2017-08-10, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av runarviking
Tror Piavik har rätt. När jag var med i HP så tjatades det om skorna i massor. Så viktiga kan ju inte hans skor ha varit så att de hela tiden måste upprepa hurdana skor han bar. Kom ut bilder på blommiga skor med mera. Alla vet ju att man kan skifta skor på några sekunder.

Dessutom avskrev ju föräldrarna och Sekten alla observationer som inte innefattade blommiga skor, trots att signalementet i övrigt verkade stämma bra.
Citera
2017-08-10, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snusmoped
Dessutom avskrev ju föräldrarna och Sekten alla observationer som inte innefattade blommiga skor, trots att signalementet i övrigt verkade stämma bra.
Ja, snusmoped, hur galet som helst
Citera
2017-08-10, 22:16
Medlem
Detta är ingenting som jag har några som helst belägg för, så ta det varken som en sanning eller en trådsanning utan bara som en spekulation.

Kan det vara så att Patrik gjort bort sig under Gotlandsresan? Att han utsatt någon för övergrepp, misshandel eller att han köpt narkotika på kredit utan att göra rätt för sig och att den/de som han "trampat på tårna" sökte upp honom? Folk har ju blivit sönderslagna eller mördade som straff för betydligt mindre än så...
Citera
2017-08-10, 22:16
Medlem
ReclaimYourMinds avatar
Citat:
Ja, snusmoped, hur galet som helst
Dessutom visade det sig ju att han inte ens hade på sig några blommiga skor när han försvann.
Citera
2017-08-10, 22:29
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReclaimYourMind
Dessutom visade det sig ju att han inte ens hade på sig några blommiga skor när han försvann.

Exakt enl tågkvinnan hade han mellanbruna ganska nya skor på sig.

Alltså nu är vi tillbaka där vi varit en gång tidigare.
Denna tågkvinnan är det så att P lånade hennes mobil för att säkert få ett vittne på att han klev av i Hallsberg.
Citera
2017-08-10, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Exakt enl tågkvinnan hade han mellanbruna ganska nya skor på sig.

Alltså nu är vi tillbaka där vi varit en gång tidigare.
Denna tågkvinnan är det så att P lånade hennes mobil för att säkert få ett vittne på att han klev av i Hallsberg.

Finns ens Tågkvinnan på riktigt? Är det någon annan än Patriks mamma som kan bekräfta henne?
Citera
2017-08-10, 22:40
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Finns ens Tågkvinnan på riktigt? Är det någon annan än Patriks mamma som kan bekräfta henne?

Hon är tydligen intervjuvad
http://www.msn.com/sv-se/nyheter/inrikes/hon-var-den-sista-stt-prata-med-patrik-innan-han-f%C3%B6rsvann/ar-AAoOc1H?li=AAb2bl2&ocid=spartanntp
Länken finns även i trådstarten
Citera
2017-08-10, 22:47
Medlem
Citat:
Hon är tydligen intervjuvad
http://www.msn.com/sv-se/nyheter/inrikes/hon-var-den-sista-stt-prata-med-patrik-innan-han-f%C3%B6rsvann/ar-AAoOc1H?li=AAb2bl2&ocid=spartanntp
Länken finns även i trådstarten

Tack för att du uppdaterar en lat jävel som mig

Då är nästa fråga: Stämmer pappans uppgift om att Patrik ringde till mamman och att det var till henne han sa "puss och kram"? Pappans trovärdighet är ju icke-existerande, men om Patrik inte pratade med mamman så är det ju vitalt att veta vem han egetligen pratade med.

Jag känner mig mest förvirrad, då det finns väldigt få objektiva uppgifter samtidigt som föräldrarna agerar som att de försöker dölja de viktigaste komponenterna i "världens story".
Citera
2017-08-10, 22:54
Medlem
Citat:
Ja, jag misstänker också detta. Det har varit något som hela tiden har känts lustigt, det stämmer inte överens. Kom Patrik hem till Malmö istället för Hallsberg? Något kanske hände i Malmö, som var så förskräckligt att de fick göra en avledningsmanöver. Hela HP försvinner snart troligtvis!

Citat:
Citat:
Citat:
Det är sant, det tror nog många av oss men jag fick uppfattningen att Piavik trodde att hela försvinnandet och pådraget skulle vara för att dölja något annat

Så kan det mycket väl vara, jag skulle inte alls bli förvånad om "världens story" visar sig vara "världens bluff" med föräldrarna som regissörer. Jag har inga belägg för det, men allt som gäller detta försvinnande, eller kanske "försvinnande", har varit konstigt sedan den första efterlysningen gjordes.

Nu får vi nog snart börja lugna ner oss med alla konspirationsteorier igen.

Han kom inte till Malmö. Hans väskor hittades ju i Hallsberg.

Kvinnan såg honom bli obekväm, sen lämnade han tåget. Hon har gått ut i medier om detta.

Han ses på film lämna tåget (även om jag då inte känner igen personen på bilden från andra bilder).

För min del tycker jag inte alls föräldrarna lämnat för lite information egentligen. Allmänheten behöver bara veta hur han ser ut för att hitta honom levande. (Hittas han död antar jag man kontaktar polis vem det än är.) Föräldrarna gick därför ut med troligt utseende och till och med filmer. Mer info är väl önskvärd med vad skulle det hjälpa för? Det är ju bara för att stilla vår nyfikenhet.
Citera
2017-08-10, 22:54
Medlem
Kan inte låta bli att få vibbar av det här:

1. kan P haft en diagnos och föräldrarna skött all hans ekonomi? P fick stipendium och vann också övriga priser! Kan det vara så att han ville bli självgående och ta hand om sin egen ekonomi och sitt liv = frigöra sig då hans självförtroende har växt? Tänker att det kanske är därför föräldrarna beter sig konstigt då deras mjölkkossa försvinner och de blir drabbade ekonomiskt. Pengar kan få folk att bete sig konstigt..

2. Det funderas om P kan ha dragit utomlands. Jag säger att det är inte alls omöjligt då det går flitigt med utländska långtradare från Volvo varje dag = nära där väskorna troligtvis hittades.

3, P hade troligtvis fått en hel del pengar på sina priser. Gick dessa till honom eller? Vill inte skriva det men fick de panik att han hade eget kapital utan deras kontroll? Varför får jag dessa tankar, jo hur kunde de veta den exakta summan P hade = 400 kr, visst han kan ha sagt det men jag tror att de kontrollerade hans ekonomi och var /är rädda att förlora den kontrollen på inkomstkälla. Sorgligt men så tror jag.

Detta är givetvis bara spekulationer
Citera
2017-08-10, 22:57
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Tack för att du uppdaterar en lat jävel som mig

Då är nästa fråga: Stämmer pappans uppgift om att Patrik ringde till mamman och att det var till henne han sa "puss och kram"? Pappans trovärdighet är ju icke-existerande, men om Patrik inte pratade med mamman så är det ju vitalt att veta vem han egetligen pratade med.

Jag känner mig mest förvirrad, då det finns väldigt få objektiva uppgifter samtidigt som föräldrarna agerar som att de försöker dölja de viktigaste komponenterna i "världens story".

Vi vet inte vem P pratade med precis sista samtalet. För oss heter den personen puss och kram. Vi har haft lite olika teorier om vem puss o kram är om det ev. kunde vara han/hon P skulle träffa i Hallsberg.

Välkommen i klubben för förvirrade. Finns nästan inget som stämmer. Vi är inte ens säkra på att filmen från videoövervakning är P
Citera
2017-08-10, 23:01
Medlem
Citat:
Vi vet inte vem P pratade med precis sista samtalet. För oss heter den personen puss och kram. Vi har haft lite olika teorier om vem puss o kram är om det ev. kunde vara han/hon P skulle träffa i Hallsberg.

Välkommen i klubben för förvirrade. Finns nästan inget som stämmer. Vi är inte ens säkra på att filmen från videoövervakning är P

Det var väl föräldrarna som identifierade honom på övervakningsfilmen? Deras vittnesmål saknar ju totalt bäring, men eftersom Tågkvinnan verkar existera och hon säger att Patrik gick av i Hallsberg så är väl det allt som vi verkligen vet. Samt att väskorna återfanns i Hallsberg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in