2017-08-08, 20:26
Medlem
Tillgång till bil?

Kan "pilot" haft tillgång till en av sjukhusets bilar? Ev. kontakt med anställd som kan haft möjlighet att fixa bil?
Citera
2017-08-08, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamense
Då flera spekulerar om källa A och den närstående så vill jag tydliggöra följande:
Har nu fått dementerat av källa A att namnet inte är Kl*s, dock så börjar det på K. (alltså den person som den närstående misstänker vara inblandad)
Varken källa A eller den närstående är KB och de är inte heller släkt med vare sig KB eller KM.
Tror inte källa A´s uppgifter ger något för tillfället.

Källa B säger om KM:
är uppvuxen i Berga (ett område innan Hassle om man kommer från Mariestadshållet)
har gått på Mariask*lan
har spelat eller varit engagerad inom fotboll
har jobbat på E-lu*

Jaha där ser man !! Berga är verkligen ute på landet! Vet du om de hade gård? Om man utgår ifrån Berga kyrka så ligger Vänern ca 1km därifrån och även det stora godset/ herrgården Hassle Säby.
Vet du om han spelade fotboll med RT och TS? För det finns foton på att det spelade ihop på Torsö?
För det var ju allmänt känt att Torsö Berga och Hassle ungdomarna hängde ihop...
Kanske är dags att kontakta min vän och kolla på det där kortet igen!
Citera
2017-08-08, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Blir bara lite brydd, som misstänkt för mord bör polisen gått in med hemlig telefonavlyssning, gjort husrannsakan och gått igenom datorer. Ja de har de förhoppningsvis gjort också och då kan vi ev. få resultat.

Ja, det borde de ju verkligen har gjort! Det tror jag, kan ju ha skett under en längre period vem vet KB som jag tror är den som har börjat att lätta sitt hjärta kanske har blivit ombedd att ringa och "chatta "med KM vem vet!
Citera
2017-08-08, 21:06
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardbeck
Blev lite otydligt - menade just det att han fick hjälp att formulera sig i samband med anhållandet 98 - typ släkt med advokat, myndighetsperson etc som mycket väl kände till regler runt sekretess mm. Sen kan han ju förberett detta själv - helt klart.

Ni överskattar både Klas och hans stora familj intelligensmässigt. Behöver inte säga mer.
Citera
2017-08-08, 21:17
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankia
Nu är det dags för ett nytt drev i tråden. Nu är det KM som är i fokus. Tidigare var det PU och dessförinnan PR.
Inte en enda person har tänkt tanken att det möjligen kan vara en "tillfällig" våldsman som utfört dådet, en person som tillfälligt vistats i Mariestad eller kanske en kort tid varit där.
Häpnadsväckande, men så består ju också denna tråd av en handfull trångsynta, korkade och egofixerade individer.

Att PU hamnade på de misstänktas bänk var faktiskt helt och håller hans eget fel, såsom han "svarade" på frågor ... Han mindes inget 2012 för att 2017 minnas allt i detalj. 2012 mindes hand ibland, lämpligt nog ibland inte, han duckade för vissa frågor, svarade god dag yxskaft på några, slirade på sanningen på vissa frågor - och så vidare! Jo, tjena!

Om jag får "bryta" din fråga mitt i: Jo, vi är många som har tänkt tanken att det möjligen kan vara en "tillfällig" våldsman som utfört dådet - men då i betydelsen att mannen i fråga ställde till det för sig vid just ett tillfälle och att mannen mycket väl kände Helena ... Men glöm ditt jävla trams om någon från flyktingförläggningen!

Och en tråd av "trångsynta, korkade och egofixerade individer" ... Ok, och du då? Är citatet bara förnamnet på dig då, eller?!
Citera
2017-08-08, 21:23
Medlem
Ugglan.s avatar
Jag kan återigen bara konstatera att KM rör upp känslor i tråden på sett sätt som inget annat namn tidigare har gjort. Fokusförflyttningarna är många. Misstankarna mot KM stärks därmed.
Citera
2017-08-08, 21:33
Medlem
Stryknings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Jag kan återigen bara konstatera att KM rör upp känslor i tråden på sett sätt som inget annat namn tidigare har gjort. Fokusförflyttningarna är många. Misstankarna mot KM stärks därmed.

Är det någon jävla fotbollsmatch du refererar? Skärp dig!
Citera
2017-08-08, 21:34
Medlem
Rudges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankia
Nu är det dags för ett nytt drev i tråden. Nu är det KM som är i fokus. Tidigare var det PU och dessförinnan PR.
Inte en enda person har tänkt tanken att det möjligen kan vara en "tillfällig" våldsman som utfört dådet, en person som tillfälligt vistats i Mariestad eller kanske en kort tid varit där.
Häpnadsväckande, men så består ju också denna tråd av en handfull trångsynta, korkade och egofixerade individer.
Alltid lika trevlig! Många namn har passerat i denna tråd och det är ju det som håller den vid liv så att du kan kika in vid behov att avreagera dig din pajas!

För en främling som bara passerar så vore det märkligt att han känner till den väg Helena genar på. Den var ju lite "speciell" där den låg Allt är dock möjligt! Det har återkommit i tråden några gånger.
Tror du att det är en förbipasserande och isåfall varför? (Kul att se dig btw)
Senast redigerad av Rudge 2017-08-08 kl. 21:37.
Citera
2017-08-08, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freija21
Ja, det borde de ju verkligen har gjort! Det tror jag, kan ju ha skett under en längre period vem vet KB som jag tror är den som har börjat att lätta sitt hjärta kanske har blivit ombedd att ringa och "chatta "med KM vem vet!
Iaf bör de kontrollerat hans dator/mobil och dess loggar..
Citera
2017-08-08, 21:52
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strykning
Är det någon jävla fotbollsmatch du refererar? Skärp dig!

Som du säkert förstår gjorde jag en bedömning av tråden och läget i den. Men det övergick visst ditt förstånd.
Citera
2017-08-08, 22:18
Medlem
MrsPollifaxs avatar
Intressant läsning de senaste veckorna. Följt tråden länge och min bild just nu: pilot, om det är KM eller någon annan är möjligen inblandad på något sätt men gärningsmännen är några andra. Två personer som känner varandra väl, ovänner idag med en gemensam hemlighet. Bilen är förmodligen inte rätt beskriven, det är lätt att missta sig på färger. H kände förövarna väl. Alla har hemligheter.
Mrs P
Citera
2017-08-08, 22:24
Medlem
På youtube hittade jag detta som är upplagt för 4 dagar sen.
Vart kommer fotot ifrån?

https://youtu.be/ngb5FVR7jiw
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in