Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-13, 18:01
  #5869
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marpet1
kanske skulle starta en insamling och belöna den som kan lämna info som leder till att sanningen kommer fram?


Ja allt som skulle kunna göra att det kommer in ny info till polisen är bra.

Det finns alltid en risk att man utvärderar sina egna tips på ett negativt sätt och inte tror att de tillför något. Polisen har helheten och kan i det avseendet göra den rätta bedömningen ... det är bara att mata på! Om man ska komma vidare i utredningen "måste" det komma in nya tips.

Vad gäller den som skyddar mördaren kan man spekulera i hur mycket inblandning det är frågan om? det behöver inte vara osannolikt att det handlar om hjälp att undanröja bevis t.ex. I så fall handlar det om "skyddande av brottsling" ett brott som idag lär vara preskriberat.
Jag tror att mördaren upplevde en enorm stress och ett inre kaos den där natten, och då handlar man inte alltid rationellt. Kanske tog han kontakt med någon ...?

Om det inte händer något positivt i utredningen får man hoppas att detta fall tas upp i media igen. Mördaren mår knappast bättre av att det uppmärksammas ...
Citera
2017-07-19, 16:49
  #5870
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Att 1 eller kanske 2 personer väljer att skydda en mördare har inte något med mentaliteten hos Kramforsborna att göra. Den eller dessa personer hade givetvis fortsatt att skydda P-A J vart dom än hade bott i Sverige. Valet att hålla käften och skydda P ligger hos EN enstaka individ eller två och är inget som du kan beskylla gemene man för.

Du brukar ju även hävda att HELA KRAMFORS VET att det var P-A J som mördade ES för 30 år sedan vilket givetvis inte heller stämmer. Majoriteten i Kramfors känner INTE till det, förmodligen inte ens de personer som syns tillsammans med P på bilderna som 'echoes' postade.

Av någon outgrundlig anledning verkar det vara väldigt viktigt för dig att ständigt inkludera alla som bor i Kramfors i dina tankevurpor.
Du har så fel. Merparten vet precis vem han är. Och de som är säkra på sin sak, och då menar jag de som vet vem han är, är det garanterat 99% som är säkra på att han är gärningsmannen. OBS nu att flyktingar, ungdomar mfl som inte bott här jämt elller ens är födda här INTE är inräknade i detta, är rätt säker på att Vidje också menar så, så, den diskussionen kanske kan avslutas?
Citera
2017-07-19, 16:53
  #5871
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kramiklon
Ja allt som skulle kunna göra att det kommer in ny info till polisen är bra.

Det finns alltid en risk att man utvärderar sina egna tips på ett negativt sätt och inte tror att de tillför något. Polisen har helheten och kan i det avseendet göra den rätta bedömningen ... det är bara att mata på! Om man ska komma vidare i utredningen "måste" det komma in nya tips.

Vad gäller den som skyddar mördaren kan man spekulera i hur mycket inblandning det är frågan om? det behöver inte vara osannolikt att det handlar om hjälp att undanröja bevis t.ex. I så fall handlar det om "skyddande av brottsling" ett brott som idag lär vara preskriberat.
Jag tror att mördaren upplevde en enorm stress och ett inre kaos den där natten, och då handlar man inte alltid rationellt. Kanske tog han kontakt med någon ...?

Om det inte händer något positivt i utredningen får man hoppas att detta fall tas upp i media igen. Mördaren mår knappast bättre av att det uppmärksammas ...

Mediarapporteringen kommer att fortsätta nu efter semestrarna. Han kommer aldrig att känna sig fri att göra bad han vill igen. Han kan ju alltid söka skyddad id oc försvinna till ett annat land, det har han säkert funderat på. Han mår så dåligt när han inte kan vara ute och skrika och gapa som han vill, supa och tro att han är kul. Han kan heller inte lita på sina arbetskompisar...allt han säger och gör där kommer ut...
Citera
2017-07-20, 13:33
  #5872
Avstängd
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boanchga
Du har så fel. Merparten vet precis vem han är. Och de som är säkra på sin sak, och då menar jag de som vet vem han är, är det garanterat 99% som är säkra på att han är gärningsmannen. OBS nu att flyktingar, ungdomar mfl som inte bott här jämt elller ens är födda här INTE är inräknade i detta, är rätt säker på att Vidje också menar så, så, den diskussionen kanske kan avslutas?

Jag vet att du innerligt avskyr och hatar P-A J men hatet verkar ha lett till att du helt har tappat verklighetsförankringen. Jag kan garantera dig att om du slumpvis frågar 100 personer i Kramfors om vem som mördade ES för 30 år sedan så kommer majoriteten, jag skulle gissa på 95 av 100 att svara "Jag vet inte" och max 5 personer skulle säga P-A.
Nu avslutar vi den här diskusionen. Sök hjälp...
Citera
2017-07-20, 13:37
  #5873
Avstängd
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boanchga
Mediarapporteringen kommer att fortsätta nu efter semestrarna. Han kommer aldrig att känna sig fri att göra bad han vill igen. Han kan ju alltid söka skyddad id oc försvinna till ett annat land, det har han säkert funderat på. Han mår så dåligt när han inte kan vara ute och skrika och gapa som han vill, supa och tro att han är kul. Han kan heller inte lita på sina arbetskompisar...allt han säger och gör där kommer ut...

Hur mår du själv?
Jag hoppas verkligen att du har tillräckligt med självinsikt och därmed förstår varför tråden har dött.
Citera
2017-07-21, 20:38
  #5874
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Jag vet att du innerligt avskyr och hatar P-A J men hatet verkar ha lett till att du helt har tappat verklighetsförankringen. Jag kan garantera dig att om du slumpvis frågar 100 personer i Kramfors om vem som mördade ES för 30 år sedan så kommer majoriteten, jag skulle gissa på 95 av 100 att svara "Jag vet inte" och max 5 personer skulle säga P-A.
Nu avslutar vi den här diskusionen. Sök hjälp...
Men lilla gumman eller gubben 😂 Varför hetsa upp sig? Jag tror att om du frågar folk som levde och bodde i Kramfors för 30 år sen och dessutom vet vem paj är så skulle nog merparten tro att han har nåt med mordet att göra. Har pratat med ett stort antal människor som instämmer i detta
Citera
2017-07-22, 07:36
  #5875
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Jag är kav lugn ställ den frågan till PG istället, det är hon som trollar med konton och det är hennes fel att tråden är död.

Varför i hela friden lilla Marie ska man fråga folk som levde och bodde i Kramfors för 30 år sedan om detta? Det är år 2017 nu men i "er" men i lilla slutna krets tror man sig tydligen fortfarande representera HELA Kramfors, det är hög tid att ni vaknar nu... inte för min skull men för Eva's.
har aldrig sagt att vi ska fråga folk i Kramfors om detta, men eftersom diskussionen kom upp så sa jag bara min åsikt . Hur väl kände du Eva personligen? Och paj med för den delen? Skulle du vara intresserad av att få veta sanningen, oavsett vem som gjort det?
Citera
2017-07-22, 13:23
  #5876
Avstängd
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marpet1
har aldrig sagt att vi ska fråga folk i Kramfors om detta, men eftersom diskussionen kom upp så sa jag bara min åsikt . Hur väl kände du Eva personligen? Och paj med för den delen? Skulle du vara intresserad av att få veta sanningen, oavsett vem som gjort det?

Ok, det är jättebra, och jag sa min åsikt.
Vad har det med den här sagen att göra, hur väl jag personligen kände Eva och P-A J?
Ja det är klart, men sanningen om vad som verkligen hände och varför det hände kommer vi aldrig att få veta.
__________________
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-07-22 kl. 13:29.
Citera
2017-08-03, 10:45
  #5877
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marpet1
kanske skulle starta en insamling och belöna den som kan lämna info som leder till att sanningen kommer fram?
Ja vilken bra idé marpet1. Har fått info att Paj är på ny friarfront i nordingrå. Hur kan någon kvinna missat honom i media? Jag är ganska säker på att det är någon kyrklig människa, kanske med ett förnamn som är ett dubbelnamn med initialer M-L, kanske.
Citera
2017-08-03, 17:08
  #5878
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Jag vet att du innerligt avskyr och hatar P-A J men hatet verkar ha lett till att du helt har tappat verklighetsförankringen. Jag kan garantera dig att om du slumpvis frågar 100 personer i Kramfors om vem som mördade ES för 30 år sedan så kommer majoriteten, jag skulle gissa på 95 av 100 att svara "Jag vet inte" och max 5 personer skulle säga P-A.
Nu avslutar vi den här diskusionen. Sök hjälp...
Märks att du inte känner mig! Jag står så stadigt på jorden som man kan. Jag hatar inte PAJ men tycker att han är väldigt äcklig som människa. Jag kände, OBS kände honom så jag vet precis vad jag pratar om. Tror istället att du kanske är lite avis på att du inte har min insyn i fallet. Det är mycket jag skulle vilja berätta men tyvärr inte kan. Hoppas att du förstår det.
Citera
2017-08-03, 17:10
  #5879
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Jag är kav lugn ställ den frågan till PG istället, det är hon som trollar med konton och det är hennes fel att tråden är död.

Varför i hela friden lilla Marie ska man fråga folk som levde och bodde i Kramfors för 30 år sedan om detta? Det är år 2017 nu men i "er" men i lilla slutna krets tror man sig tydligen fortfarande representera HELA Kramfors, det är hög tid att ni vaknar nu... inte för min skull men för Eva's.
PG trollar inte, det behövs inte, alla vet vem det är iaf.😂
Citera
2017-08-08, 17:07
  #5880
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boanchga
PG trollar inte, det behövs inte, alla vet vem det är iaf.😂

Jag tycker Puf tilltalar oss med namn Marpet1. Känner Puf oss? Puf blir lite arg över att vi hävdar att Kramfors befolkning är övertygade om vem mödaren är. Varför? Det är ju så. Kanske Puf umgås i andra kretsar med flyktingar och de som är mycket yngre än oss och därför känner de inte till det? Kanske man be om repris av tv4s program om Eva samt repris av SVTs hela granskning inkl LGWs uttalande, hmm,ja, det vore något och samtidigt sprida sprida sprida att titta på tv när det sänds. Det kan ju aldrig bli för mycket av det, det fortsätter ju tills det är löst. Iofs så vet ju de allra flesta nu och det har ju tack och lov begränsat den där mödaren från att vara ute och skrika och höras så mycket. Han måste nog flytta för att kunna leva som han vill. Han tror verkligen att han är häftig, pratar fortfarande om brudar som en 16-åring skulle göra. Han är rätt nollad😂 Han förstår inte ens att man får veta allt han säger och gör på jobbet, fritiden, ja överallt har han de som inte tål honom, de vet vad han har gjort.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback