Citat:
Ursprungligen postat av
SmokyBacon
Skämtar du eller är du mongo på heltid? Polisen beslagtar alltid alla inspelningsapparater. Ibland raderar de även minneskorten.

Som sagt, händelseförloppet beskrivs inte i detalj så vems inspelningsapparat det handlar om framgår inte helt tydligt. För mig låter det både som att man kan syfta på att något spelat in med mobilen som att man menar att man har bild på den som ska pekas ut från tidigare.
Om det är det sistnämnda blir bevisläget och sambandet oerhört svagt. Jag kan också ta bilder på folk och säga att de gjort si och så sen men utan närmare underlag får man räkna med att det blir avfärdat. Speciellt om det är politiska aktivister som påstår något.
Jag vet att polisen kan få för sig att göra så. Jag är fotograf till yrket och har varit med om precis det. Som tur är finns det en uppsjö av möjligheter att återskapa innehållet. Jag vet även att man får underlag på att polisen omhändertagit saker när så skett. Detta bör man kunna uppvisa.
Förstår att det är enkelt att avfärda andra som idioter när det är en själv som inte begriper bättre. Jag går själv in i den fällan på tok för ofta men samtidigt försöker jag vara den första att erkänna när jag inser vad det handlar om. Prova det, man växer som människa och man.