2017-09-27, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elwisp
Nja, unnar inte dom framgången. Det blir ju annorlunda om även en topplacering för vraken ska ingå i det här hypotetiska scenariot. Så nej tack på den.

Eventuellt i nuvarande läge för att få tyst på derby-snacket. Men normalt är det ju givetvis tabellen efter 30 omgångar som räknas, och då inte någon derbytabell. I det långa loppet lönar det sig mer att placera sig bra i tabellen än att vinna derbyn om man nu måste välja.

Nej, det viktigaste för vraken är att ha mest publik.
Citera
2017-09-27, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baphometboy
Våra överlägsna publiksiffror gör att vi bygger en stabil ekonomisk grund och gör oss till en väldigt attraktiv klubb att spela för.

Men att vara färre men värre är ju mycket häftigare och äkta så you do you, dif.
Citera
2017-09-27, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Våra överlägsna publiksiffror gör att vi bygger en stabil ekonomisk grund och gör oss till en väldigt attraktiv klubb att spela för.

Men att vara färre men värre är ju mycket häftigare och äkta så you do you, dif.

Vi se hur länge modet håller i sig.

Om några år tror jag att ni är tillbaka på 8000 på läktaren och spel i en lägre serie.
Citera
2017-09-27, 22:28
Medlem
Citat:

Om några år tror jag att ni är tillbaka på 8000 på läktaren och spel i en lägre serie.
Det sa "ni" för tre år sen också. Jag vet inte om man kan kalla det mode efter 50 raka hemmamatcher med över 20k sålda trots en sjundeplacering som bäst under dessa 50 matcher.
Citera
2017-09-27, 22:29
Moderator
easy_dans avatar
Citat:

Du sa samma sak för två år sedan
Citera
2017-09-27, 22:38
Medlem
Well, alltid något.

"Poliser som slog Hammarbysupporter med batong åtalas för misshandel"

https://www.sydsvenskan.se/2017-09-27/poliser-som-slog-hammarbysupporter-med-batong-atalas-for-misshandel
Citera
2017-09-28, 05:57
Medlem
1907.Skanes avatar
Man har sett betydligt värre fall men det är solklart ett fall av grov misshandel och svinet ska fan inte ha någon strafflindring för att det handlar om djur ifrån svinstian.
Citera
2017-09-28, 06:13
Medlem
Citat:

Skulle bajare få välja mellan att ha ett publikrekord och vinna publikligan och komma 10a i tabellen eller vinna SM-guld 10 år i rad och bli av med publikrekordet och komma 2a i publikligan så vet ALLA vad den vanliga bajaren skulle välja.
Citera
2017-09-28, 08:00
Medlem
erikp121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WonDash
Skulle bajare få välja mellan att ha ett publikrekord och vinna publikligan och komma 10a i tabellen eller vinna SM-guld 10 år i rad och bli av med publikrekordet och komma 2a i publikligan så vet ALLA vad den vanliga bajaren skulle välja.
SM-guld. Hade det varit att vi skulle ned på 4-siffrigt publiksnitt och börja kalla oss för nåt fjantigt som "Bajensekten" så blir det klurigare.
Citera
2017-09-28, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Det sa "ni" för tre år sen också. Jag vet inte om man kan kalla det mode efter 50 raka hemmamatcher med över 20k sålda trots en sjundeplacering som bäst under dessa 50 matcher.

Det har varit under 20 flera gånger.
Citera
2017-09-28, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Jo typ. Cratz fick ju sparken under 2001, inte efter att guldet var klart. Helt absurd sits egentligen, men konsekvenserna blev ju lyckade (på hyfsat kort sikt): guld 2001 och Linderoth fick komma in med en "mer underhållande" fotboll som också gav resultat.

Det var ju för jävla illa bara att ni skulle vara så bra också under merparten av dessa år...

Hade också för mig han fick sparken när ni låg tvåa eller liknande men var också väldigt ung då. Hoppas på att Stockholm når en liknande nivå som då. Tror draget kring allsvenskan blir större när det går bra för 08-lagen fast kanske är en subjektiv åsikt för man bor här .
Citera
2017-09-28, 10:53
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Det har varit under 20 flera gånger.

Sålda, inte antalet som går på matcherna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in