2017-08-10, 11:43
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petterror
Oscar Krusnell klar för Bajen och även Tankovic enligt Disco.

http://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/avslojar-hammarby-koper-loss-tankovic/
Var står det att läsa om Krusnell? (Inte i den länkade artikeln iallafall)
Citera
2017-08-10, 11:45
Medlem
Vet verkligen ingenting om Krusnell men då truppen desperat behöver utökas så välkomnar jag (nästan) alla värvningar nu.

Tankovic är ju inte direkt till den positionen vi behöver men ändå en stark värvning får man säga.
Citera
2017-08-10, 11:55
Medlem
Petterrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Var står det att läsa om Krusnell? (Inte i den länkade artikeln iallafall)
http://www.hammarbyfotboll.se/aktuellt/nyheter/oscar-krusnell-klar-for-hammarby/
Citera
2017-08-10, 11:58
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petterror
http://www.hammarbyfotboll.se/aktuellt/nyheter/oscar-krusnell-klar-for-hammarby/
Där ser man, tack, han får nog rensa bort lite "ogräs" från sina sociala konton....
Citera
2017-08-10, 12:02
Medlem
Lurigfaxs avatar
Stark värvning av bajen får man väl säga ändå. Hur mycket kostade Tankovic?
Citera
2017-08-10, 12:15
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurigfax
Stark värvning av bajen får man väl säga ändå. Hur mycket kostade Tankovic?

Så klart intressant och spännande med Tankovic i allsvenskan, men funkar han i Michelsens defensiva fotboll? Jag tycker inte att Hamad får ut sin fulla potential med dagens uppställning och taktik.
Citera
2017-08-10, 12:52
Medlem
tuffkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Så klart intressant och spännande med Tankovic i allsvenskan, men funkar han i Michelsens defensiva fotboll? Jag tycker inte att Hamad får ut sin fulla potential med dagens uppställning och taktik.

Ambitionen med nya värvningar av spelare som Hamad och Tankovic är väl att lämna den mer defensivt präglade fotbollen till förmån för en mer offensiv och spelförande strategi? Anledningen till att vi spelar en defensiv fotboll är för att vi saknar de rätta spelartyperna om vi ser till hela elvan, och att Michelsen till skillnad från Bergstrand väljer att vara pragmatisk. Att Michelsen gillar 4-1-4-1 innebär inte nödvändigtvis att vi ska spela en defensiv fotboll, vilket hans tid i Sönderjyske visar på. Dessutom är det nog inte omöjligt att vi övergår till en ren 4-4-2 med Dibba och en ny anfallare på topp, förutsatt att vi hittar rätt spelartyper.

Både Krusnell och Tankovic är riktigt bra värvningar tycker jag. Unga, talangfulla och med försälningspotential. Vi har en provspelade back från Brasilien också, så om vi skulle landa honom så tycker jag att vi har gjort ett bra fönster. Jag tycker att det är oerhört viktigt att förstärka just backlinjen, vilket vi då har lyckats med. Det som saknas förutom det är en utpräglad anfallare. Det har ju ryktats om österrikaren Pusic, vilket hade varit en nödvändigt värvning, men vi får se hur hur det blir med det. Fönstret stänger ju på fredag.
Citera
2017-08-10, 13:04
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Mycket tråkigt med AIKaren Krusnell till Hammarby. Hur AIK kunde missa honom, förstår jag inte nu när Kpozo lämnat. Men men, det är väl som det är.
En Årstakille uppvuxen i Bajenland. Jesper Jansson från hemsidan.

Intressanta värvningar, särskilt Krusnell på treårskontrakt. Tankovic vet man ju inte riktigt var man har. Hoppas inte på ett femårskontrakt á la Khalili iaf.
Senast redigerad av gato12 2017-08-10 kl. 13:09.
Citera
2017-08-10, 13:15
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuffkatt
Ambitionen med nya värvningar av spelare som Hamad och Tankovic är väl att lämna den mer defensivt präglade fotbollen till förmån för en mer offensiv och spelförande strategi? Anledningen till att vi spelar en defensiv fotboll är för att vi saknar de rätta spelartyperna om vi ser till hela elvan, och att Michelsen till skillnad från Bergstrand väljer att vara pragmatisk. Att Michelsen gillar 4-1-4-1 innebär inte nödvändigtvis att vi ska spela en defensiv fotboll, vilket hans tid i Sönderjyske visar på. Dessutom är det nog inte omöjligt att vi övergår till en ren 4-4-2 med Dibba och en ny anfallare på topp, förutsatt att vi hittar rätt spelartyper.

Både Krusnell och Tankovic är riktigt bra värvningar tycker jag. Unga, talangfulla och med försälningspotential. Vi har en provspelade back från Brasilien också, så om vi skulle landa honom så tycker jag att vi har gjort ett bra fönster. Jag tycker att det är oerhört viktigt att förstärka just backlinjen, vilket vi då har lyckats med. Det som saknas förutom det är en utpräglad anfallare. Det har ju ryktats om österrikaren Pusic, vilket hade varit en nödvändigt värvning, men vi får se hur hur det blir med det. Fönstret stänger ju på fredag.

Vi får se. Jag är inte säker på att Michelsen har valt taktik efter spelarmaterialet. Mig veterligen är han i grunden en defensivt inriktad tränare. Jag vet inte om det är pragmatik. Tror istället att det är en inriktning och filosofi.

Sönderjyske spelade mycket försvar-kontring när Michelsen var tränare där.
Senast redigerad av mishima 2017-08-10 kl. 13:21.
Citera
2017-08-10, 13:15
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
En Årstakille uppvuxen i Bajenland. Jesper Jansson från hemsidan.

Intressanta värvningar, särskilt Krusnell på treårskontrakt. Tankovic vet man ju inte riktigt var man har. Hoppas inte på ett femårskontrakt á la Khalili iaf.
Bra att ta en kille som kommer vara hemma på Årsta, och i Bajenland direkt, borde underlätta!
Citera
2017-08-10, 13:18
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Bra att ta en kille som kommer vara hemma på Årsta, och i Bajenland direkt, borde underlätta!
Nää, man tackar ju inte nej till flera Stockholmare i truppen, varit lite dåligt med det innan...
Citera
2017-08-10, 13:32
Medlem
junazs avatar
Ja, äntligen får vi in spelare, och inte bara skeppar iväg. Nu kan vi äntligen gå ifrån den där 15-mannatruppen vi fieldat i tid och otid. Blir intressant att se vilken nivå Tankovic kommer hålla i Allsvenskan. Krusnell vet jag ingenting om, men får man tro JJ:s ord om att han är den ledande spelaren på sin position i sin årskull är det ju lovande!

I övrigt får man väl tro att Tankovic är värvad som anfallare?
Kan inte se att JM skulle peta Hamad, Andersen, Junior eller Smarason (lagkapten) på mittfältet till förmån för Tankovic. Dessutom har vi ju också Leo Bengtsson som gjort det väldigt bra på en ytter mittfältsposition och gått lite in och ut ur startelvan.
Senast redigerad av junaz 2017-08-10 kl. 13:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in