var mediumet LENA RANEHAG som var i Mariestad och försökte bringa klarhet i Helenas försvinnande. Eller har jag fel?
Citera
2013-05-17, 23:12
Medlem
Rompetrolls avatar
Är inte alla med den sysselsättningen "tvärsäkra" på sina känslor? Annars hade ju ingen anlitat dom. De måste ju göra reklam för sej genom att lyckas i sitt arbete.
Och de ska ju leva och försörja sej och ofta familj på inkomsten. Det skulle också vara intressant att vara med när inte kameran är på. Känns onaturligt i dessa program.

Undrar vad det kostar att anlita dom både på platsen och vid avstånd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in