Citat:
Amatörtorped. Seriöst? Inte ens en amatörtorped använder en sådan pissig kniv.Gärningsmannen har inte åkt fast i polisens topsningar därför att:
A) Han kan inte knytas till området (med knytas menas att han tex inte är därifrån eller att han inte varit folkbokförd där vid tiden).
B) Polisen topsar helt fel åldersgrupp.
Tror jag att han någonsin kommer åka fast? Nej, jag gör inte det längre. Det här är en person som lyckats undvika att hamna i klammeri med rättvisan och rutintopsas i väldigt många år. Var han 15 år vid mordet så är han idag 25 år och har med råge passerat den känsliga ålder där de flesta grova brottslingar debuterar. Var han äldre, säg 20 år så är han 30 idag. Ännu större indikation på att han antagligen inte kommer lagföras i framtiden. Vi har helt enkelt att göra med en person som är medveten om att han åker fast om han hamnar i klammeri med rättvisan och därför så undviker han det helt.
Enda sättet att han ska åka fast är att någon tipsar in honom. Jag är helt övertygad om att någon utöver gärningsmannen vet om vem han är. Men efter så här lång tid tvivlar jag på ett sådant tips.
En intressant sak är ju om gärningsmannen inte var straffmyndig och sedan åker dit i topsning. Vilket antiklimax!
Kniven säger mig att han är garanterat under 20 år gammal. Samtidigt så hade han spår av rökning eller om det var snusning i hårsäckarna, när brukar man debutera med tobak? 15? 16?
Jag tror heller inte att mordet var planerat eller att det ens var planerat med en konfrontation. Mohammed och GM har hamnat i bråk, någon har sagt något till den andre och bråk uppstår. Sedan har tanten börjat gapa, kanske lite aggressivt "vad fan gör du?!" och GM som är hög på adrenalin och ilska säger till tanten något i stil med "ska du också ha?" och köttar henne också.
Så min lågoddsaren är en tonåring vars mamma eller pappa bor i Linköping. Kanske en farmor eller mormor. Någon som GM ibland åker till och bor hos. Kanske för att komma bort från hemtrakten ett tag. Därför kommer han bli otroligt svår att få tag på om ingen anger honom och om han inte begår något brott. Han kommer helt enkelt inte åka in i polisens masstopsningsnät av unga killar i Linköpingstrakten.
Senast redigerad av CyberPolice 2017-07-30 kl. 15:26.
Senast redigerad av CyberPolice 2017-07-30 kl. 15:26.