2017-08-09, 19:15
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky

Ponera att hon rest på sig klätt på sig själv och promenerat vidare så hade hon inte ansetts som redlöst berusad.

Men det var ju det hon gjorde - tog på sig sina byxor själv med viss hjälp, samt promenerade hem till fots med D*nice!
Hon var jättefull - men inte redlöst berusad!
Citera
2017-08-09, 19:18
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Men det var ju det hon gjorde - tog på sig sina byxor själv med viss hjälp, samt promenerade hem till fots med D*nice!
Hon var jättefull - men inte redlöst berusad!

Kan du hänvisa till det i FU tror du? Tiderna för övergreppen och tiden för då hon gick hem.
Om inte så knip igen bara. Du ljuger en del men nu tar jag dig på pulsen. Lägg upp var i den här utredningen det står att hon inte var utslagen? Kom igen nu.
Senast redigerad av Moosky 2017-08-09 kl. 19:21.
Citera
2017-08-09, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Vi är båda medvetna om vad lagstiftningen säger och diskuterar utifrån det.

Fortfarande är det du som hittat på en situation med en "redlös" person där "redlös" inte har någon motsvarighet i verklighet utan är ett tillstånd du vill skall föreligga. Du förväxlar också medvetet att inte minnas eller vilja minnas händelser i efterhand med att inte kunna agera frivilligt medan de inträffar.

Menar du att det är någon annans fel att Anders Borg visar sitt kön och skriker otrevliga saker och att han inte är kapabel att förstå eller handla medvetet där på skärgårdsön därför att han inte minns eller vill minnas saken ordentligt efteråt? Att han är "redlös" och att andra skall åläggas att gissa sig till att om han händelsevis säger ja till något måste det betraktas som att han i själva verket inte säger ja?

Alkohol är känsligt och ställer till med mycket elände och därför finns det många förbud i lagen. Som när man inte får inta alkohol. Begränsningar i lag för intag av alkohol där promillehalten är gränsen. Det handlar om trafiksäkerhet och säkerhet på sjön, och inte minst på arbetsplatser. Ingen vill ha fulla chaufförer ute i trafiken och därför är det stränga regler. Även på arbetsplatser vill man inte ha folk som super.

Vi har olika förbud rörande minderåriga som definitivt inte ska dricka alkohol, och därför är langning som Anton*o sysslar med, särskilt allvarligt.

Men visst är det kontroversiellt att vara emot begränsningar i friheten att dricka alkohol, men bara i vissa kretsar. Det jag noterat är att folk har olika syn på alkoholkonsumtion och ser på sakens allvar olika. Jag är själv mycket måttlig, och har noll tolerans för folk som blir fulla. Jag tycker att man ska veta när det är dags att byta groggen mot ett glas vatten om man är vuxen.

Anders Borg är vuxen, han bestämmer själv om han ska ta en drink eller öl till. Han tog ett beslut att roa sig och släppa loss, och därför är det ett självförvållat rus.

Flickebarnet i denna tråd är för liten att se konsekvenserna av alkoholkonsumtion, och därför är lagen som den är om minderåriga beträffande sex, sprit och ansvar.

När du nämner Anders Borg så finns det likheter i båda fallen, och det är att man kan inte lita på vänner när man själv är ett fyllo eller umgås i fyllekretsar.
Citera
2017-08-09, 19:33
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Flickebarnet i denna tråd är för liten att se konsekvenserna av alkoholkonsumtion, och därför är lagen som den är om minderåriga beträffande sex, sprit och ansvar.

Nu var ju även våldtäktsmannen RN minderårig och berusad. Anser du att han med sina ytterligare 2 år men ändå bara 15 år också är "för liten" för att se konsekvenserna av alholhol som han faktiskt inte alls borde ha tillgång till? Eller är han inte "för liten"?
Citera
2017-08-09, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Det är en jäkla anklagelse att jag "skulle vara nöjd om barnet var dött om hon våldtogs"! Skärp dig!

För det första diskuterar vi en HR dom där domstolen inte tar hänsyn att BO var underårig. Det är det som är den springande punkten - varför inte åtala och döma RN för sex med minderårig som ju de fakto var vad som skett?

För det andra ger den nya flummiga lagstiftningen om våldtäktsbrott och uppsjö av märkliga förhållanden där det kan utdömas ett våldtäktsstraff för att BO var tröttare eller marginellt mer berusad än GM. Detta riskerar att devalvera värdet av allvaret i en våldtäktsdom. Våldtäkt är ett perverst mycket allvarligt brott som ska bestraffas hårt.

Om en full kille på en fest börjar ragga på dig som inte är riktigt lika full men pilsk, kanske du till slut bestämmer dig för att följa med honom hem och ni har normalt frivilligt sex. Dagen efter kan du åtalas och bli dömd för våldtäkt av honom. Allt i enlighet med vår nya lagstiftning.

Jag tycker det är orimligt att lagstiftning plötsligt har utformats på detta sätt. Tycker du det är rimligt?

Jag tycker lagstiftningen är rimlig. Det var på tiden att man skärpte lagstiftningen för vi kan inte ha det så, att små flickebarn anses lovliga byten för sexuella predatorer.

Att fulla killar skulle ragga på mig, eller att jag skulle hamna i situation du beskriver, har aldrig hänt då jag inte följer med främlingar hem. Jag umgås inte med fyllon och min blick skulle ha mördat en full kille som ens kom på tanken att han och jag vore en möjlighet.
Senast redigerad av Vresrosen 2017-08-09 kl. 19:44.
Citera
2017-08-09, 19:45
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Jag tycker lagstiftningen är rimlig. Det var på tiden att man skärpte lagstiftningen för vi kan inte ha det så, att små flickebarn anses lovliga byten för sexuella predatorer.

Att fulla killar skulle ragga på mig, eller att jag skulle hamna i situation du beskriver, har aldrig hänt då jag inte följer med främlingar hem. Jag umgås inte med fyllon och min blick skulle ha mördat en kille som ens kom på tanken att han och jag vore en möjlighet.

Ja som E gjorde då RN gick fram på den här festen och fråga henne om hon ville suga av honom.
Då sa hon nej, och knuffade bort honom. Det kunde hon göra till skillnad från flickan som dom fick bära från platsen och ner för slänten. Flickan som låg utslagen och som dom här pojkarna utnyttjade.
Citera
2017-08-09, 19:56
Medlem
Citat:
Ja som E gjorde då RN gick fram på den här festen och fråga henne om hon ville suga av honom.
Då sa hon nej, och knuffade bort honom. Det kunde hon göra till skillnad från flickan som dom fick bära från platsen och ner för slänten. Flickan som låg utslagen och som dom här pojkarna utnyttjade.

Man får rysningar när man tänker på en liten flickas kropp och så mycket alkohol de hällde i henne. Hon vet ju inte själv vad hon tål, och hon kunde inte i sitt tillstånd, värja sig som E gjorde. Det kunde ha slutat mycket värre. Jag hoppas hon inte fått bestående men.

Hur de kunde komma på tanken att stoppa snorren i vilken flickas mun som helst? Och sen ta med våld den flicka som var redlöst berusad, övergår min horisont.
Citera
2017-08-09, 20:19
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Kan du hänvisa till det i FU tror du? Tiderna för övergreppen och tiden för då hon gick hem.
Om inte så knip igen bara. Du ljuger en del men nu tar jag dig på pulsen. Lägg upp var i den här utredningen det står att hon inte var utslagen? Kom igen nu.

På följande sätt beskrivs 13-åringen (= BO )och den våldtäktsdömde 15 årige RN:

Ur TR domen angående 13-åringen = BO:

*. "Under kvällen ropade BO efter RN och gav verbalt uttryck för att vilja ha sex med honom" sid 7.
*. "BO sprang runt och ropade efter honom(RN) samtidigt som hon sa att hon var kåt och älskade honom" sid 10
*. "BO skrek att hon ville knulla" sid 12
*. "BO ropade på RN och ville suga av honom" sid 13
*. "BO hade på sig sina trosor men ej byxor som hon hade tagit av sig själv tidigare" sid 10
*. "ATB hjälpte BO att bl a ta på sig sina byxor" sid 10
*. "RN kom till BO. Hon( E*ma) minns att de satt på marken och att de kanske hånglade"
*. "Hon (E*ma) uppfattade att båda var med på det och att BO verkade lite mer närvarande än vad hon var en stund innan. sid 11
*. "Hon (De*ice) försökte få BO med sig hem flera gånger men BO ville inte"sid 12
*. "började gå hemmåt. Hon (De*ice) tror de var hemma vid midnatt" sid 13
*. "BO duschade innan de gick och lade sig" sid 13

Samtidigt beskrivs RN ur TR domen som:

* "Både BO, RN, D*nice och någon eller några blev mycket berusade" sid 7
*. "Hon (Va*essa) såg att RN var mycket påverkad" sid 13
*. "Någon kväll innan när Va*essa var med hade BO och RN legat på en sten vid KV och pussat varandra" sid 14
*. "Under den aktuella kvällen hade RN druckit mycket och minns ej när han gick hem. När han kom hem trodde hans föräldrar att han var drogpåverkad eftersom han var så borta" sid 9
*. "RN var full och hon(E*ma) tror inte han minns vad som hände under kvällen" sid 11
*. "RN kunde gå men ramlade ibland" sid 11

Vem av dessa två är egentligen den våldtagne respektive gärningsman eller mest full?
Senast redigerad av Solglittret 2017-08-09 kl. 20:35.
Citera
2017-08-09, 20:21
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pref69
Det kan ha gått ett par timmar från det att Robin och Antonio stoppade kuken i 13-åringens mun fram till att hon duschade. På den tiden kan man nyktra till en hel del. Glöm inte att BO även tog medicin mot depression samtidigt som hon drack alkohol. Då kan det hända konstiga saker. Prova dricka sprit med Citodon ska du få se på "roliga" saker:-).
Min fetning.

Just så! Bravo!

Hon kan ha nyktrat till efter att ha varit "redlös" (vad redlös nu innebär i samband med att någon kan ropa att hon vill ha sex, själv kan ta av sig brallorna och sedan aktivt ge en liggande man en avsugning?)
Var snäll och definiera "redlös" i samband med en person som är aktiv i sitt agerande?

Det märkliga med din förklaringsmodell är att hon mycket väl kan ha nyktrat till innan hon duschade, men hon kunde inte ha nyktrat till från att hon kräktes och innan hon gav R en avsugning.

Hon kräktes p.g.a. berusningen, hon skrek att hon ville ha sex med R, hon tog själv av sig byxorna och hon låg över R då han fick avsugningen.
Citera
2017-08-09, 20:38
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Du fattar trångt tydligen och diskuterar som en novis. Du ska ge fan i att ljuga om berusning och dra in idiothistorier som inte hör hit. Det är att desinformera tråden med snömos. HR har inte påpekat ett förbannat dugg om att någon kräks. Alltså rena påhitten från dig.

Vänligen sätt dig in i samtliga fällande domslut och friande domslut, och fattar du inte efter det får du sitta som en imbecill och fortsätta att ljuga. Det är verkligen inte konstigt att man måste lagstifta för att idioter inte fattar bättre. Du visar också vilken vidrig syn du har gällande en 13 åring och påstår att hon var pådrivande och kapabel. Skäms på dig ! Tvi fan.
Min fetning.

För i helvete....du måste ju ha någon skruv lös.

Jag vet inte hur många gånger som du i tråden har hänvisat till att flickan var så berusad att hon fick hjälp med att kräkas?
Nu tar jag upp saken med hennes uppkastning(ar?) och då kallas jag lögnare. Fan, en verklighetsfrämmande feminist i ett nötskal, det är vad du är.

Och vilken dräpande kommentar du lyckades krysta fram:

"Det är verkligen inte konstigt att man måste lagstifta för att idioter inte fattar bättre."

Om det är orsaken till att lagar stiftas så är vi illa ute?

Då föredrar jag Karl XV:s valspråk: "Land skall med lag byggas" som ju är rena poesin jämfört med ditt svamlande!
Citera
2017-08-09, 20:50
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:

Att fulla killar skulle ragga på mig, eller att jag skulle hamna i situation du beskriver, har aldrig hänt då jag inte följer med främlingar hem. Jag umgås inte med fyllon och min blick skulle ha mördat en full kille som ens kom på tanken att han och jag vore en möjlighet.

Du blandar äpplen och päron.
Vi talar inte om "små flickebarn" när det gäller våldtäktsdom. För "små flickebarn" torde "våldtäkt av barn"gälla.

Nu gäller förhållanden även för 40-50 åriga kvinnor och män som träffas och efter en fest har helt frivilligt, men inte utsövt eller absolut nyktert sex. Även då kan den mindre trötta eller lindrigare berusade kvinnan bli anklagad och fälld för våldtäkt av mannen. Det är därför domen kan diskuteras.
Det har inget att göra med sexuellt utnyttjade av minderårig - det är ett annat brott.
Citera
2017-08-09, 20:53
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pref69
Det är inte minsta problem med lagstiftningen. Det är inte relevant om personerna har druckit två eller fyra drinkar på Riche innan man tar en taxi hem och har sex. Det har aldrig varit ett problem och kommer ej heller att bli ett problem. Om personen av det andra könet däremot är redlös, helt borta, helt tom och okontaktbar så ska man inte ha sex. När personen inte kan gå, stå, prata, sitta eller ens spy själv så är vi på en annan nivå. Och då har man inte sex. Speciellt inte om tjejen är 13 år gammal.

Om personen krälar på trottoaren och spyr, sedan mirakulöst orkar ställa sig upp och säger att hon vill knulla skiten ur dig just nu i närmaste buske så säger du helt enkelt nej tack. Då häller du i henne vatten, kanske kaffe och ni promenerar runt för lite frisk luft. När vederbörande vet var hon är kan man skicka hem henne i en taxi. Eller så hjälper du henne hem och ser till så att allt är ok. Ring henne gärna dagen efter och fråga hur allt är. Chansen är stor att hon då vill knulla skiten ut dig i nyktert tillstånd eftersom du är så schysst.

Precis samma som man gör med vilken kompis som helst. Inga problem när någon blir full men när fyllan blir så extrem att man funderar på att ringa ambulans, som var fallet med det 13-åriga BO, så har det gått alldeles för långt. Oavsett hur mycket någon då skriker efter sex så ignorerar man detta eftersom man ser att personen inte har en aning om vad som händer. Jag förstår verkligen inte hur man kan bli tänd, oavsett om man är 15 eller 65, på en person i detta tillstånd men en del gillar tydligen att ha sex med personer som sover, är drogade eller redlösa. Feluppfostrade misfits.

Om man är väldigt oroad över lagstiftningen så tyder det på allvarliga problem i de personliga relationerna.

VAr snäll och definiera "redlös", vad innebär "redlös" för dig? Och vad avses med "redlös" i domen eftersom du ständigt refererar till just "redlös"?
Och vad innebär "redlös" i förhållande till "särskilt utsatt situation"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in