2017-08-06, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nyfikenstruts
WoW du är så ball med ditt internetkrigande! alla ser upp till dig verkligen. Om det är nåt som lilldif är bra på så är det att vara störst på nätet! det är ju alltid nåt när man är minst i stan

Men din horunge ballast på nätet med sina propagandasidor överallt är väl ändå Bajen? Vakna till lite.

Bott i Hackney? Hahaha
Citera
2017-08-06, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pragmatiska
Men din horunge ballast på nätet med sina propagandasidor överallt är väl ändå Bajen? Vakna till lite.

Bott i Hackney? Hahaha

Kul att du citerar fel person ang hackney.... efterblivna gårdare.
Citera
2017-08-06, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slarren92
Kul att du citerar fel person ang hackney.... efterblivna gårdare.

Är inte gårdare din lilla junior... Bajen ett skämt oavsett!
Citera
2017-08-06, 21:26
Medlem
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/GV7qq/skandalscener--efter-tibblings-avgorande

Snuten får backa för FCK.
Citera
2017-08-06, 21:41
Medlem
Dr.Katis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oldisch
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/GV7qq/skandalscener--efter-tibblings-avgorande

Eeh..., ok!?!
Citera
2017-08-06, 21:45
Medlem
hedones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oldisch

Att polisen aldrig lär sig att inte gå in/provocera på läktaren...

Förövrigt känns som det inte var så mycket fckare på plats för att vara derby?
Citera
2017-08-07, 07:31
Medlem
Slumlords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hedone
Att polisen aldrig lär sig att inte gå in/provocera på läktaren...

Förövrigt känns som det inte var så mycket fckare på plats för att vara derby?

Bortasektionen är inte så stor (markerad med grått och numrerad med 14 på bilden) så de fick nog inte så många biljetter: http://footballtripper.com/wp-content/uploads/2015/05/brondby-stadion-seating-plan.jpg
Citera
2017-08-07, 23:41
Medlem
RobertoSavianos avatar
Malmös, supras? Brigada? Blatte ultras? Åkte precis på den!
Citera
2017-08-07, 23:42
Medlem
vilken firma tycker ni är vassast just nu i Sverige och vilken tycker ni har varit starkast genom tiderna?
Citera
2017-08-07, 23:46
Medlem
scaleo97s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elvira96
Så....

Rasister:

WM
DFG
FB
HBG

Anti-rasister:

MFF
Gais
Bajen

Korrekt?

Firmorna är uttalat icke politiska, men vad de olika grabbarna gör på fritiden kan inte definiera en hel firma. Tex DFG som uppenbarligen har "högerextrema" (gillar inte den formuleringen, men vi kör på den för att du skall fatta) grabbar i sina led, slåss med grabbar som antagligen är allt från arbetare, akademiker, svarta, muslimer och folk med höger & vänster åsikter. Poängen är att vad grabbarna gör utanför firman kan aldrig definiera hela firman.

Dock så finns det inslag i främst MFF och Gais där man tar tydliga ställningar för diverse vänster åsikter. Tex när Showan blev misshandlad så steg grabbar från Gais tifo ut och posade med "kämpa showan" banner, även såklart i MFF (främst malmö supras). Showan är inte en vanlig supporter som blev knivskuren i samband med en match. Utan han är en välkänd vänsterextrem huligan som gärna deltar i bråk med sina meningsmotståndare. Det som jag tyckte Supras MFF och Gais tifo gjorde var att visa sitt stöd till en person som blev skadad i något som inte alls hade något med fotbollen och göra. Det hela var politiskt som skedde utanför planen.

Alltså tycker jag att din lista stämmer delvis då MFF och Gais faktiskt har uttryckt stöd till vänster åsikter och personer under matcher. Dock så passar inte riktigt Hammarby in där, då dom faktiskt är icke politiska. Dock tror jag att grabbarna i KGB och de diverse supporter grupper röstar rätt vänster, då dom är från ett historiskt vänster dominerat område. Men att brännmärka hela supporter grupper från Hammarby som anti rasister är väldigt förenklat.

Sedan är det ingen hemlighet att Aik på 80-90 talet hade en del skinheads på sina läktare, vilket naturligtvis suttit sina spår. Djurgården har jag svårt att sätta in i ett fack även om jag tvingar mig själv. Men jag vet att det finns många i DFG och diverse supportergrupper som har kopplingar till NU och NMR.
Wisemen är ju lite små kända för att ha slagits mot kommunister under eu kravallerna i Göteborg. Sedan vet jag att en del av de äldre grabbarna i WM var också medlemmar i Göteborgs fria nationalister när dom var som aktivast. Men Wm är nog den firman jag tycker bäst demonstrerar en icke politisk ställning idag.

Angående MFF så är jag intresserad av Brigada Malmö, någon som sitter inne på lite info om denna supporter grupp? Efter sett bilder av en massa juggar heilandes på Malmös läktare blir jag intresserad av att veta mer.
Citera
2017-08-07, 23:47
Medlem
scaleo97s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickleanddimes
vilken firma tycker ni är vassast just nu i Sverige och vilken tycker ni har varit starkast genom tiderna?

Vassast just nu WM, men genom tiderna tar Firman Boys lätt priset. All vet vad firman är liksom, även icke fotbollsintresserade.
Citera
2017-08-07, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Malmös, supras? Brigada? Blatte ultras? Åkte precis på den!

Lite mer info kanske?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in