Citat:
Ursprungligen postat av
anteri17
Det bör dock påtalas att jag inte stämmer in i hyllningar till Evertons fönster; Lukaku är ett enormt tapp, och spelare som Rooney och Klaasen ställer jag mig frågandes till.
Skyttekung: Aguero
Assistkung: Özil
Succévärvning: Lemina
Floppvärvning: Matic
Säsongens-honom-skulle-vi-ha-värvat: Lemina - igen.
Håller verkligen med dig angående Everton. Det känns som varenda jävel sagt minst en gång denna sommar att Everton blir farliga i år efter alla sina värvningar. Keane och Gylfi lär vara stabila, Klassen och Rooney känns mediokra där jag tror den sista kommer att tokfloppa. Den enda som känns riktigt intressant är Sandro om ni frågar mig.
Hur kommer det sig att du tror så mycket på Lemina? Samtliga mina bekanta i Italien som följer Juve religiöst är nöjda över att han lämnar. Jag säger inte på något sätt att du har fel eller så men det skulle ändå vara kul att höra varför du tror så mycket på honom. Jag har själv knappt sett honom spela, så jag säger varken bu eller bä. Samtidigt vet jag att Juventus har använt honom på alla möjliga onaturliga positioner.
--
Citat:
Ursprungligen postat av
RedX
Spurs kommer att sluta topp tre såvida de undviker långtidsskador på nyckelspelarna. Många verkar stirra sig blinda på nyförvärven. Låg spelaromsättning är dock en fördel i sig, i synnerhet under höstsäsongen.
Jag tror faktiskt samma sak. Att man säljer Walker är klart kännbart men ingen som är oersättlig och kommer att sänka Spurs spel så mycket. Man går in i säsongen rätt underskattade gentemot hur bra man faktiskt är. Enda anledningen till att man inte vann förra säsongen var ju att Chelsea var överjävliga. Jag menar 84p ska ju bara räcka i vanliga fall.
Mitt egna tips är:
Spurs
Arsenal
City
Chelsea
Liverpool
United
Southampton
West Ham
Bournemouth
Everton
Stoke
Watford
Leicester
WBA
Newcastle
Burnley
Palace
Huddersfield
Swansea
Brighton
Swansea, Brighton och Huddersfield känns verkligen som några snäpp under övriga lag. Är inte så övertyget av Palace som övriga men tror att man överlever då de tre ovan nämnda lagen är för dåliga. Bournemouth, Watford och Leicester är några som helt klart förbättrat sina lag jämfört med förra säsongen. Inte så jättesåld på varken West Ham eller Everton men de bör ändå komma som sämst runt de placeringar jag gissat på.
City har en massa potential såklart men är inte övertygad att man verkligen säkrat CdM och MV positionerna. Jag tror att Ederson kommer att få otroligt mycket skit där Bravo kommer in tar över och visar hur bra han egentligen är. Försvaret är sen tidigare dåligt och jag tycker inte man förbättrat sig så jättemycket rent defensivt. Arsenal och Spurs känns mest intressanta enl. mig. Motiverade varför jag tror på Spurs ovan. Arsenal har fått behålla Sanchez och får nu in Lacazette som jag tror gör succé. Liverpools försvar är på tok för dåligt. Chelsea är som dömda att göra mycket sämre i år. United är ruskigt överskattade.
Skyttekung: Kane
Assistkung: KdB
Succévärvning: Lacazette
Floppvärvning: Ederson
Säsongens-honom-skulle-vi-ha-värvat: Begovic