2017-11-10, 18:18
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PJ9
Kuk-Anders är aktiv på olika ekonomiska forum och försöker bygga upp sin image.

Verkar det gå bra?

Finns det läsning man kan ta del av?
Citera
2017-11-10, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Verkar det gå bra?

Finns det läsning man kan ta del av?

Familjen Bonnier med Dagens industri gör att vad de kan för att tvätta kuk Anders rykte i 90 grader vittvätt. Kommer bli backfire, trist - not
Citera
2017-11-10, 20:50
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PJ9
Familjen Bonnier med Dagens industri gör att vad de kan för att tvätta kuk Anders rykte i 90 grader vittvätt. Kommer bli backfire, trist - not

Jo. Det är ju svårt idag att se en bild på hans flinande ansikte och inte samtidigt föreställa sig att han står där och viftar med kuken precis utanför bildfältet.

Och så kommer det nog att förbli för min del. Och säkert många andras.
Citera
2017-11-10, 21:04
Medlem
Alltså, efter vad jag hörde så hade familjerna åkt hem. Sen började festen.
Är bara nyfiken.
Citera
2017-12-05, 11:02
Medlem
Anders Borg är tillbaka i det offentliga igen efter sin uppmärksammade personliga kris som ledde till att han under senaste halvåret tvingades lämna flera tunga uppdrag, däribland i Kinnevik och Världsekonomiskt Forum. De skandalartade händelserna på Husarö i Stockholms skärgård har fått honom att ändra yrkesmässig inriktning.
Källa: https://www.dn.se/ekonomi/anders-borg-varnar-for-eus-bankunion/

Nystart för Anders Borg som skall bli en bättre människa ...
Citera
2017-12-05, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Anders Borg är tillbaka i det offentliga igen efter sin uppmärksammade personliga kris som ledde till att han under senaste halvåret tvingades lämna flera tunga uppdrag, däribland i Kinnevik och Världsekonomiskt Forum. De skandalartade händelserna på Husarö i Stockholms skärgård har fått honom att ändra yrkesmässig inriktning.
Källa: https://www.dn.se/ekonomi/anders-borg-varnar-for-eus-bankunion/

Nystart för Anders Borg som skall bli en bättre människa ...

Det är för mig märkligt med hur Borg och Reinfeldt tog så starkt avstånd från Littorin när han blev skandaliserad av Aftonbladet. Vid tiden framstod de båda som goda familjefäder, konservativa med en oantastlig moral. Genom att framstå som Bonus pater familias, fick de igenom den politk som nu i veckan är Littorins djärva försök att göra en politisk come back på, genom att kritisera Reinfeldt. Är Littorin fortfarande kompis med Borg?

Nu vet vi att Borg är en blottare, och de alla har bedragit sina fruar. Jag tror vi alla vänjer oss till det mesta. Men det är dubbelmoralen och hur hårt denna förljugenhet drevs, som jag inte kan acceptera.

Så det vi vet nu, är att när det skiter sig rejält, kommer man tillbaka i en ny skepnad som sanningssägare. Märkligt att dessa herrar, Borg och Littorin tror att sanningen är en handelsvara som ska generera inkomster. När Sanningen är att dessa herrar är som omvända kung Midas, allt de har gjort, har resulterat i den skit vi alla nu får stå ut med. Det har Littorin nu medgivit, och villa beröm för. Ur led är tiden.

Intressant att artikeln, du länkar till, inleder med:

"Anders Borg är tillbaka i det offentliga igen efter sin uppmärksammade personliga kris som ledde till att han under senaste halvåret tvingades lämna flera tunga uppdrag, däribland i Kinnevik och Världsekonomiskt Forum. De skandalartade händelserna på Husarö i Stockholms skärgård har fått honom att ändra yrkesmässig inriktning."
Citera
2017-12-05, 19:10
Medlem
Anders Borg beskriver sin största drivkraft nu.
– Jag vaknar varje morgon med en önskan om att förstå världen lite bättre. Jag tycker världen är fylld av obegripligheter, länder och kulturer, förlopp och företag som jag inte förstår. Det är vad jag försöker ägna mitt liv åt, att förstå saker, säger han.

Källa: https://www.expressen.se/nyheter/anders-borg-om-tiden-efter-skandalfesten/

Har Anders Borg börjat bli andlig och religiös efter Husarö-incidenten..?
Citera
2017-12-05, 19:47
Medlem
derAltmeisters avatar
Han har ansökt att återuppta sin av handling i Nationalekonomi. Hur långt han har kommit med den framkommer inte men vartfall har han inte avklarat någon doktorandkurs än vad jag vet.
Nu släpper han nyheten att han även vill skriva en avhandling i historia om Sveriges krig med Ryssland.
Han verkar inte frisk!
Citera
2017-12-05, 20:01
Medlem
Come back som "sanningssägare" men samtidigt har jag en känsla av att det finns någon finansiär bakom som betalar för vilken "sanning" Borg ska framföra.

Mitt förtroende för politikers idealism står inte så högt.
Citera
2017-12-05, 21:07
Medlem
Citat:
– Jag vaknar varje morgon med en önskan om att förstå världen lite bättre. Jag tycker världen är fylld av obegripligheter, länder och kulturer, förlopp och företag som jag inte förstår. Det är vad jag försöker ägna mitt liv åt, att förstå saker, säger han.

Källa: https://www.expressen.se/nyheter/anders-borg-om-tiden-efter-skandalfesten/

Han borde börja med att försöka förstå sig själv. Kanske kan han börja dreja i lera eller nåt?
Citera
2017-12-05, 21:58
Medlem
Citat:

Det var väl ungefär exakt så vi kände när vi vaknade upp till hans bravad.
Citera
2017-12-05, 22:56
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:

Det blir onekligen lite komiskt.
Hans "personliga kris", som det kallas, framställs som om han kraschat efter djupsinniga existentiella grubblerier om livets mening. När han i själva verket bara viftat lite med kuken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in