2017-08-10, 22:46
Medlem
Balonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Svär jag i kyrkan om jag hävdar att Göteborg ofta får oförskämt mycket skit för trycket på hemma och bortaplan?

Gamla Ullevi är ju en tight arena med bra akustik. Klart det kan bli en maffig ljudvägg när det är fullsatt, publiken taggad och laget vinner. Problemet är ju att förutsättningarna inte brukar se ut så. IFKs sittplats är lat. Precis som i Malmö. När latmaskarna väl är med och bidrar blir det hög klass på stämningen.
Citera
2017-08-10, 23:34
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Går det in så få? Redovisar göteborg också sålda biljetter som Elfsborg? På TV var det inte fullt på långsidan.

Den enda sektion (ett par timmar innan match) som inte var slutsåld var bortastå. Runt 17 400 var kapaciteten idag, men runt 1 200 biljetter användes inte (säkerligen en hel del som hade biljett till ursprungliga matchdagen som inte dök upp). Vi redovisar så klart antalet på arenan, inte antalet sålda.

Men när det är slutsålt och inget jättebortfall trots allt är det lite konstigt att säga att det var få på matchen.

/feldgrau
Senast redigerad av feldgrau 2017-08-11 kl. 00:14.
Citera
2017-08-11, 00:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Balonzo
Gamla Ullevi är ju en tight arena med bra akustik. Klart det kan bli en maffig ljudvägg när det är fullsatt, publiken taggad och laget vinner. Problemet är ju att förutsättningarna inte brukar se ut så. IFKs sittplats är lat. Precis som i Malmö. När latmaskarna väl är med och bidrar blir det hög klass på stämningen.

Bra arena och bra arena.

Har du sett vår klacksektion? Vi har nog överlägset sämst klacksektion av alla lag i hela världen.

På månen någonstans kanske det finns någon sämre.
Citera
2017-08-11, 00:54
Medlem
Vallasands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoqiet
Bra arena och bra arena.

Har du sett vår klacksektion? Vi har nog överlägset sämst klacksektion av alla lag i hela världen.

På månen någonstans kanske det finns någon sämre.

Onekligen. Den mest avlånga klacksektionen i Sverige skulle jag säga i alla fall (undantaget är väl bortasektionen på GU som är hemsk också den) och sedan det där jävla planket... riv det nu!
Citera
2017-08-11, 03:46
Medlem
ErPupones avatar
1700 AIK på plats idag. Trångt värre och jävligt obehagligt med snubben som föll ner från räcket. Bra stämning överlag, gör vad vi kan för att väcka liken sista 10.

En fråga jag undrar över varje år:
Varför är blåvitts aktiva sittplats-supportrar placerade längst bort från klacken? Svinkul för bortasupportrar och de aktiva sittarna men det är inte direkt optimalt för att skapa tryck?
Citera
2017-08-11, 07:15
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Går det in så få? Redovisar göteborg också sålda biljetter som Elfsborg? På TV var det inte fullt på långsidan.

Vi redovisar alltid folk på plats, det enda rätta.

Citat:
Ursprungligen postat av ErPupone
1700 AIK på plats idag. Trångt värre och jävligt obehagligt med snubben som föll ner från räcket. Bra stämning överlag, gör vad vi kan för att väcka liken sista 10.

Varför är blåvitts aktiva sittplats-supportrar placerade längst bort från klacken? Svinkul för bortasupportrar och de aktiva sittarna men det är inte direkt optimalt för att skapa tryck?

Det var väl en tanke med att få med hela den långsidan... Gick sådär...
Citera
2017-08-11, 07:44
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErPupone

Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Det har till största delen att göra med levande sittplats bar och placeringen av den.
Citera
2017-08-11, 09:22
Medlem
Citat:

Det var väl ca 17 100 sålda igår, och 16 100 av oss var på GU. Ett ganska normalt bortfall med andra ord.

Hur gick det med gnagarna som skadade sig? Inget allvarligt får jag hoppas?
Citera
2017-08-11, 11:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vallasand
Onekligen. Den mest avlånga klacksektionen i Sverige skulle jag säga i alla fall (undantaget är väl bortasektionen på GU som är hemsk också den) och sedan det där jävla planket... riv det nu!

https://youtu.be/dyfV5RCJRpc

Nu vet jag att det var en hemmapremiär mot Malmö, men vi har potentialen att vara mycket, mycket bättre än Malmö och och i princip vara i samma klass på ståplatsläktaren som stockholmslagen.

Tänk ifall vi skulle haft just stora Ullevis ståplatsläktare varje gång och kunnat utveckla det där ifrån. Otroligt tråkigt att vi har det som vi har det just nu.
Citera
2017-08-11, 15:41
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Vi redovisar alltid folk på plats, det enda rätta.

Citat:
Ursprungligen postat av ArneIII
Det har till största delen att göra med levande sittplats bar och placeringen av den.
Tackar för svaren! Känns som optimalt hade varit att ha dem till vänster om klacken på etage 2. Då taggar ni dessutom igång kidsen (?) som är under.

Ofrånkomligt att inte undra hur fan man tänkte när GU byggdes. Hade man kört blåvitts kortsida i ett etage (gärna bortasektionens också) hade vi pratat en ruggigt fet upplevelse
Citera
2017-08-11, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zoqiet
https://youtu.be/dyfV5RCJRpc

Nu vet jag att det var en hemmapremiär mot Malmö, men vi har potentialen att vara mycket, mycket bättre än Malmö och och i princip vara i samma klass på ståplatsläktaren som stockholmslagen.

Tänk ifall vi skulle haft just stora Ullevis ståplatsläktare varje gång och kunnat utveckla det där ifrån. Otroligt tråkigt att vi har det som vi har det just nu.

Ullevis ståplatsläktare är bedrövlig, 2008 är den värsta säsongen i mitt, nu ganska långa, supporterliv - supportermässigt då. Klagade tidigt på hur klacksektionen på GU utformades men alla andra var lyriska över två etagelösningen. Drömmen hade varit samma planlösning som Malmö men lite mindre och mer kompakt
Citera
2017-08-11, 19:18
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MosbiusDesigns
Ullevis ståplatsläktare är bedrövlig, 2008 är den värsta säsongen i mitt, nu ganska långa, supporterliv - supportermässigt då. Klagade tidigt på hur klacksektionen på GU utformades men alla andra var lyriska över två etagelösningen. Drömmen hade varit samma planlösning som Malmö men lite mindre och mer kompakt
Nu ska det inte bli för mycket interndiskussion här men 2008 var ju riktigt bra jämfört mot LM 2007.

Men nu med den här avlånga psycholösningen till klackläktare (som ytterligare försämrats
med planket) är fan tragiskt. Ovärdigt oss.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in