2017-08-09, 03:38
Medlem
Kneckedamen1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
Njaaa! Det verkar alldeles för långsökt anser jag!
Kan mycket väl tänka mig att de skrämt P.Därav de slängda väskorna.
Citera
2017-08-09, 03:48
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kneckedamen1
Kan mycket väl tänka mig att de skrämt P.Därav de slängda väskorna.

Jag förstår HUR Du tänker, men inte hut Du får ihop det hela!
Citera
2017-08-09, 06:18
Medlem
Kneckedamen1s avatar
Citat:
Jag förstår HUR Du tänker, men inte hut Du får ihop det hela!
Ponera att P mår så pass dåligt psykiskt att han bara reser sig och går av tåget.Han lunkar runt i sin värld av ångest och förvirring.Han kan ha fått en blackout och har ingen aning om var han är,det är säkert honom fullkomligt likgiltigt.Väskorna kanske han släpper ifrån sig när han går.Någon/några observerar honom och bestämmer sig för att roa sig lite på hans bekostnad.Är P apatisk så är det ju mer eller mindre bara att leda honom,in i en bil och köŕa iväg med honom nånstans där de ger sig på honom,kanske börjar det som en "lek" men den går överstyr.De kan ha dragit iväg med honom vart som helst,det är en möjlig spekulation.Jag måste också säga att det här smygandet i sekten,borttagningar av MP s efterlysningar,admins som slutar eller får kicken pga att de ansåg att det är viktigt att föra en dialog med medlemmarna i gruppen och svara på så många frågor och funderingar som möjligt.Tystnaden som uppstod när sekten låste in sig (eller stack? &#128517 Det osar verkligen katt lång väg.Men att han skulle hittats på söket och inget sagts,det tror jag inte på.Även om de inte kan identifiera kroppen direkt,så går de ju ut med "kropp hittad...".Där tror jag inte föräldrarna har något att säga till om.P:s fb sida,lika mystiskt där.Varken fb(?)eller polisen har rätt att stänga den (föräldrarna allra minst såvida de inte har åtkomst till den?) om de inte har en stark anledning till det.T ex att det ligger något där som inte är för allmänhetens ögon rörande fallet.Men P är väl inget fall hos polisen?Detta händelseförlopp är bara spekulationer av mig.
Citera
2017-08-09, 06:54
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ponera att P mår så pass dåligt psykiskt att han bara reser sig och går av tåget.Han lunkar runt i sin värld av ångest och förvirring.Han kan ha fått en blackout och har ingen aning om var han är,det är säkert honom fullkomligt likgiltigt.Väskorna kanske han släpper ifrån sig när han går.Någon/några observerar honom och bestämmer sig för att roa sig lite på hans bekostnad.Är P apatisk så är det ju mer eller mindre bara att leda honom,in i en bil och köŕa iväg med honom nånstans där de ger sig på honom,kanske börjar det som en "lek" men den går överstyr.De kan ha dragit iväg med honom vart som helst,det är en möjlig spekulation.Jag måste också säga att det här smygandet i sekten,borttagningar av MP s efterlysningar,admins som slutar eller får kicken pga att de ansåg att det är viktigt att föra en dialog med medlemmarna i gruppen och svara på så många frågor och funderingar som möjligt.Tystnaden som uppstod när sekten låste in sig (eller stack? &#128517 Det osar verkligen katt lång väg.Men att han skulle hittats på söket och inget sagts,det tror jag inte på.Även om de inte kan identifiera kroppen direkt,så går de ju ut med "kropp hittad...".Där tror jag inte föräldrarna har något att säga till om . P:s fb sida,lika mystiskt där.Varken fb(?)eller polisen har rätt att stänga den (föräldrarna allra minst såvida de inte har åtkomst till den?) om de inte har en stark anledning till det.T ex att det ligger något där som inte är för allmänhetens ögon rörande fallet.Men P är väl inget fall hos polisen?Detta händelseförlopp är bara spekulationer av mig.

Där tror jag du har rätt men om fyndet ej är identifierat tror jag de kan vänta tills det blir klart.

En fråga har verkligen inte polisen rätt att komma åt uppgifter på en dator även om de inte misstänker något brott? Han är ju trots allt efterlyst i hela landet.

För övrigt dina och NinaBe:s teorier om man slår ihop dem så kan ni vara på rätt väg och det kan förklara varför väskorna dumpats lite här och där. Har fortfarande ingen klar teori men kanske något att spåna vidare på.

God morgon förresten
Citera
2017-08-09, 07:30
Medlem
57Emmas avatar
Tittade på MPS facebook sida och original efterlysningen från 23 maj ligger kvar, det är väl den som räknas och den som senare ändras när personen är funnen.
Kan tänka mig att de efter ett tag tar bort alla olika infon om sök för att sidan skall vara någorlunda lätt att hitta i.
Citera
2017-08-09, 07:58
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Var har Du läst, att Patrik lider av förföljesemani?
Angående, att Patrik "skall hållas fast till dess, att polisen kommer" har pappan ändrat till, att "han skall hållas under uppsikt!"

Det om förföljelsemanin gick pappan och HP ut med.
Att en människa med psykos kan känna sig förföljd och att han då ska hållas fast.

Visst ändrade dom det.. dom märkte väl förmodligen att det inte var humant eller så klagade polisen om att de fått åka ut till olika falla där okända människor hålls fast mot sin vilja och fotas 😂
Citera
2017-08-09, 08:10
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ponera att P mår så pass dåligt psykiskt att han bara reser sig och går av tåget.Han lunkar runt i sin värld av ångest och förvirring.Han kan ha fått en blackout och har ingen aning om var han är,det är säkert honom fullkomligt likgiltigt.Väskorna kanske han släpper ifrån sig när han går.Någon/några observerar honom och bestämmer sig för att roa sig lite på hans bekostnad.Är P apatisk så är det ju mer eller mindre bara att leda honom,in i en bil och köŕa iväg med honom nånstans där de ger sig på honom,kanske börjar det som en "lek" men den går överstyr.De kan ha dragit iväg med honom vart som helst,det är en möjlig spekulation.Jag måste också säga att det här smygandet i sekten,borttagningar av MP s efterlysningar,admins som slutar eller får kicken pga att de ansåg att det är viktigt att föra en dialog med medlemmarna i gruppen och svara på så många frågor och funderingar som möjligt.Tystnaden som uppstod när sekten låste in sig (eller stack? &#128517 Det osar verkligen katt lång väg.Men att han skulle hittats på söket och inget sagts,det tror jag inte på.Även om de inte kan identifiera kroppen direkt,så går de ju ut med "kropp hittad...".Där tror jag inte föräldrarna har något att säga till om.P:s fb sida,lika mystiskt där.Varken fb(?)eller polisen har rätt att stänga den (föräldrarna allra minst såvida de inte har åtkomst till den?) om de inte har en stark anledning till det.T ex att det ligger något där som inte är för allmänhetens ögon rörande fallet.Men P är väl inget fall hos polisen?Detta händelseförlopp är bara spekulationer av mig.

Även OM det inte är Patrik, som hittats utan ett fynd, som knyts an till honom bör det komma ut till allmänheten!
Spekulera vidare!
Ofta leder spekulationer en bit i rött riktning!
Citera
2017-08-09, 08:14
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livingmyownlife
Det om förföljelsemanin gick pappan och HP ut med.
Att en människa med psykos kan känna sig förföljd och att han då ska hållas fast.

Visst ändrade dom det.. dom märkte väl förmodligen att det inte var humant eller så klagade polisen om att de fått åka ut till olika falla där okända människor hålls fast mot sin vilja och fotas 😂

Det framkom, att en av Patriks bekanta kontaktats.
därför doldes "vänlistan!"
De andra ändringarna har jag inte sett förklarats!
Citera
2017-08-09, 08:23
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Där tror jag du har rätt men om fyndet ej är identifierat tror jag de kan vänta tills det blir klart.

En fråga har verkligen inte polisen rätt att komma åt uppgifter på en dator även om de inte misstänker något brott? Han är ju trots allt efterlyst i hela landet.

För övrigt dina och NinaBe:s teorier om man slår ihop dem så kan ni vara på rätt väg och det kan förklara varför väskorna dumpats lite här och där. Har fortfarande ingen klar teori men kanske något att spåna vidare på.

God morgon förresten

God morgon Emma!

Trots, att Patrik är "efterlyst" är han inte bunden vid någon brottsmisstanke.
Därmed "eftersökt" / "saknad". Inte "efterlyst!"
"MPS" har även inlägget ifrån den 15 juli kvar!
Dock ingen avisering gällande söndagens sökinsats!
Citera
2017-08-09, 09:21
Medlem
Citat:
Jag vet inte om polisen jan ge tillåtelse jag antog!
Det KAN ju vara med polisens hjälp!
NÅGON har ju sett till, att åtkomst beviljades för ändringarna!
Det är föööör många krokiga frågetecken och för få raka utropstecken!
Med det svar jag fick så tror jag pappan kör sitt race och gjorde så med datorn 😳
Citera
2017-08-09, 09:31
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piavik
Med det svar jag fick så tror jag pappan kör sitt race och gjorde så med datorn 😳

Det är möjligt, att pappan gjorde det på eget bevåg, men NÅGON måste ha hjälpt honom med själva åtkomsten av inloggningsuppgifterna till Facebook!
Citera
2017-08-09, 09:33
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Vet du om man kan hitta det någonstans,misshandeln av tältmannen?Eller är det kanske något han berättat om i sina filmer på youtube månntro 🤔

Här finns misshandeln av Le**art Bl*dh och den var i Vretstorp inte Hallsberg

https://www.youtube.com/watch?v=gHeE-o_FYdk
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in