Citat:
Ursprungligen postat av
Legooo
Mannen med pilotglasögon har varit huvudmisstänkt sen 1998 men anhölls av polis i början av sommaren 2017 efter att nya uppgifter ytterligare stärkt misstankarna mot honom och han delgavs då misstanke om mord. Vilka vet till 100% vem den anhållna mannen är?
* Polisen/åklagaren, fallet är över 25år, uppskattningsvis minst (6-10st?). Säg att hälften av dem har berättat för sin närmaste där hemma fru/man/vän, alltså vet minst ca 9-15st.
* Pilotmannens ex och förmodligen dennes närmaste minst (2-3st?)
* Helenas Familj (4st) och deras närmaste (vet ej men säg 4-12st)
* Pilotmannens nuvarande familj 1-? st
* De som vart involverade i P4-Skaraborg dokumentären om Helena och deras närmaste (2-4st?)
Om vi kallar dessa källor för "A" så är det totalt minst ca: 18-35 personer som vet till 100% vem pilot är. Vilka dessa sedan har pratat med kallar vi för källa B och vilka dessa har pratat med kallar vi för källa C och sen D,E,F osv. Om tex Gabriella pratat med en vän som i sin tur sagt det till en vän så är alltså: Gabriella källa A, hennes vän källa B, vännens vän källa C. Ni fattar. Om man fått höra ett namn från källa G så är kanske trovärdigheten mer osäker än om det kom från källa A.
För mig är det ganska konstigt att man fortfarande spekulerar i vem "pilot" är när hela Mariestad borde veta det. Det har spekulerats i ganska många pilot här på fb men jag har fått bekräftat att det är Kl*s Malmgr*n som är pilot via en "källa C"; jag blir nu källa D.
Det finns flera här på fb tråden som har bekräftat att kla*s är pilot mannen. Skulle ni kunna redogöra vilken källa A,B,C som ni fått kla*s M bekräftat att vara "pilot" utan att behöva röja er källa. På detta sätt skulle fb-tråden kunna få en mer övertygelse att senaste "pilot" är rätt eller fel.
Bra eller dålig ide ?
Jag gillar verkligen ditt tänk här, strukturen!
Här på FB kan man inte veta vem som är vem eller vad utan du utgår ifrån att folk är ärliga och med goda avsikter här. Där blir det tok MEN det säger en hel del om dig och ditt syfte.
Du är här för att få någon form av ordning i röran med ett bra tänk. Gillar det med med tanke på alla troll som verkar dragit sig hit det senaste.
I en egen privat efterforskning IRL skulle detta, enligt mig, vara en väldigt bra ide!
Om du är så pass intresserad, har tid, bor i Mariestad och kan spinna det "nätet" så kommer iallafall lyssna väldigt noga på det du kommer fram till!