2017-08-09, 15:15
Medlem
Sånnys avatar
Fy faan.. Vidrig läsning. Du har rätt till rättshjälp om du inte har tjänat mer än 260.000 förra året, du får dra av 15.000 per barn så i ditt fall inte mer än 275.000kr. Det du ska göra är att bevisa att hon försöker sabotera erat umgänge, tingsrätten ser mycket allvarligt på umgängessabotage. Om båda söker ensam vårdnad så kommer tingsrätten aldrig döma till gemensam vårdnad. Om enbart hon söker ensam vårdnad så är nog sannolikheten stor att hon får det om du inte kan bevisa umgängessabotage mellan er. Skriv ner alla ggr hon nekar dig tid att träffa, prata, facetime eller liknande
Citera
2017-08-09, 15:28
Medlem
Yinool0401s avatar
Domstolarna idag dömmer mer och mer till gemensam vårdnad förutsatt att ni har sådan idag.
90% av domarna ca landar på fortsatt gemensam vårdnad, det är vad jag förstår svårt att beröva någon på vårdnaden om sitt barn. Djupgående samarbetssvårigheter hette det i en vägledanden dom i HD från 2006/7. Men vad jag förstår är vindarna påväg bort.

TS-jag har gått igenom en hel del liknande som det du berättar. Det finns ett facebook forum som heter minpappa.nu .. gå med där! Vi stöttar varandra och kommer med tips.

Min historia är som sagt likt din, det gick bra tillslut. Ha is i magen, jag vet att det är ett totalt helvete att inte se sitt barn. Kämpa vidare, kom ihåg dock att dom flesta myndigheter inkl familjerätten inte är på din sida någonstans.

Det är omvänd bevisbörda som gäller i vårdnadsfall, inte officiellt förstås.
Citera
2017-08-09, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSvensson
Har inga konkreta tips eller så, men ett tips är ju att spela in alla samtal med mobilen, ta skärmdumpar utav alla konversationer på skype, facebook eller vad det nu kan vara, dokumentera allt och försök få kvinnan att motsäga sig själv.
Menar inte att du ska säga "Visst ljög du om detta..", men snarare få henne att motsäga sig själv, det hon hävdat i rätten, använd det sedan emot henne.

Även gamla SMS, konversationer osv fungerar.

Få rätten på din sida, visa dem att det är mamman som ljuger.
Vad säger lagen om detta eller är det "ok så länge man inte åker fast för det"?
Citera
2017-08-09, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mupp08
Ja, visst klarar han sig utan sin pappa. Men tro fan att han mår bäst med båda sina föräldrar.

självklart, men med en sån kvinna så dröjer det inte länge innan han blir anklade för både pedofili och misshandel av barnet,,

vilket endast skulle få pojken att må skit, bättre att backa några steg och vänta på att pojken blir såpass stor att han själv söker kontakt
Citera
2017-08-09, 21:57
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Citat:
Hur hanterar man en sån här person? Hon har använt barnet som vapen sedan han låg i hennes mage.
Hon är inte klok. Den här processen tar musten ur mig och man lever fan i ett stort mörker.

Har pratat med familjerätten flera gånger och frågat vad jag kan göra. Får till svar att det finns ingenting man kan göra.

Vad ska jag göra? Barnet har vant sig vid att få träffa mig sällan och jag är rädd att det kommer sätta sina spår.
Varför får man inte mer hjälp? Man står helt ensam och maktlös.På dagis märker man att mamman är den som betyder mest och är den som ska talas med. Hennes familj ser mig som en idiot efter hennes demonisering.
Du måste gå den långa vägen för att träffa ditt barn. Det du beskriver stämmer till punkt och pricka i många andra fall där pappor till sist försvinner ur barnens liv. Det är sinnessjukt.
Jag vet exakt vad du pratar om, exakt hur det känns och troligtvis hur det blir.
Häng i nu. Sluta aldrig någonsin kämpa för din och sonens rätt.
Du ska inte acceptera att mamman ljuger om dig. Fronta henne på familjerätten. Beskriv tydligt hur hon fungerar och dölj inget som du har gjort hittills. Jag gjorde som du för att jag litade på rättvisan och det gick åt helvete.

Been there, done that. Skicka pm om du vill prata.
Citera
2017-08-10, 05:17
Citat:
Ursprungligen postat av MrSvensson
Har inga konkreta tips eller så, men ett tips är ju att spela in alla samtal med mobilen, ta skärmdumpar utav alla konversationer på skype, facebook eller vad det nu kan vara, dokumentera allt och försök få kvinnan att motsäga sig själv.
Menar inte att du ska säga "Visst ljög du om detta..", men snarare få henne att motsäga sig själv, det hon hävdat i rätten, använd det sedan emot henne.

Även gamla SMS, konversationer osv fungerar.

Få rätten på din sida, visa dem att det är mamman som ljuger.

Ja, jag har flera konversationer där hon visar hur samarbetsvillig hon är och att hon gör allt för att försvåra min kontakt med pojken så det var ett bra tips. Tack!

Citat:
Ursprungligen postat av Sånny
Fy faan.. Vidrig läsning. Du har rätt till rättshjälp om du inte har tjänat mer än 260.000 förra året, du får dra av 15.000 per barn så i ditt fall inte mer än 275.000kr. Det du ska göra är att bevisa att hon försöker sabotera erat umgänge, tingsrätten ser mycket allvarligt på umgängessabotage. Om båda söker ensam vårdnad så kommer tingsrätten aldrig döma till gemensam vårdnad. Om enbart hon söker ensam vårdnad så är nog sannolikheten stor att hon får det om du inte kan bevisa umgängessabotage mellan er. Skriv ner alla ggr hon nekar dig tid att träffa, prata, facetime eller liknande

Jo, jag har ju allt på mailen där hon menar att det inte är hennes ansvar att ordna så jag och pojken kan få prata med varandra. Är så svårt det här, vissa menar att det krävs massor för att mamman ska få ensam vårdan medan andra, precis som du tror att det är jättelätt för henne att få det. I mina ögon så är systemet ruttet om det krävs så lite att få ensam vårdnad.

Citat:
Ursprungligen postat av skadad85
självklart, men med en sån kvinna så dröjer det inte länge innan han blir anklade för både pedofili och misshandel av barnet,,

vilket endast skulle få pojken att må skit, bättre att backa några steg och vänta på att pojken blir såpass stor att han själv söker kontakt

Skulle hon anklaga mig för sådan skit så borde ju dem undra varför det sker så sent. Jag är väl medveten om att hon ej anklagat mig för grövre saker enbart för att hon till 100% tror att hon "vinner".

Citat:
Ursprungligen postat av Skrik & Panik
Du måste gå den långa vägen för att träffa ditt barn. Det du beskriver stämmer till punkt och pricka i många andra fall där pappor till sist försvinner ur barnens liv. Det är sinnessjukt.
Jag vet exakt vad du pratar om, exakt hur det känns och troligtvis hur det blir.
Häng i nu. Sluta aldrig någonsin kämpa för din och sonens rätt.
Du ska inte acceptera att mamman ljuger om dig. Fronta henne på familjerätten. Beskriv tydligt hur hon fungerar och dölj inget som du har gjort hittills. Jag gjorde som du för att jag litade på rättvisan och det gick åt helvete.

Been there, done that. Skicka pm om du vill prata.

Jag förstår att det du skriver är något jag måste göra. Man kan inte förlita sig på att de kommer se igenom hennes lögner och att rättvisa kommer skipas. Jag riskerar för mycket. Jag skulle aldrig lämna pojken, aldrig! Tack för råd!
Senast redigerad av Mupp08 2017-08-10 kl. 05:27.
Citera
2017-08-10, 08:57
Medlem
Photoshoppeds avatar
Citat:
Förra året kunde jag äntligen ha min då 3-åriga pojke varannan helg. Pratade med mamman och hon motsatte sig det. Hon sade att hon ville boka en tid på familjerätten och ta upp det där. Men efter några veckor damp det ner ett brev i brevlådan från en advokatfirma där det stod att hon ansöker om ensam vårdnad. Jag har flera gånger uttryckt mig positivt om samarbetssamtal då mamman har ett stort kontrollbehov men det blev inte av. Jag ringde hennes ombud och bad henne få mamman att gå med på samarbetssamtal men hon sade att mamman redan bestämt sig.

Efter ett tag kommer fler papper från hennes ombud där det står att läsa mammans anklagelser.
Om man vill ha ensam vårdnad men vet att det inte finns några grunder för det så måste man ljuga, så enkelt är det. Där stod att läsa att jag lider av psykisk ohälsa, att jag misshandlat henne psykiskt, att jag är som en tickande bomb när jag är på stan, att jag har varit hotfull mot henne, att jag bara har haft sporadisk kontakt med barnet, och det är mamman som tjatat på mig. Inte så farliga anklagelser, men fortfarande anklagelser.

Det enda som stämmer av hennes anklagelser är att jag hamnar i kortare depressioner ibland. Men det är inte vad mamman vill att de ska veta, hon vill ju att de ska tro att jag är psykisk sjuk.

Efter åtta långa månader är det dags att befinna sig i rätten för att göra upp om umgänge fram till rättegången om vårdnaden. Det var då jag förstod att jag hade att göra med en riktig narcissist.
Krokodiltårarna rann och hade man slagit upp offer i ordboken så hade en bild på henne dykt upp.

Mamman berättade att jag inte var samarbetsvillig. Hon började prata om diagnoser och så vidare. Det dummaste hon sade var att hon menade på att pojken kunde sova bra på nätterna nu och de hade inga konflikter när jag inte var med. Som vi alla föräldrar vet så går barnen igenom massor med perioder de första åren. Det var dem perioderna hon pratade om men ville ju som sagt få de andra att tro att det handlade om mig.
Jag berättade att jag ville ha pojken varannan helg men jag fick välja mellan att träffa honom tre timmar varannan vecka och mammans förslag, fyra timmar varje onsdag, hämtning och lämning på dagis för att "undvika tjafs". Men under semestern, när mamman är ledig ska det inte bli några träffar.

Det har alltid varit så att när jag varit hos mamman och barnet så har jag dragit på mig skorna och dragit när jag ser att mamman börjar bli sur. Jag vet hur den kvinnan är. Hon är den kvinnan som skriker något enormt och som följer efter hela tiden när man försöker undvika henne. Och som grädde på moset är hon ett kontrollfreak och maktgalen.

Innan vår pojke kom gjorde hon situps på golvet så jag tog kort på henne. Hon såg det och blev hysterisk. Hon började slåss. Bord och stolar flög genom lägenheten och det brottades.Ni vet, man försöker få den rabiata människan lugn men blir attackerad och måste försvara sig. Efter en stund stod det två poliser i vardagsrummet som kommit in i tron att det var kvinnomisshandel på gång. De förstod att så inte var fallet när de såg mina rivmärken.

Men iallafall, lite senare var det dags för familjerätten, som hade fått i uppdrag att ta fram upplysningar om oss båda. Jag gillar inte pajkastning och jag avskyr lögner så jag behöll mina sämre tankar om mamman för mig själv. Här fick jag också reda på att mamman också anklagar mig för våld, den här gången fysiskt. Jag berättade då att jag har hållit fast mammans handleder när hon fått utbrott eftersom hon slåss, eller slogs väldigt ofta. Det är en naturlig sak att göra efter några slag i ansiktet. Men återigen en lögn från mamman.

Jag har haft som taktik att inte lägga någon större vikt på hennes fulspel så jag har varit trevlig mot henne och hoppats att hon ändrar sig. Jag har förstått att hon intalat sig att det hon spyr ut är sanning och därför kommer hon aldrig lägga sig. Jag har stannat kvar på dagis efter lämning för att prata med mamman om pojken för det är så man gör. Hon talar om att jag överskrider tiden och att hon varit schyst som sett genom fingrarna. Låter som man är dömd för något.

Har haft en konflikt med hennes pappa p.g.a under ett av hennes stora utbrott skickat sms till hon och bett honom ringa sin dotter i hopp om att hon ska lugna ner sig.
Han hade tydligen uppfattningen att jag var boven i dramat. Mamman har sagt sin sanning och pappan går efter den. Om mamman beskriver mig till andra så som hon säger till mig när hon är arg så är det illa. Jag berättade för pappan att jag nu kan ha varannan helg. Han säger då att det kanske är bäst att börja med ett dygn. "Vafan är det som mamman sagt om mig egentligen" tänkte jag.
Tog upp att det var jävligt olämpligt att säga så där eftersom jag är pappan. Efter lite små defensiva sms så blir det lite mer irriterat. Han frågar om jag klarar av det, att ta hand om min son. Helt otroligt respektlöst. Okej att man ska ta sin familjs sida i konflikter men det här ju sjukt. Han borde ju känna sin dotter vid det här laget. Förstå att hon är en känslokall individ som går över lik för att få det hon vill ha.

Innan mammans semester gav jag henne mitt nya nummer så jag och pojken kan videoprata eller vad det nu heter. Hon svarade med att hon inte ville lämna sitt nummer till mig eftersom jag inte behandlat henne väl. När de varit borta ett tag ber jag henne ordna så jag kan få prata med min pojke. Hon motsatte sig det och jag fick tjata i två dagar innan jag fick prata med honom.Hon skrev att han inte ville prata med mig, att han har det bra utan mig och att han inte nämner mig alls. Pojken och jag har ett starkt band så det kommer jag aldrig att tro på. Fick prata med honom två gånger till. Veckan efter frågade jag igen om jag kunde få prata. Hon skrev då att de precis kommit tillbaka till Stockholm och att jag kunde vänta tills vi sågs nästa gång. Det var ju bara lite drygt en vecka kvar enligt henne. Men det är tio dagar kvar skrev jag, och vi har inte pratat med varandra på en vecka och han har inte sett mig på över en månad skrev jag.Jag upprepade att det var varje föräldrars skyldighet att se till att underlätta barnets relation till den andra föräldern. Hon skrev att hon inte behövde göra det men att hon var schyst som ordnade tre samtal när de var borta. Hennes ombud hade också sagt att hon inte behövde göra det just nu. Helt sjukt.

Hur hanterar man en sån här person? Hon har använt barnet som vapen sedan han låg i hennes mage.
Hon är inte klok. Den här processen tar musten ur mig och man lever fan i ett stort mörker.

Har pratat med familjerätten flera gånger och frågat vad jag kan göra. Får till svar att det finns ingenting man kan göra.

Vad ska jag göra? Barnet har vant sig vid att få träffa mig sällan och jag är rädd att det kommer sätta sina spår.
Varför får man inte mer hjälp? Man står helt ensam och maktlös.På dagis märker man att mamman är den som betyder mest och är den som ska talas med. Hennes familj ser mig som en idiot efter hennes demonisering.

Anlita en bra advokat som arbetar med denna typ av mål. Du kan ha rätt till rättshjälp och har du hemförsäkring har du rättsskydd som kan användas i tvisten. Du ska inte hantera detta själv.
Citera
2017-08-10, 09:17
Medlem
Det är så vidrigt att detta får fortgå. Det är ren och skär misshandel av både pappan och barnen. Pappor är minst lika viktiga för sina barn som sina mammor.

De här processerna tar tid. Försök att leta upp några i samma situation (vi är många) för att ha några att lätta på trycket med. Inte många som förstår hur det känns om de inte råkat ut för det själva.
Citera
2017-08-10, 17:11
Citat:
Ursprungligen postat av Photoshopped
Anlita en bra advokat som arbetar med denna typ av mål. Du kan ha rätt till rättshjälp och har du hemförsäkring har du rättsskydd som kan användas i tvisten. Du ska inte hantera detta själv.

Ska kolla runt. Tack för rådet.

Citat:
Ursprungligen postat av Dolche
Det är så vidrigt att detta får fortgå. Det är ren och skär misshandel av både pappan och barnen. Pappor är minst lika viktiga för sina barn som sina mammor.

De här processerna tar tid. Försök att leta upp några i samma situation (vi är många) för att ha några att lätta på trycket med. Inte många som förstår hur det känns om de inte råkat ut för det själva.

Det är märkligt att dessa kvinnor påstår att de älskar sina barn och samtidigt gör allt för att ta bort barnens pappa ur deras liv. Sjukt.
Citera
2017-08-10, 17:57
Bannlyst
Var inne i en liknande sits 2009. Eller den var ännu sämre.för de gällde två barn. Iaf så gick jag full jävla frontal. Hotfulla sms (dock ej för hotfulla) konfronterade hennes pappa IRL (som var ett stort svin) där ja hota han och förnedra han allt jag bara kunde. Självklart bara på tu man hand. Inga digitala spår....

Satt varje kväll i två månader och glodde ut genom fönstret och vänta att farbror blå skulle komma. På den nivån var det.

Efter dessa två månader insåg min exfru att jag var en rätt så fucked up typ som hon dessutom aldrig skulle komma åt... bra jobb. Bra ned cach och helt ostraffad. Självklart la ja ner psycho beteendet samma dag hon böjde sig....

Vi har perfekt samarbete nu....jag har i stort sett fått igenom allt.

Vik aldrig ner dig. Var på hon håårt. Det här är sverige dessutom, som vit etnisk svensk kommer man undan i stort sett allt. Polisen och socialtjänst backar inte kvinnorna alls...så är det . Lägger inga värderingar i det, men så ser det ut anno 2017. Dom skulle säkert vilja men finns absolut noll resurser för det.

Statsförvaltningen är så stresstestad av alla blattar som kommit, så alla andra går under radaren.

Använd dig av dom verktygen nu! Sen när fighten är över skakar ni tass och blir vänner.

Prio 1. Skaffa dig varannanveckas upplägg.

Ta kontakt med hon och säg straigt fuckin up her face att från ex. Lucia skall ni köra varannanvecka. Hon vägrar -du trappar upp striden, reta hon till vansinne, blanda i hennes föräldrar mycket...

Det kommer lösa sig det här..

Sen edit: famijerätt vägra jag konsekvent. Marxister och batikhoror hela bunten där. Avskum.
Senast redigerad av stepthefuckback666 2017-08-10 kl. 18:18.
Citera
2017-08-10, 18:49
Citat:
Ursprungligen postat av stepthefuckback666
Var inne i en liknande sits 2009. Eller den var ännu sämre.för de gällde två barn. Iaf så gick jag full jävla frontal. Hotfulla sms (dock ej för hotfulla) konfronterade hennes pappa IRL (som var ett stort svin) där ja hota han och förnedra han allt jag bara kunde. Självklart bara på tu man hand. Inga digitala spår....

Satt varje kväll i två månader och glodde ut genom fönstret och vänta att farbror blå skulle komma. På den nivån var det.

Efter dessa två månader insåg min exfru att jag var en rätt så fucked up typ som hon dessutom aldrig skulle komma åt... bra jobb. Bra ned cach och helt ostraffad. Självklart la ja ner psycho beteendet samma dag hon böjde sig....

Vi har perfekt samarbete nu....jag har i stort sett fått igenom allt.

Vik aldrig ner dig. Var på hon håårt. Det här är sverige dessutom, som vit etnisk svensk kommer man undan i stort sett allt. Polisen och socialtjänst backar inte kvinnorna alls...så är det . Lägger inga värderingar i det, men så ser det ut anno 2017. Dom skulle säkert vilja men finns absolut noll resurser för det.

Statsförvaltningen är så stresstestad av alla blattar som kommit, så alla andra går under radaren.

Använd dig av dom verktygen nu! Sen när fighten är över skakar ni tass och blir vänner.

Prio 1. Skaffa dig varannanveckas upplägg.

Ta kontakt med hon och säg straigt fuckin up her face att från ex. Lucia skall ni köra varannanvecka. Hon vägrar -du trappar upp striden, reta hon till vansinne, blanda i hennes föräldrar mycket...

Det kommer lösa sig det här..

Sen edit: famijerätt vägra jag konsekvent. Marxister och batikhoror hela bunten där. Avskum.

Jag kan förstå att omdömet spricker i sina svagaste stunder och att hot mot hennes pappa i stridens hetta kan ges ut men att förnedra någon eller på något sätt få någon att bli rädd för mig skulle inte mitt samvete tillåta. Det är fan inte rätt! Jag kan förstå att man i ren desperation kan göra saker man vanligtvis inte gör men det är fortfarande inte ok.

Tack föra dina råd iaf, det här med varannan vecka kommer jag definitivt att gå efter.
Citera
2017-08-10, 19:00
Bannlyst
Citat:
Jag kan förstå att omdömet spricker i sina svagaste stunder och att hot mot hennes pappa i stridens hetta kan ges ut men att förnedra någon eller på något sätt få någon att bli rädd för mig skulle inte mitt samvete tillåta. Det är fan inte rätt! Jag kan förstå att man i ren desperation kan göra saker man vanligtvis inte gör men det är fortfarande inte ok.

Tack föra dina råd iaf, det här med varannan vecka kommer jag definitivt att gå efter.

Se det som ett event, eller en hockeymatch. Allt som skriks där av både ledare, spelare eller publik gäller bara under 2.5 timme sen går man vidare och är "normal".

Du skall absolut ej gå efter hur jag hade det, du måste navigera själv...men var ingen tönt eller snäll grabb då blir du slaktad av dagens kvinnor.

Sen ju högre utb, dessto bättre jobb du har, dessto mer friheter kan man ta sig...

För en pundare som finns med under 37 avsnitt i belastningsregistret funkar ju självklart inget av det ovannämnda.
Senast redigerad av stepthefuckback666 2017-08-10 kl. 19:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in