2017-08-10, 02:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sno
För Alexander Bard är det endast en yrkesbenämning men för oss andra är det ett nedsättande ord med värdering.
Inte för "oss", för dig.
Citera
2017-08-10, 02:47
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Kalle
Så, om vi sänker belastbarhetsgränsen till en miniminivå (tydligt under domstolsnivå) dvs. tror på de fakta som enligt uppgift lämnas av ögonvittnen eller anonyma källor. Vad vet vi då?

1 AB och DP var på kalas i skärgården hos TRT.
2 AB har enligt anonyma uppgifter med källskydd och, framför allt, enligt egen ursäkt betett sig ”otrevligt”, vilket framkom en knapp vecka efter händelsen.
Exakt detta är vad vi vet.

Citat:
3 ”Otrevligt” = Visat könsdelen för festdeltagare, uppmanat andra män till mätning av desamma genom skrevgrepp samt kallat vissa kvinnor för nedsättande ord. Här finns anonyma källor till Aftonbladet/Dagens Opinion som berättar en yvigare, men inte helt väsensskild historia, än Flashback-medlemmen ”Pete Bondurant”. Den senare är enligt egen utsaga ögonvittne, men inte helt nykter.
Exakt detta är vad vi inte vet.
Vi kan gissa, eller vi kan välja att tro på det som passar vårt känsloläget bäst.
Själv kan jag inte utesluta att den historia som festdeltagare "anonymt" delgivit Aftonbladet skulle vara utbroderad. Särskilt den nästan veckolånga förseningen får mig att överväga sådana misstankar.

Citat:
6 Följden av ovanstående händelseförlopp blir att AB säger upp sig ifrån styrelseuppdragen i Kinnevik, vilka han enligt uppgifter ändå förlorat vid nästa möjliga tillfälle samt säger upp sitt rådgivaruppdrag för Citigroup. Anledningen är ”av hänsyn till bolagen”, sannolikt i båda fallen, men enligt uppgift i Kinneviks fall.

Ja, detta är antingen en direkt effekt av att Borg medgav "blackout," eller en mera indirekt effekt. Kanske att Borg hade kunnat klamra sig fast vid de prestigefyllda uppdragen om det inte varit för att de moderata (f.d.?) partikamraterna föreföll släta över, vilket ledde till att skandalen blev vida omtalad.

Även om blackouter skulle förekomma bland människor i sådana positioner (det sker säkert!) så är det knappast något som man kan medge offentligt - utan att förlora sitt anseende. Och hur borgerligt det nu än må te sig, så är anseende väsentligt om man företräder företag.
Citera
2017-08-10, 04:45
Medlem
absolut-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Har någon tagit upp Borg's flitiga rännande på svartklubbar på 90-talet? Han var väl själv inblandad i att driva Tritnaha/frihetsfronen som var kända för att utan alkoholtillstånd servera hembränt till en billig peng!
https://nyheter24.se/nyheter/inrikes/94017-borg-och-littorin-pa-svartklubb

Så underförstått skulle då AB:s alkoholproblem kunna relateras till svartklubben....

Halva stan sprang på Tritnaha utan att senare i livet ha alkoholproblem, har en hel del minnen från den tiden om det stället, det var den enda svartklubben som inte kontrollerades av Mille Markovic. Helt riktigt så var det en salig blandning av folk från alla samhällsklasser som sprang där, och redan då var klubben "punktmarkerad" av medierna som mycket väl visste namnen på de politiskt akiva som sprang där och festade loss, har för mig att dom hade väl runt 30 razzior där innan klubben sen flyttade vidare till Nackagatan där den senare lades ner.

Det intressanta är hur medierna lagrar informationen typ ett stort skafferi där man sen långt senare tar fram "gamla synder", speciellt poppis är det ju att hudflänga SD:are med gamla grejor som dom gjort mellan 10-15 år tidigare, i lagboken har vi preskriptionstid för brott som varierar beroende på arten av brott, detta existerar inte inom medierna som kan plocka fram dina synder från gymnasietiden om så behövs.

För att återgå till AB:s äventyr på Husarö så går det inte att frånse att man höll på informationen i 6 dar, titta på andra fyllgrejor bland kändisar som fuckat upp, dessaär i tidningarna dagen efter som en dålig bakfylla, här höll man igen så att AB:s framträdande i Båstad inte skulle äventyras, det tar inte 6 dar att kolla upp källorna så detta är bästa beviset på en planerad attack mot AB. Sen varför han skulle röjas undan och hängas ut är det som är det intressanta, likheterna med Littorin-affären är slående.
Citera
2017-08-10, 05:49
Medlem
Månsans avatar
Fan vad synd det är om Borgs barn. Stackars satar. Det vrider sig i magen när man tänker på dom. Plötsligt har dessa tonåringar en farsa som slagit svenskt rekord (om inte nordiskt rekord eller världsrekord) i total urflippning. Hur tusan ska dom någonsin kunna känna den minsta respekt för sin farsa när de får upp bilderna i huvudet på pappa asfull med snoppen dinglande utanför skrikande otidigheter till civiliserade festdeltagare...?

Borg knäppa uppträdande är avsevärt värre än misshandel, kissa på sig, spy ner sig, knarka, otrohet eller i stort sett vad som helst. Det enda jag kan komma på som skulle vara mer skämmigt är avslöjade nazisympatier och barnvåldtäkt.
Citera
2017-08-10, 06:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kontakt112
Inte för "oss", för dig.

Där har du och Alexander Bard fel. Man kan inte kalla någon för hora och påstå att det skulle vara ett neutralt ord i vårt samhälle. Eller en yrkesbenämning. Det påståendet köps inte av våra domstolar.
Citera
2017-08-10, 07:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Fan vad synd det är om Borgs barn. Stackars satar. Det vrider sig i magen när man tänker på dom. Plötsligt har dessa tonåringar en farsa som slagit svenskt rekord (om inte nordiskt rekord eller världsrekord) i total urflippning. Hur tusan ska dom någonsin kunna känna den minsta respekt för sin farsa när de får upp bilderna i huvudet på pappa asfull med snoppen dinglande utanför skrikande otidigheter till civiliserade festdeltagare...?

Borg knäppa uppträdande är avsevärt värre än misshandel, kissa på sig, spy ner sig, knarka, otrohet eller i stort sett vad som helst. Det enda jag kan komma på som skulle vara mer skämmigt är avslöjade nazisympatier och barnvåldtäkt.

Det där håller jag inte med om alls.

Det skulle ha varit avsevärt värre ifall Borg hade slagit sönder och samman någon. Låt oss säga sina barns mamma (sin exfru) eller Dominika. DÅ skulle barnen ha haft svårt att respektera honom i framtiden. Särskilt om förklaringen skulle ha varit den bedömda "black outen".

Att han har varit på en fest som har renderat till olika "rykten" som sen har tvingat farsan att säga upp sig från vissa kontrakt är inget som ett barn fäster större vikt på.

Dessutom finns det massor och massor av barn i vårt land för vilka spy, kiss och gräl -fester är vardagsmat.

Det som alla barn skulle kunna lära sig av detta är att ge fan i att knarka. Testa inta. Detta som (inte) hände kan agera skolexempel på att min INTE har koll när man gör det. Och när man inte har koll - då tar någon annan koll över ens liv. Vad som helst kan hända. Och det är inte "cool" hur mycket dominatrixet eller Alexander Bard och resten av liberalerna än skulle försöka påstå.

Nu har AB ett gyllene tillfälle att förklara för sina barn att även han - fast han är vuxen (åtminstone på pappret) - TRODDE att det gick bra att knarka/supa utan konsekvenser, men han hade FEL.

Särskilt om du har en högre position i samhället, då måste du vara på din vakt JÄMT.

Dominatrixet har velat testa gränserna och även AB tycks ha varit av åsikten att man ska utmana visa regler i vårt samhälle. Nu vet båda två vad det är som händer när man trampar över gränsen och råkar trampa på någons infekterade lilltå..
Senast redigerad av sno 2017-08-10 kl. 07:25.
Citera
2017-08-10, 07:22
Medlem
johnthedickholmess avatar
Så, hur länge kommer AB vara ihop med D?
Citera
2017-08-10, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes

Det beror helt och hållet på vilka uppdrag han lyckas klamra sig fast vid/skaffa.
Citera
2017-08-10, 07:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Du försvarar Kuk Anders lika fanatiskt som sossarna förvarar sina felande kriminella ministrar och deras generaldirektörer.
Jag funderar så här hur kan alla närvarande på ön bara acceptera vad han gjort, bara för att han varit en minister och att de vill bli bjudna på kommande fester.
Hur lång kan folket låta olika politiker gå när det gäller moraliska regler?
Jag hoppas jag har fel i att vi bara får höra en tystnad och det faktisk finns de på festen som har moral och kurage nog att resa sig och säga att " Nä det är fan inte rätt att bete sig som ett svin trots att man är full eller är ex politiker". Eller att "jag bryr mig inte om jag blir bjuden igen, för jag vet i mitt inre att jag gjort rätt med att öppet tala om vad som skett".

Men de har redan gjort det. Den enda skillnaden är att straffet för detta var att Anders förlorade en del av sina bästa prestige-uppdrag. Skulle dessa deltagare dra det vidare till en domstol så kanske han skulle få böter OCKSÅ, men det är det inte värt. Det när straffet är mycket mer kännbart än böterna. Och samtidigt slipper man smutsa ner sig själv.

Till råga på allt vet AB kanske inte med säkerhet vem som tjallade. Han kan bara misstänka.
Citera
2017-08-10, 07:41
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Men de har redan gjort det. Den enda skillnaden är att straffet för detta var att Anders förlorade en del av sina bästa prestige-uppdrag. Skulle dessa deltagare dra det vidare till en domstol så kanske han skulle få böter OCKSÅ, men det är det inte värt. Det när straffet är mycket mer kännbart än böterna. Och samtidigt slipper man smutsa ner sig själv.

Till råga på allt vet AB kanske inte med säkerhet vem som tjallade. Han kan bara misstänka.
Ja troligtvis vet Kuk-Anders vem som tjallat och skapat denna Urinrörsskandal!
Den eller de borde vara hyfsat nöjda med resultatet. Kuk-Anders har lång väg tillbaka till köttgrytorna idag....
Citera
2017-08-10, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes

Eller, hur länge kommer Dominika vara ihop med Anders Borg?

Alla vet vem Dominika är. Hon har inte lurat någon. Man kan tycka vad man vill om henne, men hon är en duktig affärskvinna som kan försörja sig själv och sina barn. I de kretsar hon befinner sig i, finns det ingen som ser ner på henne, så som många andra personer gör nu när besvikelsen över Anders Borgs härdsmälta riktas mot henne.

Min tanke är att besvikelsen över att en svensk idol visat sig vara en idiot och en bluff, drabbar Dominika oförskyllt. Då nu jävlar har bilden av Sverige havererat. Igen.

Det är ganska njutbart. All denna kärlek och lycka. För bra för att vara sant. Och nu var det inte sant.

Nu kan livet gå vidare för oss andra som sliter i vardagen, vi som inte hittar den stora, rika och passionerade kärleken på äldre dar. Nu är det bekräftat att det finns bara grisar därute och därför är det bra om en kvinna kan försörja sig själv på vad det än må vara!
Citera
2017-08-10, 09:02
Medlem
Tack vare Anders Borg klarade Sverige finanskrisen. Då var han hyllad och sågs som en frälsare. Nu förblir han Kuk-Anders för resten av sitt liv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in