Citat:
Ursprungligen postat av
NinaBe
Jag förstår HUR Du tänker, men inte hut Du får ihop det hela!
Ponera att P mår så pass dåligt psykiskt att han bara reser sig och går av tåget.Han lunkar runt i sin värld av ångest och förvirring.Han kan ha fått en blackout och har ingen aning om var han är,det är säkert honom fullkomligt likgiltigt.Väskorna kanske han släpper ifrån sig när han går.Någon/några observerar honom och bestämmer sig för att roa sig lite på hans bekostnad.Är P apatisk så är det ju mer eller mindre bara att leda honom,in i en bil och köŕa iväg med honom nånstans där de ger sig på honom,kanske börjar det som en "lek" men den går överstyr.De kan ha dragit iväg med honom vart som helst,det är en möjlig spekulation.Jag måste också säga att det här smygandet i sekten,borttagningar av MP s efterlysningar,admins som slutar eller får kicken pga att de ansåg att det är viktigt att föra en dialog med medlemmarna i gruppen och svara på så många frågor och funderingar som möjligt.Tystnaden som uppstod när sekten låste in sig (eller stack? 😅

Det osar verkligen katt lång väg.Men att han skulle hittats på söket och inget sagts,det tror jag inte på.Även om de inte kan identifiera kroppen direkt,så går de ju ut med "kropp hittad...".Där tror jag inte föräldrarna har något att säga till om.P:s fb sida,lika mystiskt där.Varken fb(?)eller polisen har rätt att stänga den (föräldrarna allra minst såvida de inte har åtkomst till den?) om de inte har en stark anledning till det.T ex att det ligger något där som inte är för allmänhetens ögon rörande fallet.Men P är väl inget fall hos polisen?Detta händelseförlopp är bara spekulationer av mig.