2017-07-09, 09:00
Medlem
Linköping är en stor studentstad, med många studenter. Det finns studenter från hela landet. Jag säger inte att det var en student, men det är en faktor att ta hänsyn till.

Psykisk sjuka personer, är bland det första polisen söker igenom efter en gärningsman. Min teori är att det är en högerextrem person, som har utfört dåden. Det är givetvis inte ett planerat dåd, utan rent spontant. Jag tror inte mördaren har tagit livet av sig. Jag tror att han bor o arbetar utomlands och mest troligtvis i USA. Alternativt studerat först där och sedan fått arbete. Det är min teori. Så personen kan vara mellan ca: 15-35 år vid dåden och är av nordeuropeiskt ursprung, samt troligtvis blåögd.
Senast redigerad av Ali3nPredator 2017-07-09 kl. 09:03.
Citera
2017-07-09, 11:21
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ali3nPredator
Linköping är en stor studentstad, med många studenter. Det finns studenter från hela landet. Jag säger inte att det var en student, men det är en faktor att ta hänsyn till.

Psykisk sjuka personer, är bland det första polisen söker igenom efter en gärningsman. Min teori är att det är en högerextrem person, som har utfört dåden. Det är givetvis inte ett planerat dåd, utan rent spontant. Jag tror inte mördaren har tagit livet av sig. Jag tror att han bor o arbetar utomlands och mest troligtvis i USA. Alternativt studerat först där och sedan fått arbete. Det är min teori. Så personen kan vara mellan ca: 15-35 år vid dåden och är av nordeuropeiskt ursprung, samt troligtvis blåögd.

Varför just USA?
Citera
2017-07-14, 03:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannee
Pojkens familj vet säkert mer än vad de säger.
Tror att det är här sanningen finns. Någon har kanske lackat ur på familjens skumma affärer och agerat själv eller anlitat någon för hämnd. Kvinnan var bara på fel plats vid fel tidpunkt. Mördaren kanske inte ens bodde i Linköping. Jag tror att familjen och framförallt pappan vet mer än det som sägs.
Citera
2017-07-14, 07:11
Medlem
Yinool0401s avatar
har en liten insyn i affärerna, sett butikskedjan inifrån.

Det var ett samelsurium, för att ta i saken, från underkant.

saker som skulle få gemene man att baxna
Citera
2017-07-14, 07:37
Medlem
Yinool0401s avatar
fel
Citera
2017-07-15, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yinool0401
har en liten insyn i affärerna, sett butikskedjan inifrån.

Det var ett samelsurium, för att ta i saken, från underkant.

saker som skulle få gemene man att baxna

Jag hade också viss insyn, men du verkar veta väldigt mycket mer.
Berätta! Det är tio år sedan och så det är bara att komma ut med det. Vad vet du?
Citera
2017-07-16, 02:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaspuh
Vad skulle motivet vara isf. tror du? Att farsan skattefuskade?

Motivet jo. Vad kan det tänkas vara egentligen? Förmodligen någonting med familjen. Tänk dig en riktigt dryg invndrarfamilj som trampat någon på tårna. Seglivad ilska och ett pyrande hämndbegär.

Jag misstänker att GM var amatör torped.
Senast redigerad av Dumnorix 2017-07-16 kl. 02:46. Anledning: Felstavat
Citera
2017-07-16, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Varför just USA?

Bara en tes av min teori.
Citera
2017-07-17, 20:27
Medlem
Personligen så tror jag inte att familjens affärer ligger till grund för mordet. Magkänslan säger att det endast är Mohammad som hamnat i luven med någon. Har nog trott på alla teorier snart, tyvärr ser det lika mörkt ut som tidigare att lösa
Citera
2017-07-27, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mirinforever
Tror att det är här sanningen finns. Någon har kanske lackat ur på familjens skumma affärer och agerat själv eller anlitat någon för hämnd. Kvinnan var bara på fel plats vid fel tidpunkt. Mördaren kanske inte ens bodde i Linköping. Jag tror att familjen och framförallt pappan vet mer än det som sägs.
Detta har tagits upp i tråden på flera ställen, men är pappan straffad för något, eller sysslat med grov kriminalitet eller något?
Citera
2017-07-28, 11:39
Medlem
Bertil Salin som enligt GW är Sveriges främsta mordutredare pratat en del om detta fallet i senaste avsnittet av Krull o Kriminell podden.
Citera
2017-07-30, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Polisen om mördarens DNA:

Jag tror att gärningsmannen var amatörtorped eller att de var två. Därför är dna-spåret lite av ett villospår. Även om Dna kan fälla gärningsmannen så letar de efter gärningsmannen inom fel område.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in