2013-05-17, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shabbyshic
HAN?? Jag har för mig att det var mediumet LENA RANEHAG som var i Mariestad och försökte bringa klarhet i Helenas försvinnande. Eller har jag fel?
Nej det var någon man med anders borg frisyr som grät för hans feelings var så starka.
Har i9ngen aning om vad programmet hette, kanske finns att ladda ner eller på youtube.
Citera
2013-05-17, 23:54
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judaland
Nej det var någon man med anders borg frisyr som grät för hans feelings var så starka.
Har i9ngen aning om vad programmet hette, kanske finns att ladda ner eller på youtube.

Då kanske det var Jörgen Gustafsson? Då mörkhårig med håret i hästsvans, nu kortare, gråsprängt, mörkt hår, och med småländsk dialekt (det senare har jag för mig).
Citera
2013-05-18, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Judaland

Jag tror programmet hette "Förnimmelse av mord".
http://sv.wikipedia.org/wiki/F%C3%B6rnimmelse_av_mord
Citera
2013-05-18, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shabbyshic
HAN?? Jag har för mig att det var mediumet LENA RANEHAG som var i Mariestad och försökte bringa klarhet i Helenas försvinnande. Eller har jag fel?
Fel av mig. Ingen aningen om vem mediumet var. Kan mycket väl vara som du skriver.
Citera
2013-05-18, 21:23
Medlem
http://www.svenskamord.se/index.php?topic=314.40;wap2
Citera
2013-05-18, 21:25
Medlem
Vem var detta som näms överst och som sedan avled? Är detta utrett helt o hållet? Om någon tagit allt med sig i graven är det inte konstigt att fallet inte är löst.
Citera
2013-05-18, 23:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kattmatsburk
Vem var detta som näms överst och som sedan avled? Är detta utrett helt o hållet? Om någon tagit allt med sig i graven är det inte konstigt att fallet inte är löst.
Vad är din uppfattning om det som Peter Kräm*r lade ut här i tråden för snart ett år sedan? Du har ju läst igenom hela tråden enligt egen utsago. Jag tycker många verkar gå över ån efter vatten . Per U. har fått många relevanta frågor här i tråden, men har lyckats skapa ännu fler frågor med sina svar! För nytillkommna läsare börjar P:K:s inträde här i tråden på sidan 437.
Citera
2013-05-19, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvasta-Sara
Vad är din uppfattning om det som Peter Kräm*r lade ut här i tråden för snart ett år sedan? Du har ju läst igenom hela tråden enligt egen utsago. Jag tycker många verkar gå över ån efter vatten . Per U. har fått många relevanta frågor här i tråden, men har lyckats skapa ännu fler frågor med sina svar! För nytillkommna läsare börjar P:K:s inträde här i tråden på sidan 437.
Mycket riktigt jag har läst helas tråden men har vansinnigt svårt för namn när jag inte har "ett ansikte" på namnet. Är själv uppvuxen i Mariestad men yngre än de flersta som nämns i tråden. Vem var nu Peter K****r? Var det han som var sambo som mitt i natten fick besök av sin kompis som var både skitig och risig efter besök i buskarna och som också var upprörd och sade att han gjort någon hemskt? Är det det som du syfta på? Vad hett i så fall han som "kom upp och såg risig ut"?
Citera
2013-05-19, 21:40
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Mycket riktigt jag har läst helas tråden men har vansinnigt svårt för namn när jag inte har "ett ansikte" på namnet. Är själv uppvuxen i Mariestad men yngre än de flersta som nämns i tråden. Vem var nu Peter K****r? Var det han som var sambo som mitt i natten fick besök av sin kompis som var både skitig och risig efter besök i buskarna och som också var upprörd och sade att han gjort någon hemskt? Är det det som du syfta på? Vad hett i så fall han som "kom upp och såg risig ut"?

Ja, det var P***r K****r (PK) som vittnade om det. Den som han berättade om var P** U*****g (PU).
Citera
2013-05-19, 22:04
Medlem
Citat:
Vem var nu Peter K****r? Var det han som var sambo som mitt i natten fick besök av sin kompis som var både skitig och risig efter besök i buskarna och som också var upprörd och sade att han gjort någon hemskt? Är det det som du syfta på? Vad hett i så fall han som "kom upp och såg risig ut"?

Typ kompisen Pe*r Ull*berg . Skitig, tilltuffsad, halvnaken, risig me sår , typ riven . 1 par 2,3 veckor efter.. En fest . Pe*r Ull*berg å Karl Lar*sson där, söp , kar*l Larss*on vet . P*er ull*berg önska träffen me Karl L någonsin aldrig hänt , Per på fyllan, drogad, ledsen, ville prata ur .. Därför KL och Krämer vet . ....
Citera
2013-05-19, 23:50
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariestadnyheter
Typ kompisen Pe*r Ull*berg . Skitig, tilltuffsad, halvnaken, risig me sår , typ riven . 1 par 2,3 veckor efter.. En fest . Pe*r Ull*berg å Karl Lar*sson där, söp , kar*l Larss*on vet . P*er ull*berg önska träffen me Karl L någonsin aldrig hänt , Per på fyllan, drogad, ledsen, ville prata ur .. Därför KL och Krämer vet . ....

Uppgifter till mig ang. festen hos PU, där denne ska ha "pratat" med KL, säger att KL inte är 100% säker på att detta är ett äkta minne eller en effekt av drogintag.

Andra uppgifter säger att PU ska ha sökt få alibi även från KL tidigt på morgonen den 14 juni (i en lägenhet i Mariestad) - alltså inte endast från PK.

Detta är andrahandsuppgifter, och de inblandade får mer än gärna kommentera - bekräfta eller dementera - informationen själva. Eftersom dessa uppgifter inte är förstahands, så kan jag inte värdera sanningshalten. Dock kommer informationen från personer som jag upplever som trovärdiga.
Citera
2013-05-20, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Uppgifter till mig ang. festen hos PU, där denne ska ha "pratat" med KL, säger att KL inte är 100% säker på att detta är ett äkta minne eller en effekt av drogintag.

Andra uppgifter säger att PU ska ha sökt få alibi även från KL tidigt på morgonen den 14 juni (i en lägenhet i Mariestad) - alltså inte endast från PK.

Detta är andrahandsuppgifter, och de inblandade får mer än gärna kommentera - bekräfta eller dementera - informationen själva. Eftersom dessa uppgifter inte är förstahands, så kan jag inte värdera sanningshalten. Dock kommer informationen från personer som jag upplever som trovärdiga.

Kommenterar gärna detta då jag handhar förstahands information. Det är helt rätt att han ej kan vara helt säker på detta, för det är just ett oäkta minne.
Att sedan andra uppgifter skulle påstå att jag sökt alibi genom KL, är även detta en osanning. KL har jag visserligen vetat vem han varit innan -92, men ingen jag umgåtts med. Utan snarare runt -94, så -92 var KL ingen jag var bekant med eller träffade personligen. Så att jag skulle sökt alibi av KL är en osanning.
Så vad Prinsessan nu upplever som trovärdigt är ren osanning och nonsens.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in