Citat:
Ursprungligen postat av
runarviking
Ja, jag misstänker också detta. Det har varit något som hela tiden har känts lustigt, det stämmer inte överens. Kom Patrik hem till Malmö istället för Hallsberg? Något kanske hände i Malmö, som var så förskräckligt

att de fick göra en avledningsmanöver. Hela HP försvinner snart troligtvis!
Citat:
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Det är sant, det tror nog många av oss men jag fick uppfattningen att Piavik trodde att hela försvinnandet och pådraget skulle vara för att dölja något annat
Så kan det mycket väl vara, jag skulle inte alls bli förvånad om "världens story" visar sig vara "världens bluff" med föräldrarna som regissörer. Jag har inga belägg för det, men allt som gäller detta försvinnande, eller kanske "försvinnande", har varit konstigt sedan den första efterlysningen gjordes.
Nu får vi nog snart börja lugna ner oss med alla konspirationsteorier igen.
Han kom inte till Malmö. Hans väskor hittades ju i Hallsberg.
Kvinnan såg honom bli obekväm, sen lämnade han tåget. Hon har gått ut i medier om detta.
Han ses på film lämna tåget (även om jag då inte känner igen personen på bilden från andra bilder).
För min del tycker jag inte alls föräldrarna lämnat för lite information egentligen. Allmänheten behöver bara veta hur han ser ut för att hitta honom levande. (Hittas han död antar jag man kontaktar polis vem det än är.) Föräldrarna gick därför ut med troligt utseende och till och med filmer. Mer info är väl önskvärd med vad skulle det hjälpa för? Det är ju bara för att stilla vår nyfikenhet.