2017-08-10, 22:15
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Beklagar om du fått mottaga hot! Idiotiskt dumt agerande! Varför väljer vissa människor ett sådant bemötande och tillvägagångssätt, i stället för att lyssna på vad andra har att berätta?

Jag förstår om du känner dig ifrågasatt och inte trodd. Jag förstår också om du inte vill skriva en enda rad här igen. Mycket tråkigt!

Hur vet vi om detta med "dödshot" är sant? Kanske är det rena falsarierna. Att lobotomist kanske inte vill skriva i tråden igen kan ju faktiskt bero på att vederbörande inser att det tog stopp nu? Vad vet jag.

Men jag har ett tips: Kan lobotimist länka till de PM som skulle ha resulterat i "dödshot"? Först då kan vi ta ställning: Dels till om de existerar, dels vad de - i så fall - faktiskt sade.
Senast redigerad av Ugglan. 2017-08-10 kl. 22:21.
Citera
2017-08-10, 22:18
Medlem
Rudges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klimakteriehaxan
Det var ju tråkigt med din inställning men hade det inte räckt med att delge ditt svar direkt med PM till Prinzezzan så hade du ju sluppit en massa konstiga reaktioner från dessa adekvata idioter som du så vältaligt påtalar
Med all respekt, det är ju inte hennes/hans inställning det är fel på.
Hur rörigt har det inte varit och användare här tilltalar varandra värre än jag kan minnas att man gjorde som omogen tonåring.
Tycker det är synd att någon som känner att denne vill delge oss något inte blir hörd och dessutom utsatt av STOR dumhet!
Vi har, många av oss, en ganska tokig inställning! En del omedvetna om det, en del för att de helt enkelt inte bryr sig!
Citera
2017-08-10, 22:18
Medlem
rattugglans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Jag och Ugglan slog ihop våra tankar vilket resulterade i följande scenario:

En vit bil kör med rutorna nere på Ekuddenvägen, passerar vid kohagen och hör kvinnoskriket. Bilen stannar, några kliver ur, mansröster hörs, undrar vad som händer, dörrar öppnas och slås igen. KM dödar Helena efter att hon har skrikit och i samband med att han hör bilen som stannar. När personerna kliver ur bilen är det helt tyst från det håll där kvinnoskriket nyss hördes. Man hoppar in i bilen och kör vidare, sedan vänder man och kör ut på Marieforsleden i riktning mot Lockerud. Personerna i bilen är fortfarande nyfikna på vart skriket kom ifrån och man bestämmer sig då för att köra in på cykelvägen för att kolla upp saken. Bilen ses då av vittnena på Hällristningsvägen, men eftersom personerna i den vita bilen varken ser någon människa eller något som verkar konstigt när dom kör längs med cykelvägen så vänder dom och kör tillbaka, även detta ser vittnena på Hällristningsvägen.

Medans bilen som stannat fortsatte vidare ner för Ekuddenvägen och vände vid "Bäcken" för att sedan köra ut på Marieforsleden drog "pilot" in HA i snåren för att gömma henne tillfälligt. Den vita bilen svängde därefter som sagt in på cykelvägen för att se om dom kunde se vart skriket kom ifrån och om någon var skadad men allt var kav lugnt, bilen vände och körde därför därifrån.
Allt detta bevittnades av killarna som satt i bilen på Hällristningsvägen samtidigt som "pilot" strök omkring i dungen men tillslut lyckades lämna platsen helt obemärkt till fots. Han återkom senare omkring kl. 03:30 med den ljusa bilen som hade rails för att hämta upp kroppen, bilen lånade han av någon närstående eftersom han själv inte ägde någon bil vid tidpunkten för mordet.
Då bortser ni från däckspåren och ringarna? Även varför man väljer att parkera "bilen med railsen" 150m bort, fullt synlig på cykelvägen och från Ekuddenvägen. Var det förresten inte 04.30?
Citera
2017-08-10, 22:19
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamense
ca 4:30 in i del 4 i p4-dokumentären berättas det att ingen av dem hade körtkort och gav sig därför inte tillkänna förns efter 8-10 år.

Dom kanske var rädda för att bli misstänkta för mordet eftersom ingen var gripen för det när dom gav sig till känna. En ganska bra anledning till att inte prata om det dom upplevde den natten. Killarna kände givetvis till Efterlyst och reportaget om den vita bilen på cykelvägen. En sådan sak skulle göra vem som helst rädd, dom kunde i sånt fall inte berätta att "Vi hörde ett skrik och skulle bara åka in och kolla läget"... "Jo tjena" hade polisen sagt och vips hade dom blivit misstänkta för att inte bara ha kört på BB utan även Helena och därefter gömt hennes kropp... Helena's försvinnande är inget som någon frivilligt vill förknippas med om man nu kan undvika det.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-08-10 kl. 22:22.
Citera
2017-08-10, 22:21
Medlem
Rudges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.

En vit bil kör med rutorna nere på Ekuddenvägen, passerar vid kohagen och hör kvinnoskriket. Bilen stannar, några kliver ur, mansröster hörs, undrar vad som händer, dörrar öppnas och slås igen. KM dödar Helena efter att hon har skrikit och i samband med att han hör bilen som stannar. När personerna kliver ur bilen är det helt tyst från det håll där kvinnoskriket nyss hördes. Man hoppar in i bilen och kör vidare, sedan vänder man och kör ut på Marieforsleden i riktning mot Lockerud. Personerna i bilen är fortfarande nyfikna på vart skriket kom ifrån och man bestämmer sig då för att köra in på cykelvägen för att kolla upp saken. Bilen ses då av vittnena på Hällristningsvägen, men eftersom personerna i den vita bilen varken ser någon människa eller något som verkar konstigt när dom kör längs med cykelvägen så vänder dom och kör tillbaka, även detta ser vittnena på Hällristningsvägen.

Medans bilen som stannat fortsatte vidare ner för Ekuddenvägen och vände vid "Bäcken" för att sedan köra ut på Marieforsleden drog "pilot" in HA i snåren för att gömma henne tillfälligt. Den vita bilen svängde därefter som sagt in på cykelvägen för att se om dom kunde se vart skriket kom ifrån och om någon var skadad men allt var kav lugnt, bilen vände och körde därför därifrån.
Allt detta bevittnades av killarna som satt i bilen på Hällristningsvägen samtidigt som "pilot" strök omkring i dungen men tillslut lyckades lämna platsen helt obemärkt till fots. Han återkom senare omkring kl. 03:30 med den ljusa bilen som hade rails för att hämta upp kroppen, bilen lånade han av någon närstående eftersom han själv inte ägde någon bil vid tidpunkten för mordet.

Eller träffade vi mitt i prick?
Herr mitt i prick, har ni namn på dem i bilen?
Citera
2017-08-10, 22:24
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rudge
Herr mitt i prick, har ni namn på dem i bilen?

Men gode gud ... NEJ! Hur ska vi kunna ha det? Vi försöker bara placera in de olika bilarna utifrån de vittnen som ska finnas. Det kan ha varit så att gärningsmannen hade "fullt upp" med Helena SAMTIDIGT som en bil med "unknown" personer åkte förbi ute på vägen. Svårt att förstå?
Citera
2017-08-10, 22:25
Medlem
Stryknings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Eller träffade vi mitt i prick?

Det har jag väldigt svårt att tro
Citera
2017-08-10, 22:29
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rattugglan
Då bortser ni från däckspåren och ringarna? Även varför man väljer att parkera "bilen med railsen" 150m bort, fullt synlig på cykelvägen och från Ekuddenvägen. Var det förresten inte 04.30?

Såvida inte bilen med "railsen" först hade varit inne på lekplatsen? Det behövs inte mycket gasande i lös sand med en bil för att den ska lämna däckavtryck i asfalten. Alltså: Det vi resonerar om är kanske inte facit, men vi försöker hitta nya infallsvinklar och då önskar vi att vi hjälps åt.

Ok, 04:30 kan det ha varit. Ber om ursäkt för eventuella brister i tidsangivelserna angående bilen med rails.
Senast redigerad av Ugglan. 2017-08-10 kl. 22:33.
Citera
2017-08-10, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan

Intressant. Visst kan det vara på viset. Vad jag inte har förstått är vilket håll på cykelbanan körde buskörarna åt? Menar ni att de körde på cykelbanan vid Marieholms-viadukterna och sen ner förbi baksidan av kolarestigen? Det känns märkligt. Vad jag kan minnas körde folk över cykelbanan vis Vikingavägen för att komma till ekudden. Möjligen att någon körde på ända uppe vid fornminnesvägen. Ugglan eller Pudelfrillan kan ni hjälpa förtydliga?
Citera
2017-08-10, 22:30
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rattugglan

Någon av de 2 bilarna har givetvis gjort däckspåren. Ringarna kan säkert förklaras med någon av de tidigare teorierna, annars kan väl GM ha kastat dom där?
Anledningen till att han parkerade bilen med railsen 150 m bort är givetvis p.g.a. att Helena mördades där, och att kroppen låg gömd i närmsta snår. Det kvittar ju om bilen är fullt synlig från Ekuddenvägen, ligger hon där måste hon ju hämtas där. Om man utgår från scenariot vi föreslog så "störde" ju i sådant fall bilen som stannade ute på Ekuddenvägen mördaren vilket betyder att han och HA måste ha befunnit sig i den delen av dungen och inte i lekparken.
Citera
2017-08-10, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamense
ca 4:30 in i del 4 i p4-dokumentären berättas det att ingen av dem hade körtkort och gav sig därför inte tillkänna förns efter 8-10 år.

Där var det, tack. Då har de givit sig tillkänna även om det var lång tid efter. Då borde man kunna sortera bort dem från iakttagelserna från vittnen. Polisen har naturligtvis hört dem och sorterat bort.
Citera
2017-08-10, 22:36
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleolin
Men vad faan, är det folk som skickar dödshot via pm här?,

Varför skulle någon det göra det? folk vill ju höra sanningen, det finns väl ingen som dödshotar någon eller hotar att stycka någon som just är på väg att berätta något intressant? Jag och Ugglan blev nyss beskyllda för att skriva noveller och vara sagoberättare, det finns kanske andra som är mer intressanta att granska när det gäller fabler här i tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in