2017-08-09, 12:56
  #16669
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Jag tror det tillskrivs Gud för att vissa människor tycker det är fint.

jag tycker det är vettigt att tillskriva det finaste till Gud.
Citera
2017-08-09, 12:57
  #16670
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dasneuemember
det förklarar att bara för att man kan läsa något betyder det inte att man förstår det. och att det finns olika lager/djup av förståelse.
Eller så förklarar det att människor lagt in saker som inte ska ifrågasättas. Gud vet bäst!
Citera
2017-08-09, 12:59
  #16671
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dasneuemember
jag tycker det är vettigt att tillskriva det finaste till Gud.
Jag vill att sanningen tillskrivs en ev. Gud.
Det "finaste" säger mig inte så mycket, då du kan tycka det är fint att Gud är för slaveri och jag tycker inte det är fint.
Citera
2017-08-09, 13:01
  #16672
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Jag vill att sanningen tillskrivs en ev. Gud.
Det "finaste" säger mig inte så mycket, då du kan tycka det är fint att Gud är för slaveri och jag tycker inte det är fint.

aha, men nåt finare än sanningen har jag svårt att tänka mig.
Citera
2017-08-09, 13:07
  #16673
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dasneuemember
aha, men nåt finare än sanningen har jag svårt att tänka mig.
Och jag kan uppleva att sanningen är hemsk ibland. Dock föredrar jag oftast sanningen, men det är en annan sak.
Citera
2017-08-09, 13:19
  #16674
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Och jag kan uppleva att sanningen är hemsk ibland. Dock föredrar jag oftast sanningen, men det är en annan sak.

tror jag dom flesta kan uppleva. kanske därför Gud säger "frukta Mig" ganska ofta i Koranen?
Citera
2017-08-09, 13:40
  #16675
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dasneuemember
tror jag dom flesta kan uppleva. kanske därför Gud säger "frukta Mig" ganska ofta i Koranen?
Det vet jag inget om. Varför ska man frukta Gud?
Citera
2017-08-09, 13:56
  #16676
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Det vet jag inget om. Varför ska man frukta Gud?

bra fråga. för att Gud är "den strängaste av straffare"? (vill minnas att jag läst det exakta citatet på flera ställen men kan inte hitta referens nu)
Citera
2017-08-09, 13:59
  #16677
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dasneuemember
bra fråga. för att Gud är "den strängaste av straffare"? (vill minnas att jag läst det exakta citatet på flera ställen men kan inte hitta referens nu)
Ja, det motbevisar i alla fall en god Gud, men inte just Islams Gud.
Citera
2017-08-09, 13:59
  #16678
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Ja, det motbevisar i alla fall en god Gud, men inte just Islams Gud.

va?
Citera
2017-08-09, 14:01
  #16679
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dasneuemember
va?
En god Gud går inte ihop med "den strängaste av straffare" enligt mig.
Citera
2017-08-09, 14:03
  #16680
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
En god Gud går inte ihop med "den strängaste av straffare" enligt mig.

en god Gud kan inte straffa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in