Citat:
Mohammed Al-Hakim dömde tydligen MFF igår. Han är en av de bättre domarna i Sverige just nu i mina ögon.
När det gäller inkvotering är det snarare så att vi får se inkovotering av ljushyade personer med anor långt tillbaka i Sverige som domare med tanke på att utvecklingen är så att de enda som orkar med domarutbildningen som unga där föräldrar skriker skit om domarna som är 15 år är ungdomar med invandrarbakgrund eller de med anor lång tillbaka i Sverige och bor i utsatta områden..
När det gäller inkvotering är det snarare så att vi får se inkovotering av ljushyade personer med anor långt tillbaka i Sverige som domare med tanke på att utvecklingen är så att de enda som orkar med domarutbildningen som unga där föräldrar skriker skit om domarna som är 15 år är ungdomar med invandrarbakgrund eller de med anor lång tillbaka i Sverige och bor i utsatta områden..
I en intervju med Lundh fick Al-Hakim en fråga om mångfald bland fotbollsledare, och han svarade förtjänstfullt (ungefär) att vi ska vara glada för varenda människa som ställer upp som ledare, och att vi inte har råd att tacka nej till någon på grund av att de har en (förment) för vanlig bakgrund.
Däremot frågade inte Lundh vad det var för förföljelse som Al-Hakims familj utsattes för i Baltikum som gjorde att man var tvungna att fly därifrån till Sverige.
Från en annan intervju:
"Något helt annat, din bakgrund. Du kom till Sverige som åttaåring, som flykting, från Irak. Berätta.
– Det var tuffa år i början. Vi flydde från kriget när jag var ett år och sen tog vi oss igenom olika länder. När jag var åtta år kom till Sverige. Framför allt den sista båtresan över Östersjön var tuff, vi visste inte om vi skulle överleva eller inte. Det var svårt. Någon båt före oss hade sjunkit. Många var åksjuka, folk låg ovanpå varandra. Det var hemskt, 450 personer på en liten båt, runt 80 var barn. Men jag ser det som en erfarenhet, det har gjort mig starkare som människa. Min bakgrund har gjort mig till den jag är."