2017-08-10, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReclaimYourMind
, nu har jag läst alla 5000 inlägg, tog några dagar. Att han inte har hittats eller hörts ifrån efter så här lång tid är mycket anmärkningsvärt![/b]

Den enklaste förklaringen är givetvis att han helt enkelt inte orkade mer, gick av och dumpade väskorna för att slutligen avsluta sitt liv.

Det konstiga är isåfall att han inte har hittats än. Det har letats oehört mycket i området och närliggande områden med drönare, helikopter, hundar, dykningar, skallgångar, you name it! Risken finns såklart att man har missat honom eller inte letat överallt. Ser självmordsteorin som 50% sannolik.

Det finns dock mycket som tyder på att något annat har hänt och detta är min teori, dvs vad jag ser som det mest troliga efter självmord.

Han har flytt fältet och befinner sig hos en vän/bekant. Vi vet alla att han inte mådde bra men varför? Finns säkert flera orsaker men främst så tror jag att det var för att han inte ville tillbaka till Malmö.

Hans föräldrar tycks ha en överbeskyddande inställning och inte minst verkar dem ha ett oehört stort kontrollbehov. Patrik skulle hem till varje pris! På tveksamma grunder går dem ut med att han skulle ha en psykos, han ska hållas fast mot sin vilja om man ser honom osv. Patrik vet inte sitt eget bästa och kan inte fatta egna beslut, han är också mycket förvirrad.

Ingenting tyder på att han var varken förvirrad eller psykotisk, åtminstone inte till den graden som dem försökt att få det till. Dessa påståendena tycks för mig vara misstänksamt överdrivna!

För att plugga så långt hemifrån så kan man inte vara en rädd och osäker person med diverse problem. Att han fixade det tyder på mognad och självständighet.

Att han börjat bli sin egen man kanske är en nagel i ögat för föräldrarna, för dem är han fortfarande en pojke. Det märks med all tydlighet i det sättet dem beskriver honom. Man får intrycket att han är ett hjälplöst litet barn som inte kan världen, det ger mig en lustig känsla som inte känns bra.

Kanske fanns där för oss okänd anledning till att han valde att studera 70 mil hemifrån när det finns flera liknande skolor som ligger betydligt närmre, hade det någonting med föräldrarna att göra? Vi vet att han i stort sätt inte åkte och hälsade på, inte ens på högtider, varför inte?

För många skumma beteenden, uttalanden, ändringar och uteblivna samt motsägelsefulla svar från mamman och pappan som tyder på att det är mer till detta som vi inte har fått veta.

Vad sa Patriks mamma EGENTLIGEN när han satt på tåget? "Du kommer ju bara att bli inlagd ett litet tag, sen ska vi ha det sååå bra och hitta på roliga saker" - vem vet? Inte vi iallafall!

Deras ovilja att leta i området där han "försvann" i den mest kritiska stunden för att istället lägga all fokus på tveksamma observationer runt om i landet kändes konstig. Kändes som att dem nästan motsatte sig att folk letade efter honom där.

Vet dem kanske att han valt att sticka till någon men kan inte (fast dem vill) säga att dem vet för då skulle folk sluta hålla utkik efter honom? Dem kanske helt enkelt inte kan acceptera Patriks beslut att inte komma hem. Är det därför han utmålades som så pass sjuk och oförmögen att ta hand om sig själv? Var det därför han skulle hållas fast emot sin vilja?

Frågorna är många men svaren är få. Jag tycker att något luktar unket med detta försvinnande men svårt att sätta finger på exakt vad. Kanske allt?

Det finns mer konkreta saker som talar för att Patrik inte vill hem och befinner sig hemma hos någon, någonstans!

* Han har inte hittats
* Han verkar inte velat åka hem
* Föräldrarnas attityd och sätt
* Klädbytet (för att undvika igenkänning?)
* Att han väntade så länge med att lämna vagnen (för att undvika vittnen?)
* Flera har sett Patrik, några är SÄKRA att de har sett honom, flera i Eskilstuna
* Kvinnan som ringde polisen efter att tycks sig ha observerat Patrik; Polisen sa att de inte kunde/ville göra något eftersom att Patrik inte vill bli hittad.

Osv.

Jag hoppas det är så eftersom att han då lever, det är trots allt det viktigaste. Att han inte ger sig till känna för allmänheten är inte så konstigt med tanke på cirkusen som uppstått.

Hur skulle han orka "stå till svars" för detta när han redan mår så dåligt? Samt riskera att outa sig så att någon kan spåra honom, det är det sista han vill i detta läget om han håller sig undan.

Ser det som 40% sannolikt att han håller sig undan och resterande 10% på att han blivit utsatt för brott.

Vad säger ni? Mina 5 cent.

👍🏼👏🏼
Håller nog med på mycket och sätter 10 pengar på samma tanke
Citera
2017-08-10, 00:16
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
okej,det är lite läskigt härinne just nu ,en del av oss härinne säger att han är mördad utav ett gäng ,och en del av oss ,att han bara inte ville hem utan ville till någon annan.....

vilken skall man tro på?

Ja ingen av oss? Vi VET ju inte. Endast Patrik vet svaret på den frågan.
Citera
2017-08-10, 00:17
Medlem
Citat:
hejsan
Nee ,det känns så fel att vi tror att p. helt enkelt struntade i sin tågrutt pga ett sådant inköp.
Det är ju att sätta både sig själv och sin planerade resa helt ur spel .

Men PiaVik , visst är det lite creepy att han sågs enligt flickorna som vittnade , i skogsgläntan vid Sannahedsskogen ,precis som om han blivit undanjagad dit ,eller för att gömma sig helt enkelt .
Ja verkligen 😱😱
Citera
2017-08-10, 00:17
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
Någon borde ju ha sett ynglingarna för, att kunna anmäla dem menar jag!
Om ingen såg dem har de ju ingenting, att frukta.
Ändå VET någon om allting så, att den / de kunnat väva ett rykte!
Kanske någon av de inblandade, som inte fått "sin del av kakan!"

Ja att det blir en polisanmälan är väl inte så svårt att räkna ut om du utför ett brott mot en person
Det behövs ju inga vittnen för

Var ryktet kommer ifrån heller vilken substans det har vet jag ej , jag själv är väldigt tveksam men man ska aldrig säga aldrig . Jag trodde inte att en ung hästtjej kunde stycka en annan tjej 2014 heller när det va ett styckmord i Kumla/Askersund/hällabrottet .

Bara att avvakta och se var det slutar .
Citera
2017-08-10, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Ville bara dela en sak som jag tänkte på tidigare, när jag trodde Patrik hade försvunnit frivilligt. (Nu tror jag tyvärr han har tagit sitt liv).

Patriks mamma har Parkinson. Det är en jobbig sjukdom som brukar förvärras allt eftersom. Min egen mamma dog av den sjukdomen. Tänkte att Patrik kanske tyckte det var så hemskt att se sin mamma bli sämre och sämre. Att han liksom inte orkade komma hem för att hans redan så dåliga mamma skulle "ta hand" om honom också. Och att han därmed försvann till en kompis istället.

Som sagt, tvivlar på det alternativet i dag nu när han varit borta så länge. Svårt att tro att han skulle lägga den bördan också på sin säkert redan belastade far.

www.sydsvenskan.se/2016-04-24/tank-att-fa-dansa-med-parkinson

"– Och bra att tvingas svänga och pendla med armarna. De blir gärna hängande rakt ner när man har Parkinson, fyller Carina Linfeldt i."

Ja men vad bra att du skrev detta ,nu förstår vi ju varför hans mamma inte kunde ta sig upp till Hallsberg.Och nu förstår vi ju att Patrik har en stor rädsla för att hamna i något liknande så han gör allt för att sina armar skall hålla sig rörliga = bli trummis !
smart ju..
Citera
2017-08-10, 00:21
Moderator
OYs avatar
Citat:
okej,det är lite läskigt härinne just nu ,en del av oss härinne säger att han är mördad utav ett gäng ,och en del av oss ,att han bara inte ville hem utan ville till någon annan.....

vilken skall man tro på?

Vem säger att P är mördad av ett gäng?

Vi för fram teorier och resonerar kring dem, ytterst få om ens någon som har påstått att den ena eller andra teorin stämmer med verkligheten.
Citera
2017-08-10, 00:22
Medlem
Citat:
Ville bara dela en sak som jag tänkte på tidigare, när jag trodde Patrik hade försvunnit frivilligt. (Nu tror jag tyvärr han har tagit sitt liv).

Patriks mamma har Parkinson. Det är en jobbig sjukdom som brukar förvärras allt eftersom. Min egen mamma dog av den sjukdomen. Tänkte att Patrik kanske tyckte det var så hemskt att se sin mamma bli sämre och sämre. Att han liksom inte orkade komma hem för att hans redan så dåliga mamma skulle "ta hand" om honom också. Och att han därmed försvann till en kompis istället.

Som sagt, tvivlar på det alternativet i dag nu när han varit borta så länge. Svårt att tro att han skulle lägga den bördan också på sin säkert redan belastade far.

www.sydsvenskan.se/2016-04-24/tank-att-fa-dansa-med-parkinson

"– Och bra att tvingas svänga och pendla med armarna. De blir gärna hängande rakt ner när man har Parkinson, fyller Carina Linfeldt i."

Det är verkligen inte lätt för barn och ungdomar till föräldrar som har ett livslångt handikapp. Det fyller dem med massor utav tvivel och sorg både omkring sin förälder och även en rädsla om att ifall de själva skulle få samma sak ...livet fylls utav massa undran,som tynger själen...
Senast redigerad av evaveva 2017-08-10 kl. 00:28.
Citera
2017-08-10, 00:25
Medlem
Citat:
jo men det är ju smart utav Patrik att förebygga ,att bli trummis ,så leder inte blir stela ,riktigt smart ju

Frågan är om Patriks trummande verkligen beror på mammans sjukdom eller om det främst beror på ett musikintresse? Visserligen en petitess i nuläget...
Citera
2017-08-10, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snusmoped
Frågan är om Patriks trummande verkligen beror på mammans sjukdom eller om det främst beror på ett musikintresse? Visserligen en petitess i nuläget...

du har helt rätt ,men håll med om att det var ett himla bra val , både bra för kropp och själ ,tur att han är en bra musiker ,annars skulle nog trummandet gå grannarna på nerverna...
Citera
2017-08-10, 00:29
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:
jo men det är ju smart utav Patrik att förebygga ,att bli trummis ,så leder inte blir stela ,riktigt smart ju

Du kan inte förebygga en sådan sjukdom. Därutöver är Parkinson ärftligt. Tänk om Patrik hade börjat märka symptom? Det skulle ju kunna slita honom i bitar, speciellt som han är trummis. Om det var därför han gick ner sig totalt.

Men som alltid är det en hypotes av många, många ....
Citera
2017-08-10, 00:31
Medlem
Citat:
Du kan inte förebygga en sådan sjukdom. Därutöver är Parkinson ärftligt. Tänk om Patrik hade börjat märka symptom? Det skulle ju kunna slita honom i bitar, speciellt som han är trummis. Om det var därför han gick ner sig totalt.

Men som alltid är det en hypotes av många, många ....

Jo du har rätt ,verkligen...
Citera
2017-08-10, 00:34
Medlem
Snubban007s avatar
En familj som kämpat så efter sin sons försvinnande, letat halmstrån, startat en grupp om över 20.000 medlemmar. Varit offentliga (som är väldigt ovanligt vid ett försvinnande) osv osv..

Varför har man inte gått ut med en hittelön?? Har dom inte råd själva, så löser nog sekten med en swish insamling...

Tror nog att om där finns någonsom vet någotkänner sig mer manad att träda fram då...

Istället "drar dom sig tillbaka" allt mer... sjukt skumt beteende faktiskt..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in