Citat:
Ursprungligen postat av
mishima
Så klart intressant och spännande med Tankovic i allsvenskan, men funkar han i Michelsens defensiva fotboll? Jag tycker inte att Hamad får ut sin fulla potential med dagens uppställning och taktik.
Ambitionen med nya värvningar av spelare som Hamad och Tankovic är väl att lämna den mer defensivt präglade fotbollen till förmån för en mer offensiv och spelförande strategi? Anledningen till att vi spelar en defensiv fotboll är för att vi saknar de rätta spelartyperna om vi ser till hela elvan, och att Michelsen till skillnad från Bergstrand väljer att vara pragmatisk. Att Michelsen gillar 4-1-4-1 innebär inte nödvändigtvis att vi ska spela en defensiv fotboll, vilket hans tid i Sönderjyske visar på. Dessutom är det nog inte omöjligt att vi övergår till en ren 4-4-2 med Dibba och en ny anfallare på topp, förutsatt att vi hittar rätt spelartyper.
Både Krusnell och Tankovic är riktigt bra värvningar tycker jag. Unga, talangfulla och med försälningspotential. Vi har en provspelade back från Brasilien också, så om vi skulle landa honom så tycker jag att vi har gjort ett bra fönster. Jag tycker att det är oerhört viktigt att förstärka just backlinjen, vilket vi då har lyckats med. Det som saknas förutom det är en utpräglad anfallare. Det har ju ryktats om österrikaren Pusic, vilket hade varit en nödvändigt värvning, men vi får se hur hur det blir med det. Fönstret stänger ju på fredag.