Citat:
Ursprungligen postat av
MrSvensson
Har inga konkreta tips eller så, men ett tips är ju att spela in alla samtal med mobilen, ta skärmdumpar utav alla konversationer på skype, facebook eller vad det nu kan vara, dokumentera allt och försök få kvinnan att motsäga sig själv.
Menar inte att du ska säga "Visst ljög du om detta..", men snarare få henne att motsäga sig själv, det hon hävdat i rätten, använd det sedan emot henne.
Även gamla SMS, konversationer osv fungerar.
Få rätten på din sida, visa dem att det är mamman som ljuger.
Ja, jag har flera konversationer där hon visar hur samarbetsvillig hon är och att hon gör allt för att försvåra min kontakt med pojken så det var ett bra tips. Tack!
Citat:
Ursprungligen postat av
Sånny
Fy faan.. Vidrig läsning. Du har rätt till rättshjälp om du inte har tjänat mer än 260.000 förra året, du får dra av 15.000 per barn så i ditt fall inte mer än 275.000kr. Det du ska göra är att bevisa att hon försöker sabotera erat umgänge, tingsrätten ser mycket allvarligt på umgängessabotage. Om båda söker ensam vårdnad så kommer tingsrätten aldrig döma till gemensam vårdnad. Om enbart hon söker ensam vårdnad så är nog sannolikheten stor att hon får det om du inte kan bevisa umgängessabotage mellan er. Skriv ner alla ggr hon nekar dig tid att träffa, prata, facetime eller liknande
Jo, jag har ju allt på mailen där hon menar att det inte är hennes ansvar att ordna så jag och pojken kan få prata med varandra. Är så svårt det här, vissa menar att det krävs massor för att mamman ska få ensam vårdan medan andra, precis som du tror att det är jättelätt för henne att få det. I mina ögon så är systemet ruttet om det krävs så lite att få ensam vårdnad.
Citat:
Ursprungligen postat av
skadad85
självklart, men med en sån kvinna så dröjer det inte länge innan han blir anklade för både pedofili och misshandel av barnet,,
vilket endast skulle få pojken att må skit, bättre att backa några steg och vänta på att pojken blir såpass stor att han själv söker kontakt
Skulle hon anklaga mig för sådan skit så borde ju dem undra varför det sker så sent. Jag är väl medveten om att hon ej anklagat mig för grövre saker enbart för att hon till 100% tror att hon "vinner".
Citat:
Ursprungligen postat av
Skrik & Panik
Du måste gå den långa vägen för att träffa ditt barn. Det du beskriver stämmer till punkt och pricka i många andra fall där pappor till sist försvinner ur barnens liv. Det är sinnessjukt.
Jag vet exakt vad du pratar om, exakt hur det känns och troligtvis hur det blir.
Häng i nu. Sluta aldrig någonsin kämpa för din och sonens rätt.
Du ska inte acceptera att mamman ljuger om dig. Fronta henne på familjerätten. Beskriv tydligt hur hon fungerar och dölj inget som du har gjort hittills. Jag gjorde som du för att jag litade på rättvisan och det gick åt helvete.
Been there, done that. Skicka pm om du vill prata.
Jag förstår att det du skriver är något jag måste göra. Man kan inte förlita sig på att de kommer se igenom hennes lögner och att rättvisa kommer skipas. Jag riskerar för mycket. Jag skulle aldrig lämna pojken, aldrig! Tack för råd!