Citat:
Jag tycker Puf tilltalar oss med namn Marpet1. Känner Puf oss? Puf blir lite arg över att vi hävdar att Kramfors befolkning är övertygade om vem mödaren är. Varför? Det är ju så. Kanske Puf umgås i andra kretsar med flyktingar och de som är mycket yngre än oss och därför känner de inte till det? Kanske man be om repris av tv4s program om Eva samt repris av SVTs hela granskning inkl LGWs uttalande, hmm,ja, det vore något och samtidigt sprida sprida sprida att titta på tv när det sänds. Det kan ju aldrig bli för mycket av det, det fortsätter ju tills det är löst. Iofs så vet ju de allra flesta nu och det har ju tack och lov begränsat den där mödaren från att vara ute och skrika och höras så mycket. Han måste nog flytta för att kunna leva som han vill. Han tror verkligen att han är häftig, pratar fortfarande om brudar som en 16-åring skulle göra. Han är rätt nollad😂 Han förstår inte ens att man får veta allt han säger och gör på jobbet, fritiden, ja överallt har han de som inte tål honom, de vet vad han har gjort.
Men det är väl där något inte verkar stämma och som Pudelfrillan är inne på i ett argument med Vidje. Många argument verkar utgå från att "alla" i hela Kramfors tycker illa om P. och vet att det är han som är skyldig, "Alla" utom ungdomar, flytingar och utsocknes. Men Eva och hennes syster samt väninnor umgicks ju med honom, han verkar inte varit jävligare än att de stod ut med att tillbringa timma ut och timma in i stallet, på tävlingar, mil med hästtransporter m. m.
Det är här jag varit lite ironisk och frågat om Eva var efterbliven, självfallet tror jag inte det, men den som hävdar att "alla normala" människor tycker att P är odräglig må ju anta något fel med Eva och Anneli som umgicks så mycket med någon de tyckte var odräglig. Notera speciellt att Eva "dumpade" en gift väninna som prasslat med P men fortsatte umgås med P.
Detta. ugör givetvis inte något bevis i någondera riktning huruvida han gjort det eller vet något om någon annan tänkbar GM men det indikerar väl att det inte är en objektiv sanning att:
- alla som känner P dels tycker illa om honom, eller,
- dels "vet" att han är skyldig (även om många kanske tror, eller är övertygade om det).
Även om hela Kramfors "känner på sig" att han är skyldig så är det inget som räcker att få någon fälld. Många "kände på sig" att en del ägnade sig åt häxeri eller trolldom under 1600-talet med.