2017-08-08, 19:34
Medlem
Tur för Borg att Polisen la ner förundersökningen så fort.
Citat:
WEF spokeswoman Fon Mathuros said in an email that the group is “following the developments closely” but doesn’t comment on ongoing investigations.
https://www.bloomberg.com/news/articles/2017-08-07/anders-borg-resigns-as-senior-advisor-for-citi-after-scandal
Citera
2017-08-08, 19:46
Medlem
Borg käkar Piller? Det är inte normalt att gå berserk sådär med minneslucka, me tabletter fullt möjligt, sömntabletter då som sitter kvar länge i kropp en
Citera
2017-08-08, 20:13
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laidbackk
Borg käkar Piller? Det är inte normalt att gå berserk sådär med minneslucka, me tabletter fullt möjligt, sömntabletter då som sitter kvar länge i kropp en
Som tidigare varit uppe så är benso + alkohol den troligaste orsaken till den här typen av blackouter.
Citera
2017-08-08, 20:18
Avslutad
TV4 nyheternas juridiska expert Hasse Aro var märkbart irriterad över polisens utredning och kallar deras arbete för en sport (bedömningssport).
Journalisten ställer naturligtvis ingen följdfråga, som om en polisutredning skulle kunna gynna Borg exempelvis.
Senast redigerad av pe11e 2017-08-08 kl. 20:33. Anledning: rättning
Citera
2017-08-08, 20:34
Moderator
Dr Kings avatar
Dick picks på scouternas app

Scouternas Jamobree-app har tagits fram för att deltagarna ska kunna prata med varandra och dela information snabbt.
Under sommarlägret i Kristianstad har någon lagt upp opassande bilder och kommentarer på appen.
– Det ska ha varit ”dick pics” och kommentarer om att någon kände sig full, säger scouternas kommunikatör Caroline Thunved.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Jamm4/porrbilder-spreds-pa-scouternas-app

Är det Kuk-Anders som har varit i farten igen?
Citera
2017-08-08, 20:40
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
TV4 nyheternas juridiska expert Hasse Aro var märkbart irriterad över polisens utredning och kallar deras arbete för en sport (bedömningssport).
Journalisten ställer naturligtvis ingen följdfråga, som om en polisutredning skulle kunna gynna Borg exempelvis.

Vad menar du med att en utredning skulle kunna "gynna" Borg?
Citera
2017-08-08, 20:45
Medlem
Pfaltzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Vad menar du med att en utredning skulle kunna "gynna" Borg?
Det är uppenbart. Om ingen granskar nuvarande uppgifter, så är det alla rykten och allt skvaller som är "sanningen". Och så kommer det att förbli, om inte en polisutredning finner annorlunda.
Citera
2017-08-08, 20:56
Medlem
CROSS-i-takets avatar
Från en diskussionstråd på Facebook. Kommentar skriven av en journalist. "Enligt mina källor nära kalaset så är det sin egen "kaeresta" för att tala danska, som han kallar hora, möjligen bland flera. Vilket skapar enormt dålig stämning. Jag kan också förstå varför hon vill sudda bort det ur nyhetsflödet."
Citera
2017-08-08, 21:00
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pfaltz
Det är uppenbart. Om ingen granskar nuvarande uppgifter, så är det alla rykten och allt skvaller som är "sanningen". Och så kommer det att förbli, om inte en polisutredning finner annorlunda.
En polisutredning utreder inte vad som är sanning utan vad som är brott och inte.

Så nej, han tjänar nog inget på att andra gäster skulle tvingas berätta om hans snoppviftande och tafsande men att de i enlighet med god sed avstår anmälan.

Att han viftat med snoppen, tafsat män i skrevet och kallat kvinnor för hora och slampa finns det redan flera samstämmiga vittnen från festen som bekräftat för bl a Aftonbladet.
Citera
2017-08-08, 21:03
Medlem
Pfaltzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
En polisutredning utreder inte vad som är sanning utan vad som är brott och inte.

Så nej, han tjänar nog inget på att andra gäster skulle tvingas berätta om hans snoppviftande och tafsande men att de i enlighet med god sed avstår anmälan.

Att han viftat med snoppen, tafsat män i skrevet och kallat kvinnor för hora och slampa finns det redan flera samstämmiga vittnen från festen som bekräftat för bl a Aftonbladet.
Ja, det är sant. Oavsett vad en utredning kommer fram till, så kommer ingen att tro på den. Börjar luta åt konspiration. Detta verkar lite "för" bra för att vara sant.
Citera
2017-08-08, 21:07
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CROSS-i-taket
Från en diskussionstråd på Facebook. Kommentar skriven av en journalist. "Enligt mina källor nära kalaset så är det sin egen "kaeresta" för att tala danska, som han kallar hora, möjligen bland flera. Vilket skapar enormt dålig stämning. Jag kan också förstå varför hon vill sudda bort det ur nyhetsflödet."
OK, det låter ju rimligt och dessutom sant. Det har ju varit Dominikas sätt att dryga ut kassan under många år även om man trodde hon slutat med det sen hon träffade Borg. Troligen var hon väl lite närgången mot andra män på festen vilket fick Borg att ta till flaskan som tröst och sedan flippa ur totalt.
Citera
2017-08-08, 21:12
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CROSS-i-taket
Vilken journalist är det?

Jag tycker det låter som trams eller gissning, felaktig gissning. Jag tror tillmälena hör till scenariot enligt den kronologi Pete Bondurant presenterat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in