2017-08-06, 23:26
Medlem
hobokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
För övrigt skulle vi kunna ha en liten genomgång av de olika PL lagens ställ. Jag håller ju på Arsenal och de är ju löjligt tajta, särskilt över bröstkorgen. Ser lite skumt ut.
Bra incitament för att hålla spelarna borta från fish and chips, Lex André Santos: https://www.youtube.com/watch?v=DAeOcwPJ0yU
Citera
2017-08-09, 00:55
Medlem
Vilka vill ni ha upp samt ner från The Championship i år?

Ifjol fick jag i form av Newcastle och Brighton upp de två lag som jag på förhand hoppades mest på. Hudds bryr jag mig inte nämnvärt om. I år håller jag tummarna lite extra för Derby. Hade vart kul om de kunde ta klivet upp. Botten lär bli jämn, men har väldigt svårt att se Millwall klara sig kvar.

e: För övrigt intresserar Wolves portugisiska projekt mig. Hur långt kan det räcka? Hela vägen till PL?
Senast redigerad av FarrokhBulsara 2017-08-09 kl. 00:59.
Citera
2017-08-09, 12:02
Medlem
Vi har ju dyngrika kinesiska ägare som har ett mycket nära samarbete med Mendes så om Wolves inte går upp i år så går vi upp följande säsong.

Gillar vår managers stil med att bygga laget bakifrån och vi slog ju seriefavoriten Middlesbrough i premiären,så visst kan vi vara där eller däromkring redan denna säsong trots en jäkla massa utländska nyförvärv.

Mycket lär bero på om nyckelspelare såsom Helder Costa och Ruben Neves håller sig rimligt skadefria samt i Neves fall lyckas med acklimatiseringen till Championshiplunken...men jag tror vi fixar en playoff plats till våren.

Allra minst.
Citera
2017-08-09, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Mycket lär bero på om nyckelspelare såsom Helder Costa och Ruben Neves håller sig rimligt skadefria samt i Neves fall lyckas med acklimatiseringen till Championshiplunken...men jag tror vi fixar en playoff plats till våren.

Allra minst.

Jag hoppas på det!

Hur jag vill att det ska sluta:
1. Derby
2. Aston Villa

3. Wolves
4. Sheffield W
5. Middlesbrough
6. Birmingham

Hur jag tror att det kommer sluta:
1. Sheffield W
2. Middlesbrough

3. Fulham
4. Norwich
5. Wolves
6. Leeds
Citera
2017-08-09, 14:41
Medlem
Scrip7s avatar
Fellaini visar Jones hur man ska se ut på foton
https://www.theguardian.com/football/blog/2017/aug/09/marouane-fellaini-super-cup-final-manchester-united-mourinho#img-1
Citera
2017-08-09, 17:45
Medlem
bananjukkas avatar
Det är ingen evighet tills att serien drar igång och jag har semester och en folköl i handen så jag lägger ett litet tips kring hur det kommer att se ut i vår. Om någon vill haka på så gör gärna det!

1. Manchester City
2. Chelsea
3. Manchester United
4. Tottenham
5. Liverpool
6. Arsenal
7. Southampton
8. Leicester
9. Everton
10. Newcastle
11. West Ham
12. Watford
13. West Bromwich
14. Crystal Palace
15. Stoke
16. Brighton
17. Huddersfield
18. Swansea
19. Bournemouth
20. Burnley

City: bör vinna ligan med de pengar man spenderat, men det bör å andra sidan även United göra... tror dock Pep är för skicklig för att missa det här när han själv fått plocka spelare.

Tottenham: sitter lugnt i transferbåten vilket gör att man unnar dem, och Pellegrino, en bra säsong, men jag tror att arenabytet kommer störa dem.

Chelsea: hade kunnat sätta dem som etta, mest på grund av Conte som jag personligen ser som den vassaste coachen i ligan...

United: ... vilket inte United har. Med en dåres envishet, och dumhet, så är det i mina ögon ingen jätteskräll ifall man till slut lyckas vinna ligan. Tror dock inte man gör det. Lagets skickligaste spelare, Martial, får inte spela eftersom medelmåttan Lingaard och den så fruktansvärt uselt skolade och överhypade Rashford går före. Mkhitaryan är bra tre minuter per match, sen får han tre raka matcher dör han är överlägsen, efter det skadar han sig. Lindelöf blir en av säsongens floppar och känns som en klenare Smalling men med bättre fötter. Lukaku gör en bra säsong och kommer att, under ett par matcher, bilda historiens tyngsta anfallspar tillsammans med Zlatan. Man kommer kryssa de flesta enkla matcher hemma. Mata gör flest poäng under säsongen. Fellaini väljs till årets United-spelare, dessutom oironiskt.

Liverpool: Roliga att se på, tyvärr. Känns dock i mina ögon som att de har för många av samma typ ( Mané, Firminho, Salah, Coutinho, Lallana). Här kan säkert någon med bättre koll slå mig på fingrarna. Kanske är de perfekta för hur Klopp vill spela? Tror dock Henderson är väl viktig och han håller väl sällan en hel säsong.

Arsenal: tror Alexis gör en dålig första halva för att sedan spela till sig ett tyskt münchen-kontrakt under våren. Lacazette kommer vara dubbelt så bra som vi övriga tror och hälften så bra som arsenalsupportrarna tror. Han landar på 16 mål i serien.

Övrigt: tror att Everton hår sämre än de förväntningarna man värvat sig till. Glappet är ändå för högt, och jag tror man tappar någon placering. Rooney kommer ändå göra 15 i ligan, varav ett på Old Trafford.

Tror att Leicester, Southampton och West Ham gör fina säsonger.

Burnleys usla bortspel kostar de en plats och vi kommer alltså behålla de tre Championsip-lagen som gick upp. Huddersfield visar sig vara tillräckligt cyniska och brunkiga.

Skyttekung: Morata.
Assistkung: Hazard.
Succévärvning: Pickford.
Floppvärvning: Lindelöf.
Säsongens honom-skulle-man-ha-värvat: Fabinho.
Citera
2017-08-09, 18:02
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Ah, thanks mate. Fortfarande Kappa iaf, vilket innebär snortajt. Nog många blekfeta Yorkshirebor som lever på puben som har problem att få på sig dom där.
För övrigt skulle vi kunna ha en liten genomgång av de olika PL lagens ställ. Jag håller ju på Arsenal och de är ju löjligt tajta, särskilt över bröstkorgen. Ser lite skumt ut.

Annars är ju Spurs liljevita ställ trevligt, mindre trevlig reklamlogga dock.

West Ham har ett förstaställ som jag inte alls gillade vid lanseringen. Så många detaljer som kändes fel. Formen på det mörkare fältet av det vinröda, den lilla delen blått precis framtill i kragen och den kantiga linjen på ärmarnas blåa fält. Men jag måste säga att den växt lite på mig. Inte i närheten av förra året, som är min personliga favorit.

Bortastället är svart i år. Tröjan är snygg och jag gillar framförallt att loggan går i blått. Men jag hade föredragit detta som tredjeställ. Jag gillar när andrastället är vitt (eller möjligen blått). Det känns mer hemvant så.

2017/2018 (hemma): https://1.bp.blogspot.com/-8zIuD5g91co/WUpKULqNuQI/AAAAAAABNe4/Ve10R_iDaqoFWvH0Pmsxm3ziMxqw3XvgwCLcBGAs/s550/west-ham-united-17-18-home-kit%2B%25282%2529.JPG

2017/2018 (borta): https://1.bp.blogspot.com/-gOEVOdzCFGE/WSgRw8pCICI/AAAAAAABL6Y/JFNpqmsnFXkIuX5NDU4GBYSCESYphHp8wCLcB/s550/west-ham-17-18-away-kit%2B%25282%2529.jpg

2016/2017: https://2.bp.blogspot.com/-bDlDHrgmIbY/V4qG-82FGWI/AAAAAAAA83o/IBPy3WJGBhYu45i3hUsgZHKcULcB6tz0ACLcB/s550/west-ham-united-16-17-home-kit-2.jpg
Senast redigerad av InnesI 2017-08-09 kl. 18:06.
Citera
2017-08-10, 09:29
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InnesI
West Ham
Lite märklig turkos färg på bortastället. Annars tycker jag reklamloggan passar in rätt så bra.
Citera
2017-08-10, 11:30
Medlem
Imbazs avatar
1.city
2.tottenham
3.lfc
4.chelsea
5.united
6.arsenal
7.everton
8.westham
9.soton
10.leicester
11.west brom
12.newcastle
13.cp
14.stoke
15.bournemouth
16.watford
17.huddersfield
18.brighton
19.swansea
20.burnley

Skyttekung; Kane (27)
Assistkung; De Bruyne (21)
Årets värvning; Salah (älska chelsearejects!)
Årets floppvärvning; VNL lol
Citera
2017-08-10, 12:58
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Orkar inte bry mig om placeringar.

Topp 4
Arsenal om Sanchez stannar (gynnas av att inte spela CL).
Chelsea. Tunn trupp som kommer slitas mer med CL men kvalité nog att klara topp 4 om man inte får stora skadeproblem. Kan Morata leverera?
Manchester city Behöver det ens motiveras? Visst kan det skita sig men hur många tror på det? Inte nödvändigtvis seriesegrare.
Manchester united Tråkiga United. Borde vara bättre defensivt i år så får de bättre fart på offensiven kan de få det roligt. Lukaku lär göra mål men kan han prestera när det behövs som mest?

Utmanare
Liverpool Kan på sin dag slå vem som helst. För tunn trupp förra säsongen och nu har man dessutom Europaspel. Frågetecken för försvar och målvakt. Kan göra supermatcher men också oförsvarliga misstag. Svårt mot lag som backar hem.
Tottenham Svårt att inte gilla klubben men behöver sannolikt förstärka. För beroende av Kane?

Stabil 7
Everton Värvat intressant men är det tillräckligt? Ha tålamod säger jag. Lukaku gjorde bara betydelselösa mål? Kommer att saknas i vilket fall. Hur bra kommer Rooney att vara?

Hamnar på övre halvan
Bournemouth Intressant lagbygge tycker jag. Alla värvningar har dock inte presterat som önskat. Hur sköter sig Defoe och kan King fortsätta som han slutade förra säsongen.
Leicester Kan återigen koncentrera sig på ligan.
West ham Är Chicharito anfallaren de behöver? Behöver hitta någon slags stabilitet efter fjolårets insats

Slåss om en plats på övre halvan
Crystal Palace Får de Boer ordning på försvaret? Vad händer om Zaha och Benteke blir borta en längre tid?
Southampton Förblir de defensivt stabila? Offensiven behöver förbättras.
Watford Med en ny tränare vet man aldrig vad som händer men tror att Watford blir lite stabilare i år.

Slåss för överlevnad
Brighton Håller målvakt och försvar? Gross och Knockeart kan bli en obehaglig överraskning för en del.
Newcastle Kan Rafa hålla dem kvar? Hoppas det. Ägare som försvårar allt.
Stoke Rutin men det verkar vara det enda de har. Butlands återkomst kan vara tillräckligt.
WBA Inte ens de egna fansen verkar vara positiva. Verkar extremt skadekänsliga.

Relegerade
Burnley Tappat Keane och Gray. Kan Heaton återigen bli frälsare? Jag är tveksam.
Huddersfield Hoppas Pröpper blir en positiv överraskning men det behöver typ hela laget bli om de ska klara sig kvar.
Swansea Behöver förbättra allt. Måste investera Sigurdssonpengarna väl för att ha en chans. Ska bli intressant att se vad Mesa kan göra.
Citera
2017-08-10, 13:02
Medlem
anteri17s avatar
Manchester City
Manchester United
Arsenal
Chelsea
Spurs
Liverpool
Southampton
West Ham
Newcastle
Everton
Bournemouth
Stoke
Leicester¨
Crystal Palace
WBA
Watford
Burnley
Swansea
Brighton
Huddersfield

City var redan förra året väldigt bra sett till prestation. Man tappade alldeles för många poäng sett till skapade chanser för och emot. I år har Pep fått mer tid både för idéer och värvningar. Stor favorit.
Egentligen samma sak kan sägas om United. Men värvningarna är lite sämre - likaså idéerna.
Arsenal har en bättre trupp i år. Lacazette bidrar med fler alternativ framåt. Bättre grundstyrka än vad man visade förra året.
Chelsea känns trötta. Truppen i sig är inte jättebra, CL ska spelas, och Morata är knappast bättre än Conte. Spelare som Moses, Azpi och Alonso kommer synas i år.
Spurs och Liverpool känns som ofta intressanta, men kommer inte topp-4 för den sakens skull.

De fyra lagen på plats 7-10 känns givna sett till truppstyrka och idéer. Det bör dock påtalas att jag inte stämmer in i hyllningar till Evertons fönster; Lukaku är ett enormt tapp, och spelare som Rooney och Klaasen ställer jag mig frågandes till.

I den gråa sörjan där bakom sticker Bournemouth ut mest. Stor potential utifrån idéer och kanske kan Defoe innebära ett lyft till en annars svag anfallsuppsättning.

Skyttekung: Aguero
Assistkung: Özil
Succévärvning: Lemina
Floppvärvning: Matic
Säsongens-honom-skulle-vi-ha-värvat: Lemina - igen.

Edit: 7800 inlägg. Jävlar alltså.
Senast redigerad av anteri17 2017-08-10 kl. 13:05.
Citera
2017-08-10, 17:21
Medlem
Kafferastens avatar
Det är lite svårt att tippa när fönstret stänger en bit in på säsongen och mycket lär hända än. Men som det känns nu:

1. Manchester City
2. Manchester United
3. Arsenal
4. Chelsea
5. Liverpool
6. Tottenham
7. Leicester
8. West Ham
9. Everton
10. Southampton
11. Newcastle
12. Watford