2017-08-08, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CROSS-i-taket
Från en diskussionstråd på Facebook. Kommentar skriven av en journalist. "Enligt mina källor nära kalaset så är det sin egen "kaeresta" för att tala danska, som han kallar hora, möjligen bland flera. Vilket skapar enormt dålig stämning. Jag kan också förstå varför hon vill sudda bort det ur nyhetsflödet."

Det var ju någon som påstod något snarlikt precis i början av tråden, men jag hittar inte ursprungsinlägget längre. (citatet är på sida 12 i tråden)

"Ursprungligen postat av Faceback
Borg blev berusad och pubertal framåt småtimmarna och ville gå och knulla vilket Dominika nobbade då det var hennes dotter var med på resan och valde istället att dela dubbelrummet med henne över Anders som fick sova enkelt för natten, detta resulterade i att Borg drog ner byxan visade kuken och yttrade orden Skit i det då för att sedan lämna tillställningen.

Han ska även högt proklamerat, Jag skaffade väl inte en polakhora för att jag skulle sova ensam? Det var inte riktigt anledningen till att jag lämna min fru."
Citera
2017-08-08, 21:39
Medlem
rough-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gothoburgum
Tur för Borg att Polisen la ner förundersökningen så fort.

https://www.bloomberg.com/news/articles/2017-08-07/anders-borg-resigns-as-senior-advisor-for-citi-after-scandal

Ja, för det innebär väl att Anders Borg sitter säkert på hans ordförandepost hos World Economic Forum? Polisens förundersökning är ju nedlagd.
Citera
2017-08-08, 21:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rough-justice
Ja, för det innebär väl att Anders Borg sitter säkert på hans ordförandepost hos World Economic Forum? Polisens förundersökning är ju nedlagd.

Skojar du?
Citera
2017-08-08, 21:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Vad menar du med att en utredning skulle kunna "gynna" Borg?

Om han är så oskyldig som många påstår måste väl en utredning gynna Borg?
Tydligen finns det inget intresse av att rädda Borgs rykte alt ingen är beredd att ljuga i polisförhör.
En haverikommission borde tillsättas för att förebygga liknande olyckshändelser.
Senast redigerad av pe11e 2017-08-08 kl. 22:42. Anledning: tillägg
Citera
2017-08-08, 21:52
Medlem
rough-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jigaboo
Skojar du?

Talespersonen säger ju att de bara följer utredningen noggrant. Nu finns det inget mera att följa då den är nedlagd.
Citera
2017-08-08, 22:00
Medlem
rough-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jigaboo
Talesperson? Är du dum på riktigt? Borg är körd.

Nej, jag är inte dum i huvudet. Men det är ju några som backar upp Anders Borg. Så jag är mera intresserad av hur den maktkampen ser ut, än att du ska svänga dig med skällsord.

Så vad tror du händer bakom scenen?
Citera
2017-08-08, 22:13
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebrima
Det var ju någon som påstod något snarlikt precis i början av tråden, men jag hittar inte ursprungsinlägget längre. (citatet är på sida 12 i tråden)

"Ursprungligen postat av Faceback
Borg blev berusad och pubertal framåt småtimmarna och ville gå och knulla vilket Dominika nobbade då det var hennes dotter var med på resan och valde istället att dela dubbelrummet med henne över Anders som fick sova enkelt för natten, detta resulterade i att Borg drog ner byxan visade kuken och yttrade orden Skit i det då för att sedan lämna tillställningen.

Han ska även högt proklamerat, Jag skaffade väl inte en polakhora för att jag skulle sova ensam? Det var inte riktigt anledningen till att jag lämna min fru."
Citatet finns kvar men inlägget är borta. Ett enda inlägg av medlemmen Faceback finns kvar i tråden:

"Antagligen fick Dominika sova i gästrummet tillsammans med sin dotter medans en fyllepilsk Borg fick ligga enkelsäng i stugan som han fortfarande våre en simpel torpartask!

Varför ska polskan sova inne och han i stugan? Finns det inte en 2pac diss om det här?
Är hans större?! Vrålar nu en berusad Anders samtidigt som han greppar ett kraftigt tag runt värdens lem och gör sig redo för handgemäng.
"

Det börjar med "antagligen" och slutar med tvärsäkert "vrålar nu en berusad Anders". Inte helt trovärdigt, va?
(FB) Anders Borg gick penisbärsärk på familjefest i skärgården, 28/7 -17
Senast redigerad av Sven-Gustaf 2017-08-08 kl. 22:16.
Citera
2017-08-08, 22:38
Medlem
CROSS-i-takets avatar
All reklam är bra reklam, som Bert Karlsson sa en gång.
Medan vi diskuterar trovärdigheten i olika spegelskärvor av skvaller i denna Flashbacktråd, ligger reklam uppe för otrohetssiten Victoria Milan, vilket inte är en slump. DP är tidigare svensk chef, talesperson och PR-konsult.
Citera
2017-08-08, 22:41
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Det var ju jävligt listigt att först be om ursäkt och säga att han inte mindes något och några dar senare tvärsäkert påstå att han i alla fall inte gjort nåt olagligt! Blottning, hot, förolämpning samt tafsande är väl i allra högsta grad olagligt!
Killen verkar ju helt desperat och håller på och strular till det ännu värre varje gång han öppnar käften i ärendet. Han borde tagit hjälp av nåt proffs på skademinimering....

Snarare olistigt sedan avslöjandet. Han typ erkände när han och hon snabbt började be om ursäkt, men dessförinnan har han varit på sk fester, hållit föredrag också.
De båda visste hela tiden om hur han kukat ur men myste sannolikt över sin status och hur de cashar in stålar på olika sätt.
Så hans Kuk & Hor attityd störde varken honom el Dominikas liv från början.
De är väl parasiter båda två.
Därav den snabba ursäkten på Facebook. Vilken seriös person använder Facebook?
De är wt personifierade, med inslag av sol och vår, från bådas sida.

Senkvällsanalys by några FruStormuftis
Citera
2017-08-08, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurtkurtkurt
Ok, du tycker alltså att det hela ska tystas ner så snabbt som möjligt. Varför anses Borg's beteende inte alls vara några problem, för Dig?
Du tycker förmodligen att blottande inte är något problem alls? Eller ens brottsligt? Att ta andra på könet verkar inte heller det vara ett besvärande beteende för dig? Att kalla folk för hora eller slampa... Helt OK?

Vänd på det hela, och tänk dig samma scenario, fast med en annan "huvudperson".. Tänk om personen nu hette "Bogdan" eller kanske "Mohammed" och precis kommit till Sverige som båtflykting.. Tänk dig nu att "Bogdan" nu går in på festen, tar några glas, och sen "ställer till med samma scenario" som Borg.. Hade alla som nu skriker sig hesa att "förundersökningen ska läggas ner" så fort som möjligt, och att svenska folket är löjliga över det som nu skett, bettet sig på samma sätt då? Eller, är det så att det är skillnad på folk och "finare folk"?
Bogdan och Mohammed har ingen anknytning, det har Anders. Det är hans vänner och bekanta. DE VILL INTE FÖRSTÖRA FÖR HONOM MER! FÖRSTÅR DU!

De prioriterar lojalitet med Borg mer än att gå bananas över tillmälen och tafs begånget av en vän med snefylla.
Citera
2017-08-08, 23:05
Medlem
Nuläget, varför förundersökningen är nedlagt mot Anders Borg, Britta Svensson, expressen. Likhet inför lagen låter som en enkel princip. Men den verkar vara svårast av allt. Det visas gång på gång. http://www.expressen.se/kronikorer/brit..-svens..on/likhet-infor-lagen-ar-det-svaraste-av-allt/
Författaren George Orwell sammanfattade det verkliga förhållandet briljant i sin roman ”Djurfarmen”: ”Alla djur är jämlika, men några är mer jämlika än andra.”
Vår förre finansminister Anders Borg, framstående moderatprofil och affärsman, skrev nyligen på Facebook att han drabbats av en blackout på en fest, fått höra att han betedde sig olämpligt och ville be om ursäkt till dem som tagit illa vid sig.*
Han skrev att han kände stor besvikelse och ånger över sitt beteende. Det lät allvarligt. Det han sa följde direkt på medieuppgifter att han hade blottat sig, tagit andra i skrevet, agerat hotfullt och kallat andra människor för ”hora”.
Eftersom han inte dementerade något av detta, verkade det självklart att hans ursäkt gällde precis det som just refererats. Han skrev i ett mejl till Dagens Industri att han ”naturligtvis kommer ta hjälp och stöd för att säkra att detta inte upprepas”.
Det har inte varit roligt att se en del av det som strömmat genom min mejlkorg de senaste dagarna, efter att jag skrev att det Borg sägs ha gjort bör utredas av polis. En självklarhet anser jag efter de senaste decenniernas debatt om vikten av att anmäla sexualbrott.
Men vissa djur är ju mer jämlika än andra.*

En polisanmälan, då blir det plötsligt allvar. Då hotas kontrollen, handlingsutrymmet. Då börjar det som hänt kosta förövaren någonting. Då hotas hans makt.
Det gäller både den som har makt i det stora, som den som är herre på täppan i en skolklass eller ett kompisgäng. En högstadietjej som vågat anmäla den populäraste killen i klassen för samma sak som Borg sägs ha gjort – stackars barn.
Det är vanligt att den som anklagas både förminskar handlingen och förlöjligar dem som ifrågasätter den. Vad vet du, var du där ? Det var väl inte så farligt, har du aldrig sett en snopp förut ? Hahaha, offer, vad löjligt, det finns inga offer.*
Det har väldigt låg status att vara offer för en populär manlig förövare med många vänner. Då ska man helst hålla tyst. Annars riskerar man att drabbas av hat och förföljelse som är värre än själva övergreppet.
Och en man med makt behöver knappast försvara sig själv när hans position hotas. Han har många andra som frivilligt tar på sig uppdraget.
LÄS MER: Malin Siwe: Borgs snedfylla borde inte vara en polissak*
I fallet Borg kommer många med argumentet att ”det var en privat fest”. Men att hota, förolämpa och förnedra är olagligt till och med om man utsätter sin partner för det i sängkammaren.*
Om man inte bekämpar sexuella ofredanden öppnar man för grövre brott. Det var de flesta överens om dagen innan det Borg sägs ha gjort avslöjades.
Nu låter det annorlunda från många håll.
Likhet inför lagen – det svåraste av allt. Vi får försöka röra oss mot det målet, trots allt.
Citera
2017-08-08, 23:07
Medlem
Så om jag förstått det hela rätt har det bara varit massa rykten om Borg och det finns inga bevis alls. Nån som vill Borg ont har hittat på skvaller helt enkelt, och en sinnesslö polis väljer att utreda på obefintliga grunder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in