Citat:
Ursprungligen postat av
2006
Anders Borg är tillbaka i det offentliga igen efter sin uppmärksammade personliga kris som ledde till att han under senaste halvåret tvingades lämna flera tunga uppdrag, däribland i Kinnevik och Världsekonomiskt Forum. De skandalartade händelserna på Husarö i Stockholms skärgård har fått honom att ändra yrkesmässig inriktning.
Källa:
https://www.dn.se/ekonomi/anders-borg-varnar-for-eus-bankunion/
Nystart för Anders Borg som skall bli en bättre människa ...
Det är för mig märkligt med hur Borg och Reinfeldt tog så starkt avstånd från Littorin när han blev skandaliserad av Aftonbladet. Vid tiden framstod de båda som goda familjefäder, konservativa med en oantastlig moral. Genom att framstå som
Bonus pater familias, fick de igenom den politk som nu i veckan är Littorins djärva försök att göra en politisk
come back på, genom att kritisera Reinfeldt. Är Littorin fortfarande kompis med Borg?
Nu vet vi att Borg är en blottare, och de alla har bedragit sina fruar. Jag tror vi alla vänjer oss till det mesta. Men det är dubbelmoralen och hur hårt denna förljugenhet drevs, som jag inte kan acceptera.
Så det vi vet nu, är att när det skiter sig rejält, kommer man tillbaka i en ny skepnad som sanningssägare. Märkligt att dessa herrar, Borg och Littorin tror att sanningen är en handelsvara som ska generera inkomster. När Sanningen är att dessa herrar är som omvända kung Midas, allt de har gjort, har resulterat i den skit vi alla nu får stå ut med. Det har Littorin nu medgivit, och villa beröm för. Ur led är tiden.
Intressant att artikeln, du länkar till, inleder med:
"Anders Borg är tillbaka i det offentliga igen efter sin uppmärksammade personliga kris som ledde till att han under senaste halvåret tvingades lämna flera tunga uppdrag, däribland i Kinnevik och Världsekonomiskt Forum. De skandalartade händelserna på Husarö i Stockholms skärgård har fått honom att ändra yrkesmässig inriktning."