2017-08-10, 17:48
Medlem
RedXs avatar
Spurs kommer att sluta topp tre såvida de undviker långtidsskador på nyckelspelarna. Många verkar stirra sig blinda på nyförvärven. Låg spelaromsättning är dock en fördel i sig, i synnerhet under höstsäsongen.

Obs, ovanstående är att betrakta som fakta och absolut inget att diskutera.
Citera
2017-08-10, 17:49
Medlem
1. Manchester City
2. Chelsea
3. Tottenham
4. Arsenal
5. Manchester United
6. Liverpool
7. Everton
8. West Ham
9. Southampton
10. Leicester
11. Crystal Palace
12. West Bromwich
13. Watford
14. Bournemouth
15. Stoke
16. Newcastle
17. Burnley
18. Swansea
19. Brighton
20. Huddersfield

Skyttekung: Aguero
Assistkung: Özil
Succévärvning: Gray
Floppvärvning: Matic
Citera
2017-08-10, 17:58
Medlem
Samizdats avatar
Det ska bli intressant att se om snart 32 år gamle Rooney kan få en nytändning i och med återkomsten till Everton. Det är ändå "bara" 62 mål till Shearers rekord.

200-gränsen kanske får vara målet till att börja med. Den gränsen kräver bara 2 mål; till och med de som inte alls tror på Rooney längre tror nog att han klarar av det. En straff eller två kan han säkert få ta.
Citera
2017-08-10, 18:16
Medlem
foool13s avatar
1. Man City
2. Chelsea
3. Tottenham
4, 5. Liverpool o Man United fajtas men jag tror Liv tar det.
4, 5
6. Arsenal
7. Everton
8. West Ham
9. Leicester
10. Stoke
11. Swansea
12. Bournemouth
13. Southampton
14. Crystal Palace
15. WBA
16. Newcastle
17. Watford
18. Burnley
19. Brighton
20. Huddersfield

Det här känns dock väldigt preliminärt eftersom det känns som om topp 6 fortfarande kommer att värva, och även kanske tappa en del signifikant.. och lite mer än vanligt. T.ex om Coutinho försvinner så blir de 5:a (möjligtvis Lanzini in räddar det lite.) Och Chelsea och Tottenham kommer nog att värva lite mer.

Orkar inte riktigt utveckla mer än så nu.. på nedre halvan är det lite av ett önsketips också..
Citera
2017-08-10, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Det ska bli intressant att se om snart 32 år gamle Rooney kan få en nytändning i och med återkomsten till Everton. Det är ändå "bara" 62 mål till Shearers rekord.

200-gränsen kanske får vara målet till att börja med. Den gränsen kräver bara 2 mål; till och med de som inte alls tror på Rooney längre tror nog att han klarar av det. En straff eller två kan han säkert få ta.

Lol, vilken övertro du har på Rooney. Han kommer inte komma i närheten av Shearers mål. Hade nog inte ens klarat det om han spelade 10 säsonger till.
Citera
2017-08-10, 18:36
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Man city (Går inte att tippa annat egentligen. Har överlägset bäst lag/trupp för tillfället)
Man utd (Mou brukar få ordning på saker och ting i sin andra säsong)
Chelsea (Stabilt under conte. Går bättre i cuperna tror jag)
Arsenal (Svårt men tippar att wenger tar tillbaka arsenal. Förstärkt med lacazette och kolasinac och samtidigt behållt sanchez och özil)
Liverpool (Fortsätter på inslagna jojo vägen från förra säsongen. Väldigt tajt fajt med arse och spurs)
Tottenham (Inga förstärkningar men har en stabil grund. Blir ämt med pool och arsenal om 4 platsen)
Everton (Klart best of the rest utan att jag för den delen är jätte impad av deras transferfönster)
Crystal palace (Spännande lag med ny mer offensiv bolltrillande tränare. Kan bli riktigt bra detta)
West ham (Tror bilic får ordning på laget igen efter en mellansäsong)
Southampton (Mitten. Fortsätter vara "gäsp" som under puet)
Watford (Fin tränarrekrytering i silva)
Stoke (Fortsätter väl på inslagna vägen med hughes. Varken mer eller mindre)
Leicester (Svårare för shakespeare när han tvingas börja från 0 i en säsong men har tillräckligt bra lag för att hamna på behörigt avstånd från nedflyttning)
Newcastle (Fortsatt rörigt men har iallafall en stabil grund i laget med benitez)
Swansea (Ser ut att tappa sigurd men tyckte ändå clement fick ordning på laget i fiol)
West Brom (Tråkiga och stabila under pulis)
Huddersfield (Klart mest spännande av nykomlingarna men truppen för dålig för att klara sig)
Burnley (Kriga och kämpa tar en bara så långt)
Brighton(Klart sämst av lagen tror jag även om hughton är en hygglig tränare)
Citera
2017-08-10, 18:39
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Lol, vilken övertro du har på Rooney. Han kommer inte komma i närheten av Shearers mål. Hade nog inte ens klarat det om han spelade 10 säsonger till.
Ingen övertro. Jag skrev inte att jag tror att han kommer klara av att nå Shearers 260 mål - för det tror jag inte. Men det ska bli intressant att se om han kan få en nytändning och kanske, kanske nå tillbaka till tvåsiffrigt antal ligamål efter två säsonger med totalt 13 ligamål.
Citera
2017-08-10, 19:54
Medlem
Kafferastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Spurs kommer att sluta topp tre såvida de undviker långtidsskador på nyckelspelarna. Många verkar stirra sig blinda på nyförvärven.

Det är bra att satsa på det man har men på samma gång behöver man alltid förnya truppen och överraska motståndarna lite. Nu vet alla exakt vilket Tottenham man möter och när nu Rose har knorrat lite i pressen så kan det sprida sig i truppen. Tror att den här säsongen så kommer det inte att gå lika bra.

I övrigt verkar alla utom jag tippa Brighton som en slagpåse? Dom har ju värvat ganska intressant och när som helst slår man sitt transferrekord igen med José Izquierdo. Tror absolut att dom hänger kvar med rätt skaplig marginal. Kan också se Huddersfield överraska många och hyllas för sin fotboll samt ligga klart högre upp än vad folk förväntar sig vid jul för att sedan göra en Hull City och falla igenom totalt. Säg att dom ligger 9:a runt jul och nyår sen åker dom ur det är mitt tips
Citera
2017-08-10, 21:00
Medlem
Citat:
Spurs kommer att sluta topp tre såvida de undviker långtidsskador på nyckelspelarna. Många verkar stirra sig blinda på nyförvärven. Låg spelaromsättning är dock en fördel i sig, i synnerhet under höstsäsongen.

Obs, ovanstående är att betrakta som fakta och absolut inget att diskutera.

Fake news. De var dylikt tankesätt som lade grunden för Arsenals långa titeltorka. När Arsenal spelade ligans bästa fotboll och hade Fabregas och Van Perise i laget så var det ändå uppenbart att de behövde en bättre målvakt, en mittback av högsta klass och en kraftfull mittfältare för att inte bara spela fin fotboll utan även slåss om de tyngsta titlarna. Wenger vägrade dock värva och konceptet var alltid att befintliga spelare skulle växa eller så blev det på sin höjd någon budget- eller panikvärvning. De funkade inte då och det funkar absolut inte idag när det omsätts betydligt större pengar. Spelare tröttnar och lämnar när titlar inte kommer. Nu spenderar Arsenal "lika mycket" pengar som sina konkurrenter men den uppförsbacke man försatt sig i gör att man inte kan konkurrera om de bästa spelarna och därmed inte de tyngsta titlarna. Hade Wenger spenderat när Arsenal fortfarande var i position att konkurrera om de bästa spelarna så hade titelskåpet idag varit överfullt.
Citera
2017-08-10, 22:33
Medlem
Knugen37s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Det bör dock påtalas att jag inte stämmer in i hyllningar till Evertons fönster; Lukaku är ett enormt tapp, och spelare som Rooney och Klaasen ställer jag mig frågandes till.

Skyttekung: Aguero
Assistkung: Özil
Succévärvning: Lemina
Floppvärvning: Matic
Säsongens-honom-skulle-vi-ha-värvat: Lemina - igen.

Håller verkligen med dig angående Everton. Det känns som varenda jävel sagt minst en gång denna sommar att Everton blir farliga i år efter alla sina värvningar. Keane och Gylfi lär vara stabila, Klassen och Rooney känns mediokra där jag tror den sista kommer att tokfloppa. Den enda som känns riktigt intressant är Sandro om ni frågar mig.

Hur kommer det sig att du tror så mycket på Lemina? Samtliga mina bekanta i Italien som följer Juve religiöst är nöjda över att han lämnar. Jag säger inte på något sätt att du har fel eller så men det skulle ändå vara kul att höra varför du tror så mycket på honom. Jag har själv knappt sett honom spela, så jag säger varken bu eller bä. Samtidigt vet jag att Juventus har använt honom på alla möjliga onaturliga positioner.
--

Citat:

Jag tror faktiskt samma sak. Att man säljer Walker är klart kännbart men ingen som är oersättlig och kommer att sänka Spurs spel så mycket. Man går in i säsongen rätt underskattade gentemot hur bra man faktiskt är. Enda anledningen till att man inte vann förra säsongen var ju att Chelsea var överjävliga. Jag menar 84p ska ju bara räcka i vanliga fall.

Mitt egna tips är:

Spurs
Arsenal
City
Chelsea
Liverpool
United
Southampton
West Ham
Bournemouth
Everton
Stoke
Watford
Leicester
WBA
Newcastle
Burnley
Palace
Huddersfield
Swansea
Brighton

Swansea, Brighton och Huddersfield känns verkligen som några snäpp under övriga lag. Är inte så övertyget av Palace som övriga men tror att man överlever då de tre ovan nämnda lagen är för dåliga. Bournemouth, Watford och Leicester är några som helt klart förbättrat sina lag jämfört med förra säsongen. Inte så jättesåld på varken West Ham eller Everton men de bör ändå komma som sämst runt de placeringar jag gissat på.

City har en massa potential såklart men är inte övertygad att man verkligen säkrat CdM och MV positionerna. Jag tror att Ederson kommer att få otroligt mycket skit där Bravo kommer in tar över och visar hur bra han egentligen är. Försvaret är sen tidigare dåligt och jag tycker inte man förbättrat sig så jättemycket rent defensivt. Arsenal och Spurs känns mest intressanta enl. mig. Motiverade varför jag tror på Spurs ovan. Arsenal har fått behålla Sanchez och får nu in Lacazette som jag tror gör succé. Liverpools försvar är på tok för dåligt. Chelsea är som dömda att göra mycket sämre i år. United är ruskigt överskattade.

Skyttekung: Kane
Assistkung: KdB
Succévärvning: Lacazette
Floppvärvning: Ederson
Säsongens-honom-skulle-vi-ha-värvat: Begovic
Senast redigerad av Knugen37 2017-08-10 kl. 23:08.
Citera
2017-08-10, 22:34
Medlem
Otroligs avatar
I förebyggande syfte påminner jag om att listor/tabeller utan någon motivering raderas.

/Moderator
Citera
2017-08-11, 00:16
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knugen37
Håller verkligen med dig angående Everton. Det känns som varenda jävel sagt minst en gång denna sommar att Everton blir farliga i år efter alla sina värvningar. Keane och Gylfi lär vara stabila, Klassen och Rooney känns mediokra där jag tror den sista kommer att tokfloppa. Den enda som känns riktigt intressant är Sandro om ni frågar mig.

Hur kommer det sig att du tror så mycket på Lemina? Samtliga mina bekanta i Italien som följer Juve religiöst är nöjda över att han lämnar. Jag säger inte på något sätt att du har fel eller så men det skulle ändå vara kul att höra varför du tror så mycket på honom. Jag har själv knappt sett honom spela, så jag säger varken bu eller bä. Samtidigt vet jag att Juventus har använt honom på alla möjliga onaturliga positioner.
--

Jag tycker alltid Lemina har varit intressant. Han har den typiskt franska mixen av bra passningsspel, fina fötter och en del kraft. Givetvis är min profetia just en gissning, men jag tycker mig se potential till något större. Han bör rimligen må bättre av en större roll med tanke på hans mångsidighet. Att vara rollspelare i Juventus funkar inte med hans egenskaper; då är Sturaro bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in