2017-08-08, 09:45
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Mohammed Al-Hakim dömde tydligen MFF igår. Han är en av de bättre domarna i Sverige just nu i mina ögon.

När det gäller inkvotering är det snarare så att vi får se inkovotering av ljushyade personer med anor långt tillbaka i Sverige som domare med tanke på att utvecklingen är så att de enda som orkar med domarutbildningen som unga där föräldrar skriker skit om domarna som är 15 år är ungdomar med invandrarbakgrund eller de med anor lång tillbaka i Sverige och bor i utsatta områden..

I en intervju med Lundh fick Al-Hakim en fråga om mångfald bland fotbollsledare, och han svarade förtjänstfullt (ungefär) att vi ska vara glada för varenda människa som ställer upp som ledare, och att vi inte har råd att tacka nej till någon på grund av att de har en (förment) för vanlig bakgrund.

Däremot frågade inte Lundh vad det var för förföljelse som Al-Hakims familj utsattes för i Baltikum som gjorde att man var tvungna att fly därifrån till Sverige.

Från en annan intervju:

"Något helt annat, din bakgrund. Du kom till Sverige som åttaåring, som flykting, från Irak. Berätta.

– Det var tuffa år i början. Vi flydde från kriget när jag var ett år och sen tog vi oss igenom olika länder. När jag var åtta år kom till Sverige. Framför allt den sista båtresan över Östersjön var tuff, vi visste inte om vi skulle överleva eller inte. Det var svårt. Någon båt före oss hade sjunkit. Många var åksjuka, folk låg ovanpå varandra. Det var hemskt, 450 personer på en liten båt, runt 80 var barn. Men jag ser det som en erfarenhet, det har gjort mig starkare som människa. Min bakgrund har gjort mig till den jag är."
Citera
2017-08-08, 10:04
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
1. Korrekt, det var fan inte kul att se matchen igår... första halvlek var nog bland de sämsta jag sett denna säsongen, topp 3 typ, och det säger ju en del med tanke på hur säsongen varit. Kändes som att vårat spel handlade om att rensa bort bollen bara.

2. Vi förlorar aldrig hemma, så minst 1 pinne! ....

Till slut kommer jag jinxa det...

Vi vinner ju sällan hemma iår heller...

Att spelet handlade om att rensa bort bollen ja, problemet var ju att vi inte mer än enstaka gånger just rensade bort bollen ordentligt ens. I rensningslägen ska det inte vara nån "svår" passning utan just en sådan rensning man såg Tobbe göra ett par gånger när han verkligen tjongade iväg bollen till Ölandsbron. Inte vackert, men måste man nu rensa så ska det rensas rejält.
Citera
2017-08-08, 11:09
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Vi vinner ju sällan hemma iår heller...

Att spelet handlade om att rensa bort bollen ja, problemet var ju att vi inte mer än enstaka gånger just rensade bort bollen ordentligt ens. I rensningslägen ska det inte vara nån "svår" passning utan just en sådan rensning man såg Tobbe göra ett par gånger när han verkligen tjongade iväg bollen till Ölandsbron. Inte vackert, men måste man nu rensa så ska det rensas rejält.

Ni måste vinna på torsdag. Det är inte så många poäng ner till Sundsvall. Inget gräs eller hybridlag får ramla ur. Var Tobbe med sist? Jag såg då inte mycket av honom.
Citera
2017-08-08, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Försöker du påskina att ni hade en "jättepress" mot oss? Vad skapade ni egentligen? Var det en hörna och ett skottläge utanför straffområdet? Jag kan inte påstå att jag kände mig särskilt nervös innan ni gjorde äckelmålet.
Jättepress är att ta i men det går inte att förneka att vi var inne i en bra period där bollen konstant låg på er planhalva just då.

Längtar redan till Häckenmatcherna nästa år. Abrahamsson, Lindgren och Paulinho är tre av seriens vidrigaste spelare. Yasin, spelaren (?) med kramp men som kunde spurta 20 sekunder senare när vi gjorde mål och resterande tandpetare som föll bara man blåste på dem är också värd ett nämnande.

Nä, seriens vidrigaste trupp hittar vi på Hisingen. Det trodde man inte inför säsongen.
Citera
2017-08-08, 11:40
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Jättepress är att ta i men det går inte att förneka att vi var inne i en bra period där bollen konstant låg på er planhalva just då.

Längtar redan till Häckenmatcherna nästa år. Abrahamsson, Lindgren och Paulinho är tre av seriens vidrigaste spelare. Yasin, spelaren (?) med kramp men som kunde spurta 20 sekunder senare när vi gjorde mål och resterande tandpetare som föll bara man blåste på dem är också värd ett nämnande.

Nä, seriens vidrigaste trupp hittar vi på Hisingen. Det trodde man inte inför säsongen.

Ser också fram mot nästa års möten. Sex poäng även då, gärna på samma sätt som i år.
Citera
2017-08-08, 12:05
Medlem
Bajare som försöker rättfärdiga det där målet genom att svartmåla Häcken..
Citera
2017-08-08, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intellectuo
Bajare som försöker rättfärdiga det där målet genom att svartmåla Häcken..
Häcken svartmålade sig själva genom att spela vidrigt. Jag/vi påpekar det bara då många inte verkar ha sett det.

Framför allt då bönderna verkar ha satt sig i någon offerposition där vi framstår som bovarna. Gissar att 95% av alla som gnäller om hur osportsliga vi är inte såg hela matchen.

Ska bli intressant att se hur många Häckenspelare som blir avstängda efter agerandet vid vårt mål, ska vi gissa på 0? Vore sanslöst men precis det man förväntar sig från förbundet när det kommer till blåbärslagen.
Citera
2017-08-08, 12:33
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Häcken svartmålade sig själva genom att spela vidrigt. Jag/vi påpekar det bara då många inte verkar ha sett det.

Framför allt då bönderna verkar ha satt sig i någon offerposition där vi framstår som bovarna. Gissar att 95% av alla som gnäller om hur osportsliga vi är inte såg hela matchen.

Ska bli intressant att se hur många Häckenspelare som blir avstängda efter agerandet vid vårt mål, ska vi gissa på 0? Vore sanslöst men precis det man förväntar sig från förbundet när det kommer till blåbärslagen.

Måste suga rätt hårt då att varje gång få stryk av blåbärslaget. Häcken spöar ju alltid Hammarby. 6 poäng i år, 6 poäng förra året. Men du ser glatt fram mot nästa års matcher? Tack tack.
Citera
2017-08-08, 12:33
Medlem
snillet_1s avatar
Ytterligare en (f.d) fotbollsspelare är misstänkt kring muthärvan rörande matchen som skulle ha spelats mellan IFK Göteborg - AIK:

Citat:
Matchfixningsutredningen kring IFK Göteborg-AIK växer.
Ytterligare en person, också han tidigare elitspelare i fotboll, har delgivits brottsmisstanke för mutförsöket på två miljoner kronor till en AIK-spelare för att avsiktligt förlora mot IFK Göteborg.
– Det handlar om de två som var med vid det aktuella tillfället, säger åklagaren Hans-Jörgen Hanström.

---

Enligt Sportbladets uppgifter erbjöd den nu misstänkte mannen som är i 35-årsåldern, och som också är före detta elitspelare i fotboll i Sverige, tillsammans med den tidigare AIK-stjärnan den nuvarande AIK-spelaren två miljoner kronor för att se till att AIK skulle förlora mot IFK Göteborg.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/3nAgM/annu-en-elitspelare-misstanks-for-skandalen
Senast redigerad av snillet_1 2017-08-08 kl. 12:37.
Citera
2017-08-08, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Måste suga rätt hårt då att varje gång få stryk av blåbärslaget. Häcken spöar ju alltid Hammarby. 6 poäng i år, 6 poäng förra året. Men du ser glatt fram mot nästa års matcher? Tack tack.
Vi brukar vara som sämst mot de mest obskyra blåbärslagen så don't flatter yourself too much.
Citera
2017-08-08, 12:39
Medlem
Roedoress avatar
Citat:

Kommentatorerna såg ju hela matchen och den ena tyckte ju "fy fan vad dåligt".

Finns det nån som inte är bajare som håller med er. Sluta försvara beteendet.
Iofs, kan ju inte bli mer pinsamt nu.
Citera
2017-08-08, 12:41
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Vi brukar vara som sämst mot de mest obskyra blåbärslagen så don't flatter yourself too much.

Ok, whatever rocks your boat. Häcken slutar dessutom alltid före Hammarby i tabellen. Men det finns väl nåt spexigt att skylla på även där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in