2017-08-10, 22:37
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Någon av de 2 bilarna har givetvis gjort däckspåren. Ringarna kan säkert förklaras med någon av de tidigare teorierna, annars kan väl GM ha kastat dom där?
Anledningen till att han parkerade bilen med railsen 150 m bort är givetvis p.g.a. att Helena mördades där, och att kroppen låg gömd i närmsta snår. Det kvittar ju om bilen är fullt synlig från Ekuddenvägen, ligger hon där måste hon ju hämtas där. Om man utgår från scenariot vi föreslog så "störde" ju i sådant fall bilen som stannade ute på Ekuddenvägen mördaren vilket betyder att han och HA måste ha befunnit sig i den delen av dungen och inte i lekparken.

Möjligheten finns också att Helena kan ha förlorat ringarna vid lekplatsen och sedan sprungit tillbaka - i brist på andra flyktvägar. Ingen vet säkert än, utan vi försöker bara hitta nya möjligheter. rattugglans skarpsynta inlägg är just en sådan hjälp!
Citera
2017-08-10, 22:39
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Dom kanske var rädda för att bli misstänkta för mordet eftersom ingen var gripen för det när dom gav sig till känna. En ganska bra anledning till att inte prata om det dom upplevde den natten. Killarna kände givetvis till Efterlyst och reportaget om den vita bilen på cykelvägen. En sådan sak skulle göra vem som helst rädd, dom kunde i sånt fall inte berätta att [I]"Vi hörde ett skrik och skulle bara åka in och kolla läget"... "Jo tjena"[/i] hade polisen sagt och vips hade dom blivit misstänkta för att inte bara ha kört på BB utan även Helena och därefter gömt hennes kropp... Helena's försvinnande är inget som någon frivilligt vill förknippas med om man nu kan undvika det.
Alla som varit i centrum av det inträffade har gett sig till känna till Polisen.Buskörningen skulle aldrig ens
diskuteras vid en situation som detta.Inte ens ett erkännande räcker för ett gripande så det finns ingen
orsak alls att hålla tyst om sina iaktagelser.
Så jag tror inte att någon är rädd för att dom ska bli misstänkte.Bara min åsikt
Citera
2017-08-10, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Såvida inte bilen med "railsen" först hade varit inne på lekplatsen? Det behövs inte mycket gasande i lös sand med en bil för att den ska lämna däckavtryck i asfalten. Alltså: Det vi resonerar om är kanske inte facit, men vi försöker hitta nya infallsvinklar och då önskar vi att vi hjälps åt.

Ok, 04:30 kan det ha varit. Ber om ursäkt för eventuella brister i tidsangivelserna angående bilen med rails.
Den infallsvinkel har jag presenterat redan , citerar mig själv:
"HA sågs gå själv och då stämmer det med att pilot springer ifatt henne i höjd med bron. Bilen med railsen som vittnet Carina såg parkerad inne på cykelvägen* nära ekuddenvägen vid ca 03.30 skulle kunna passa utmärkt in i händelsen. OM pilot är gm och det INTE är två gm inblandade så skulle ett troligt scenario kunnat gå till ungefär såhär:
Pilot VILL ha henne, han har visat intresse hela kvällen och ger sig inte. Han springer ifatt HA på bron och slår följe med henne fast hon inte vill. I skydd av skogen så våldtar han henne. Hon gallskriker och då stryper han henne eller dunkar hennes huvud i marken för att hon ska vara tyst. Han drar sedan in henne i grönskan och gömmer henne tillfälligt. Då faller skorna av en på varje sida om stigen. Han inser att han måste forsla bort kroppen eftersom han lämnat spår på henne och han inser också att hon måste flyttas den natten. Risken finns att han blir sedd men alternativet är att han hamnar bakom lås och bom."
Citera
2017-08-10, 22:40
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
Alla som varit i centrum av det inträffade har gett sig till känna till Polisen.Buskörningen skulle aldrig ens
diskuteras vid en situation som detta.Inte ens ett erkännande räcker för ett gripande så det finns ingen
Så jag tror inte att någon är rädd för att dom ska bli misstänkte.Bara min åsikt

Min fetning: Hur vet du det?
Citera
2017-08-10, 22:44
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Den infallsvinkel har jag presenterat redan , citerar mig själv:
"HA sågs gå själv och då stämmer det med att pilot springer ifatt henne i höjd med bron. Bilen med railsen som vittnet Carina såg parkerad inne på cykelvägen* nära ekuddenvägen vid ca 03.30 skulle kunna passa utmärkt in i händelsen. OM pilot är gm och det INTE är två gm inblandade så skulle ett troligt scenario kunnat gå till ungefär såhär:
Pilot VILL ha henne, han har visat intresse hela kvällen och ger sig inte. Han springer ifatt HA på bron och slår följe med henne fast hon inte vill. I skydd av skogen så våldtar han henne. Hon gallskriker och då stryper han henne eller dunkar hennes huvud i marken för att hon ska vara tyst. Han drar sedan in henne i grönskan och gömmer henne tillfälligt. Då faller skorna av en på varje sida om stigen. Han inser att han måste forsla bort kroppen eftersom han lämnat spår på henne och han inser också att hon måste flyttas den natten. Risken finns att han blir sedd men alternativet är att han hamnar bakom lås och bom."

Vet du att han våldtog henne?

Och ringarna i detta scenariot, då? Hur hamnade de på lekplatsen?

Och min fetning: Skorna låg ju flera meter in på varje sida om stigen ...
Citera
2017-08-10, 22:44
Medlem
Stryknings avatar
Att producera fantasy-noveller som sedan försvaras till vansinnets brant leder knappast framåt. Det är sorgligt att försöka följa galenskaparna här i tråden numera.
Citera
2017-08-10, 22:46
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strykning
Att producera fantasy-noveller som sedan försvaras till vansinnets brant leder knappast framåt. Det är sorgligt att försöka följa galenskaparna här i tråden numera.

En variant är att försöka hjälpa till - i stället för att i ett löjes skimmer försöka låtsas som att det regnar. Ju mer du "idiotförklarar" vårt inlägg, desto mer tror vi att vi kanske träffade mitt i prick.
Citera
2017-08-10, 22:47
Medlem
Citat:
Vet du att han våldtog henne?

Och ringarna i detta scenariot, då? Hur hamnade de på lekplatsen?

Och min fetning: Skorna låg ju flera meter in på varje sida om stigen ...
Vadå i detta scenario? Det är samma scenario som ni två kloka nu har kommit fram till som jag gav som förslag tidigare i tråden.. just saying
Citera
2017-08-10, 22:47
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:

Om man riskerar att bli huvudmisstänkt för Helena's försvinnande så håller man garanterat tyst, inget konstigt med det. Det hjälper ju inte att säga att dom inte har med det hela att göra om nu deras bil befann sig på platsen vid den aktuella tidpunkten för försvinnandet. Hur ska dom kunna förklara bort det hade du tänkt?
Citera
2017-08-10, 22:48
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Min fetning: Hur vet du det?
Jag vet ingenting men det enda som normalt får folk att tiga är om dom blir hotade.
En trafikförselse är väl inget att hålla inne med då dom kan vara en tillgång för polisen som i detta fall.
Citera
2017-08-10, 22:49
Medlem
Citat:
Jag vet ingenting men det enda som normalt får folk att tiga är om dom blir hotade.
En trafikförselse är väl inget att hålla inne med då dom kan vara en tillgång för polisen som i detta fall.
Hot eller skuld ja då tiger man...
Citera
2017-08-10, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Propparn
Om "Hannas" tidsangivelse stämmer, tror jag inte Pilot kan ha hunnit varken ringa från torget eller hämta bil.

Kvarstår i så fall två alternativ: Antingen har bilen redan stått i direkt närhet eller så har han haft hjälp.

Kanske ringde han redan innan dom började gå och bad sin flickvän att hämta upp dom efter vägen.H.A och pilotglasögonmannen börjar gå och han kanske börjar göra närmanden eller nått. Allt går över styr och H avisar honom och hotar med att tala om vad han sysslar med. Det svartnar för pilot och han tar till våld. Hon sliter sig loss och springer, efter en sträcka där hon sparkat av sig skorna för att kunna springa fortare så tar jakten slut. Han hinner ikapp henne och sliter ner henne i backen och tar strypgrepp.

Flickvännen som inte hittat dom på uppgjort ställe åker runt och letar,tyvärr hittar hon dom försent. Men pilot tvingar henne att hjälpa till att få iväg kroppen och hon blir i sitt förvirrade tillstånd inblandad i detta och har fått leva med detta på sitt samvete. Nu efter 25år är det väl bättre att få slut på allt elände och tala om vad som hände.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in