2017-08-08, 00:00
Medlem
Gallagherss avatar
Svettigt för Malmö. Alla kläder på?
Senast redigerad av Gallaghers 2017-08-08 kl. 00:03.
Citera
2017-08-08, 00:28
Medlem
Några från caos kids som spöade på ett gäng malmö fans som hetsade innan matchen. Spelade tuffa med 15-20 man men när caos kids kom springande stod bara 5 kvar och tog fighten. Resterande la benen på ryggen. En i malmö blev så rädd att han la sig på marken i någon form av 'jag ger upp' ställning. Slutade med några örfilar och dessa malmö killar fick knalla vidare utan skor. Sedan när caos kids stolt kom gående tillbaka till en arena läxades de upp utav Go**an i DFG och fick sedan gå och lämna tillbaka malmö fansens skor. Skorna 'lämnades tillbaka genom att bli slängda i närmsta buske.
Citera
2017-08-08, 02:12
Medlem
Gallachers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ishockwave
Några från caos kids som spöade på ett gäng malmö fans som hetsade innan matchen. Spelade tuffa med 15-20 man men när caos kids kom springande stod bara 5 kvar och tog fighten. Resterande la benen på ryggen. En i malmö blev så rädd att han la sig på marken i någon form av 'jag ger upp' ställning. Slutade med några örfilar och dessa malmö killar fick knalla vidare utan skor. Sedan när caos kids stolt kom gående tillbaka till en arena läxades de upp utav Go**an i DFG och fick sedan gå och lämna tillbaka malmö fansens skor. Skorna 'lämnades tillbaka genom att bli slängda i närmsta buske.
Så caos kids tattade skor från berusade julgranar. Klass och stil.

Det enda stöket av värde var efter matchen utanför bortasektionen, 20 v 30-ish som höll på i en 10-15 sekunder, där dif tillslut sprang tillbaka. Annars satt drygt 60 aktiva Malmö på Södermalm helt ostört under eftermiddagen med ynka 2 pikebussar som höll koll på läget.
Citera
2017-08-08, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scaleo97
Vassast just nu WM, men genom tiderna tar Firman Boys lätt priset. All vet vad firman är liksom, även icke fotbollsintresserade.

Jag som stockholmare skulle säga att wm är vassast genom tiderna. Även om dom bildades först 2000 eller när det nu var så var det vid den tiden man började att seriöst mötas grupp mot grupp och inte bara ta del i kravaller osv. Fb har ju vart hyffsat stabila genom åren, förutom nu. Men top dog var man aldrig under 2000-talet då wm dominerade. och nu dominerar man igen. Och att alla vet vilka fb är betyder inte att man man är bäst.
Senast redigerad av salad 2017-08-08 kl. 11:27.
Citera
2017-08-08, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scaleo97
Angående MFF så är jag intresserad av Brigada Malmö, någon som sitter inne på lite info om denna supporter grupp? Efter sett bilder av en massa juggar heilandes på Malmös läktare blir jag intresserad av att veta mer.

Inte för att jag är den som är särskilt intresserad av denna scenen, men "bilder med massa heilande juggar"?? Har du något som kan backa upp dina påståenden?
Citera
2017-08-08, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salad
Jag som stockholmare skulle säga att wm är vassast genom tiderna. Även om dom bildades först 2000 eller när det nu var så var det vid den tiden man började att seriöst mötas grupp mot grupp och inte bara ta del i kravaller osv. Fb har ju vart hyffsat stabila genom åren, förutom nu. Men top dog var man aldrig under 2000-talet då wm dominerade. och nu dominerar man igen. Och att alla vet vilka fb är betyder inte att man man är bäst.

Men så har du ju heller inget mer att gå på än det du och alla andra kan läsa sig till. Kul att du har en åsikt i alla fall!

Ja Wm var nr. 1 runt 05-06 och nu, men det kan knappast ses som bäst någonsin på scenen.
Senast redigerad av Panonios 2017-08-08 kl. 15:38.
Citera
2017-08-08, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gallacher
Så caos kids tattade skor från berusade julgranar. Klass och stil.

Det enda stöket av värde var efter matchen utanför bortasektionen, 20 v 30-ish som höll på i en 10-15 sekunder, där dif tillslut sprang tillbaka. Annars satt drygt 60 aktiva Malmö på Södermalm helt ostört under eftermiddagen med ynka 2 pikebussar som höll koll på läget.

Nja. Var blatte ultras från malmö. Så nivån är väl runt den samma på båda grupperingarna så julgranar var det inte.
Citera
2017-08-08, 17:23
Medlem
Gallachers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ishockwave
Nja. Var blatte ultras från malmö. Så nivån är väl runt den samma på båda grupperingarna så julgranar var det inte.
Jag misstänker att du inte har någon som helst aning vad Blatte Ultras innebär och vem det innefattar.
Citera
2017-08-08, 17:35
Medlem
scaleo97s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marcly
Inte för att jag är den som är särskilt intresserad av denna scenen, men "bilder med massa heilande juggar"?? Har du något som kan backa upp dina påståenden?

https://www.instagram.com/p/BWUjRoRjqjp/?taken-by=supporterkulturen
Duger denna?

Finns ett antal fler bilder på instagram o diverse forum om man pallar leta lite, vilket jag gjorde men som du inte verkar gjort.
Citera
2017-08-08, 18:10
Medlem
Det enda vi kan konstatera gällande Malmö Ultras är att tjockisen "marejones" boende hos sin wt-mamma på köpenhamnsvägen är en horunge modell large. Det kan kosta att vara ball på instagram.
Citera
2017-08-08, 18:43
Medlem
Brilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RUNGUN
Det enda vi kan konstatera gällande Malmö Ultras är att tjockisen "marejones" boende hos sin wt-mamma på köpenhamnsvägen är en horunge modell large. Det kan kosta att vara ball på instagram.

Berätta mer
Citera
2017-08-08, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille
Berätta mer
Han fick smaka på bältet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto