2017-08-11, 20:51
Medlem
Både GU och Ullevi borde rivas. Tomterna ä 9-10 hektar stora tillsammans, värde, mycket av valfri valuta.

Adrian Pihl Spahiu(våran svenska fans) och Peter Nilsson, Chalmers Arkitektur jobbade ju fram en intressanta ide för Ullevi.

Personligen så har jag ju drömmar om en ny Borg någonstans vid Frölunda Borg och Slottsskogsvallen, görs DH leden om till en stadsboulevard(med t ex Spårväg/stadsbana ner till i princip Söderleden), tänk typ en avenyn liknande gata, kan man bygga ett nytt Majorna-Linné utmed leden(dvs 55-60k invånare, utan att ens nagga i Slottsskogen och Änggårdsbergen) och en jävla massa arbetsplatser, god framkomlighet med både bil och kollektivtrafik, t ex Marklandsgatan, det planeras även för en förbindelse under älven med tunnel från Linnéplatsen, via Stigberget och vidare till Lindholmen, Frihamnen, Backaplan, Brunnsbo(och förhoppningsvis i framtiden Backa), och såklart linbanan till Järntorget från Wiselgrensplatsen, så blåvita på Hisingen skulle kunna ta sig dit relativt smärtfritt med kollektivtrafik i framtiden, ända problemet är väl resentiden för folk i Nordöst.

Man hade fått fila på en lösning för GAIS och ÖIS dock.

Nu går the XX på om 40 minuter, sådan där hipsterskit.
It's gonna be good!

Ha det...
Senast redigerad av Eaglesandshit 2017-08-11 kl. 20:54.
Citera
2017-08-12, 09:16
Medlem
Ingen vill ha GU, för ÖIS del är det döden när det är 2000 på plats och det är så ödsligt och gör knappast att det kommer mer folk. Tacka vet jag Gavlevallen, ser välfyllt ut och blir bra tryck även om det är knappt halvfullt och med en kapacitet som ligger närmre det vi behöver.

Göteborgs stad kan ju infria sitt löfte och lämna tillbaka Valhalla till oss så får vi se vad vi kan hitta på där.
Citera
2017-08-12, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lime32
Ingen vill ha GU, för ÖIS del är det döden när det är 2000 på plats och det är så ödsligt och gör knappast att det kommer mer folk. Tacka vet jag Gavlevallen, ser välfyllt ut och blir bra tryck även om det är knappt halvfullt och med en kapacitet som ligger närmre det vi behöver.

Göteborgs stad kan ju infria sitt löfte och lämna tillbaka Valhalla till oss så får vi se vad vi kan hitta på där.

Valhalla IP har nog varenda fastighetsbolag i landet ögonen på.

Man skulle kunna bygga en lagom stor arena på Heden för GAIS och ÖIS(och Kopparbergs), i och med att Dennis "Röven" Andersson med flera ännu en gång skjutit alla planer på att göra något vettigt med ytan i sank. Inget av detta kommer ju dock hända, bortsett möjligen då från att åstråket vid Valhalla IP utvecklas.

Vi kommer få leva med GU.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2017-08-12 kl. 12:07.
Citera
2017-08-12, 16:03
Medlem
När ska blatte ultras plocka kaptensbindeln av Lewicki? Eller är ni bara tuffa när det inte finns chans att mötas på torget?
Citera
2017-08-12, 16:15
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MosbiusDesigns
Ullevis ståplatsläktare är bedrövlig, 2008 är den värsta säsongen i mitt, nu ganska långa, supporterliv - supportermässigt då. Klagade tidigt på hur klacksektionen på GU utformades men alla andra var lyriska över två etagelösningen. Drömmen hade varit samma planlösning som Malmö men lite mindre och mer kompakt

Jag har sett Blåvitt från gamla ståplatsen på Ullevi, via Gamlas "jävla pelare att vara i vägen"-östra ståplats till Ullevis olika klacklösningar och sedan från sittplats på Gamla nu.
Poängen med två etage var väl ju att det inte skulle bli så mycket turister på klacksektionen då den inte var billigast. Dock gjorde dom där j-a gnällrövarna på andra sidan kanalen så att planket kom upp.
Ett etage vore givetvis att föredra men det lär inte ske.

Citat:
Ursprungligen postat av Lime32

Det är värdelöst för alla egentligen. För ÖIS och Gais är det döden med 2000 pers på plats och för oss har den enorma brister när den är välfylld. Så går det när så olika klubbar måste kompromissa fram en arena.
Det bästa vore givetvis att Bravida hade fått en fotbollsplan så Gais och Öis kunnat tänka sig spela där och vi fått utveckla Gamla efter våra behov.
Citera
2017-08-12, 20:12
Medlem
snurresnigels avatar
Ska bli kul att återigen ta över en liten "stad" på vischan imorgon. 3-4 000 DIF väntas. Älskar verkligen när man har sådana följen och man ser lika många Djurgårdare som lokala förmågor i staden/byn.
Senast redigerad av snurresnigel 2017-08-12 kl. 20:26.
Citera
2017-08-12, 20:40
Medlem
snurresnigels avatar
Tyckte att det var bra akustik på övre kortsidan på gamla ullevi när vi mötte häcken och stod på övre. Men problemet måste väl vara att den är för liten för IFK? Kan ju inte rymma mer än 2000-2500? Nedre etage är ju patetisk.
Senast redigerad av snurresnigel 2017-08-12 kl. 20:43.
Citera
2017-08-12, 23:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av snurresnigel
Tyckte att det var bra akustik på övre kortsidan på gamla ullevi när vi mötte häcken och stod på övre. Men problemet måste väl vara att den är för liten för IFK? Kan ju inte rymma mer än 2000-2500? Nedre etage är ju patetisk.

Inget plank och inga stänger där då va?
Citera
2017-08-13, 07:05
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:

Ni stod dock på "bortasidan" mot dom. Vår klack står ju på motsatt sida.
På bortasidan finns inget plank.

Nedre etage på Gamla nu må vara kasst (har iofs bara stått där på ett bortaderby när det var smockat) men måste ju vara rena rama drömmen mot gamla bortastå på Gamla Gamla. Med tanke på hur genuint usel Gamla är på många punkter så finns det ju alltid vid större följen en "bortasitt" på övre etage för att totalen skall motsvara 10%.
Citera
2017-08-13, 10:02
Medlem
Citat:
Ska bli kul att återigen ta över en liten "stad" på vischan imorgon. 3-4 000 DIF väntas. Älskar verkligen när man har sådana följen och man ser lika många Djurgårdare som lokala förmågor i staden/byn.

A ni är så jävla balla speciellt som ni kommer från en så jävla megastor stad att det är svårt att ta in det. Att det är exotiskt att gå omkring ibland lokala förmågor som omväxling mot ziggenar,marocan och hazarer och skitnödiga hipsters fattar jag wow liksom. Vilka stadsdelar tar ni över först vill ner och frotera mig och förundras över era alla olika dialekter och bondstora vita fred perry skor och illasittande svin fula stone island skräptröjor.
Citera
2017-08-13, 10:10
Medlem
Julinhos avatar
Just idag är det tio år sedan Dif senast slog Bajen. Därefter tio möten där en slutat oavgjord och resterande nio vunnits av Bajen.

Själv missade jag den matchen, vill minnas att jag var bortrest med nya jobbet. Således bör den senaste torsken jag sett på plats varit det berömda mötet som avbröts efter 0-3 och där vi som enda lag någonsin drabbades av poängavdrag under säsongens gång. 2006 var året.

Mot tio nya år!
Citera
2017-08-13, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse

Det är värdelöst för alla egentligen. För ÖIS och Gais är det döden med 2000 pers på plats och för oss har den enorma brister när den är välfylld. Så går det när så olika klubbar måste kompromissa fram en arena.
Det bästa vore givetvis att Bravida hade fått en fotbollsplan så Gais och Öis kunnat tänka sig spela där och vi fått utveckla Gamla efter våra behov.

Man kan ju alltid hoppas att Higab får för sig att lägga samma hybrid på Bravida som det vi har på Ullevi när det behövs nytt underlag. Sedan vet jag inte hur pigga GAIS och ÖIS hade varit på att spela matcherna på Hisingen...

Kan vi få en tvärförbindelse till Wieselgrensplatsen hade det nog funkat ganska bra dock, då skulle man kunna sitta och ladda runt Järntorget innan match.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2017-08-13 kl. 11:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in