2017-08-08, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roedores
Kommentatorerna såg ju hela matchen och den ena tyckte ju "fy fan vad dåligt".

Finns det nån som inte är bajare som håller med er. Sluta försvara beteendet.
Iofs, kan ju inte bli mer pinsamt nu.
Du syftar på cmore? Om du alltså lägger värderingar i vad cmore som gång på gång visar sin oduglighet får det stå för dig.

Det börjar bli lite uttjatat nu. Vi släpper det.
Citera
2017-08-08, 12:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Häcken svartmålade sig själva genom att spela vidrigt. Jag/vi påpekar det bara då många inte verkar ha sett det.

Framför allt då bönderna verkar ha satt sig i någon offerposition där vi framstår som bovarna. Gissar att 95% av alla som gnäller om hur osportsliga vi är inte såg hela matchen.

Ska bli intressant att se hur många Häckenspelare som blir avstängda efter agerandet vid vårt mål, ska vi gissa på 0? Vore sanslöst men precis det man förväntar sig från förbundet när det kommer till blåbärslagen.

Det är ju en sådan uppenbar damage control ni sysslar med så att det blir komiskt. Häckens maskande var inte värre än vad något annat lag alltid står för i slutet av matcherna vid en uddamålsledning, Hammarby inräknat.

Om en enda spelare i Häcken blir avstängd så är det en fruktansvärd skandal. Personligen tycker jag det är ett under att dom lyckades hålla sig så kalla så att dom inte skadade någon utav de inblandade Bajenspelarna.

För övrigt så står det ju fruktansvärt klart att den vidrigaste spelaren/människan i allsvenskan är Hamad. Först är han högst inblandad i den mest osportsliga situationen jag sett i svensk fotboll, sedan står han efteråt i intervjuer och ljuger samtidigt som han försöker måla upp sig som en hjälte trots att han bara är ett litet smuts. "Jag fick 3-4 strupgrepp", på bilderna ser man tydligt att Lindgren är där 2 gånger och tar krypet i kragen, jag är helt övertygad om att det är dessa situationerna han försöker få till strupgrepp.

Intressant dock att det helt plötsligt är så många Hammarbyare som försvarar detta beteende, både tränare, spelare och supportrar. Jag antar att det därmed är officiellt att Hammarby väljer att stå utanför allt som har med fair play att göra? Hammarby bör betraktas som fritt byte framöver ifrån alla andra lag i allsvenskan.
Citera
2017-08-08, 12:53
Medlem
Roedoress avatar
Citat:
Du syftar på cmore? Om du alltså lägger värderingar i vad cmore som gång på gång visar sin oduglighet får det stå för dig.

Det börjar bli lite uttjatat nu. Vi släpper det.

Andersson, som uttalade sig, är visserligen fd fotbollsspelare.

Men visst, vi kör på att han är oduglig. Och övriga i fotbolls-Sverige som inte håller med er.
Ni i bajen har rätt i att det ni gjorde var fair play iom att Häcken mygla hela matchen...
Citera
2017-08-08, 12:56
Medlem
Fick inte Häcken en EL-plats för några år sen tack vare att de vann fair play-ligan året innan?

Tror Gefle fick det också nåt år.
Citera
2017-08-08, 13:07
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Det är ju en sådan uppenbar damage control ni sysslar med så att det blir komiskt. Häckens maskande var inte värre än vad något annat lag alltid står för i slutet av matcherna vid en uddamålsledning, Hammarby inräknat.

Om en enda spelare i Häcken blir avstängd så är det en fruktansvärd skandal. Personligen tycker jag det är ett under att dom lyckades hålla sig så kalla så att dom inte skadade någon utav de inblandade Bajenspelarna.

För övrigt så står det ju fruktansvärt klart att den vidrigaste spelaren/människan i allsvenskan är Hamad. Först är han högst inblandad i den mest osportsliga situationen jag sett i svensk fotboll, sedan står han efteråt i intervjuer och ljuger samtidigt som han försöker måla upp sig som en hjälte trots att han bara är ett litet smuts. "Jag fick 3-4 strupgrepp", på bilderna ser man tydligt att Lindgren är där 2 gånger och tar krypet i kragen, jag är helt övertygad om att det är dessa situationerna han försöker få till strupgrepp.

Intressant dock att det helt plötsligt är så många Hammarbyare som försvarar detta beteende, både tränare, spelare och supportrar. Jag antar att det därmed är officiellt att Hammarby väljer att stå utanför allt som har med fair play att göra? Hammarby bör betraktas som fritt byte framöver ifrån alla andra lag i allsvenskan.

Fast det här att Häcken nu sätter sig på höga hästar trots att deras spelare står för ett av de osportsligaste firandena vid 1-2, det håller ju inte riktigt heller. Inte heller håller det att fysiskt ge sig på Hamad, hur jävla osportslig han än har varit eller hur jävla arg man än är.

Ni gav tillbaka på planen, det hade kunnat räcka så väl men tydligen inte.
Citera
2017-08-08, 13:07
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ASqf
Fick inte Häcken en EL-plats för några år sen tack vare att de vann fair play-ligan året innan?

Tror Gefle fick det också nåt år.

Nästan, Häcken kom trea i Fair play 2010, efter Malmö och Elfsborg, men de var redan klara för europaspel, så då fick de spela i Europa 2011.
Citera
2017-08-08, 13:18
Medlem
Citat:

Det mest osportsliga du någonsin sett i svensk fotboll? Är det värre än när andra lag inte spelat tillbaka den eller är det värre för vi gjorde mål?

Det ni måste fatta är att om inte Häcken hade
1. Yasin löper över till andra sidan planen när det är dags för byte för att sedan vandra långsamt möjligast över planen i slutminuterna.
2. Faller så otroligt enkelt i v a r e n d a situation.
3. Maskar tid i över en tredjedel (!) av matchen.
4. Fejkar kramp när vi har momentum i matchens slutskede. (Avd fejk se spelaren i frågas agerande vid målet)

Hade man inte gjort detta hade Bajen spelat tillbaka bollen. Nu gjorde Häcken allt man kunde för att vinna matchen på regelvidriga och omoraliska sätt, varför ska då Bajen agera så mycket större?

Att hela Häckens trupp sedan attackerar både domaren och Bajens spelare samt står för hånfulla firanden vid 1-2 med ett resultat av att Bajen tilldelas varning är ju bara fantastiskt komiskt. Men idioten Nyberg erkände att han gjorde bort sig där, vad nu det ger en.

Glenn Nyberg har nu en gång för alla visat att han inte har stake att döma ett så stort publiklag som Bajen, må han hålla sig till Häckens hemmamatcher för de närmast sörjande i framtiden.
Citera
2017-08-08, 13:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Fast det här att Häcken nu sätter sig på höga hästar trots att deras spelare står för ett av de osportsligaste firandena vid 1-2, det håller ju inte riktigt heller. Inte heller håller det att fysiskt ge sig på Hamad, hur jävla osportslig han än har varit eller hur jävla arg man än är.

Ni gav tillbaka på planen, det hade kunnat räcka så väl men tydligen inte.

Det är sällan hån av motspelare och publik är särskilt passande, det finns dock undantag. Som när svenska U-21 hånade Frankrike genom kval och slutspel genom att göra honnören. Frankrike skulle bara ha det! Detta var också ett sådant tillfälle där det var ytterst passande att visa jublande publik och spelare i Hammarby att dom smutsade ned sig i onödan.

Att gå fram och ta någon i kragen och skälla ut dom känns som en väldigt överkomlig reaktion i en sådan situation. Tycker du att dom bara skulle släppt det och gått vidare efter att blivit utsatta för detta svinaktiga opportunistiska beteende?
Citera
2017-08-08, 13:29
Medlem
Varför detta plötsliga försök till att vara moralens väktare från bajens sida när man själva har maskat vid uddamålsledningar i slutet av matcher tidigare? Hamads varning i derbyt på friends?

Nu kan man alltså förvänta sig att bajen inte kastar jävligt stora stenar i glashuset framöver och kör på den här antimaskningslinjen varje match (även när man själva leder)?
Citera
2017-08-08, 13:31
Avslutad
Citat:
Det mest osportsliga du någonsin sett i svensk fotboll? Är det värre än när andra lag inte spelat tillbaka den eller är det värre för vi gjorde mål?

Det ni måste fatta är att om inte Häcken hade
1. Yasin löper över till andra sidan planen när det är dags för byte för att sedan vandra långsamt möjligast över planen i slutminuterna.
2. Faller så otroligt enkelt i v a r e n d a situation.
3. Maskar tid i över en tredjedel (!) av matchen.
4. Fejkar kramp när vi har momentum i matchens slutskede. (Avd fejk se spelaren i frågas agerande vid målet)

Hade man inte gjort detta hade Bajen spelat tillbaka bollen. Nu gjorde Häcken allt man kunde för att vinna matchen på regelvidriga och omoraliska sätt, varför ska då Bajen agera så mycket större?

Att hela Häckens trupp sedan attackerar både domaren och Bajens spelare samt står för hånfulla firanden vid 1-2 med ett resultat av att Bajen tilldelas varning är ju bara fantastiskt komiskt. Men idioten Nyberg erkände att han gjorde bort sig där, vad nu det ger en.

Glenn Nyberg har nu en gång för alla visat att han inte har stake att döma ett så stort publiklag som Bajen, må han hålla sig till Häckens hemmamatcher för de närmast sörjande i framtiden.

1. Yasin spelade högerytter även om Hamad stod och ljög om att han är vänsterytter, dessutom blev han tämligen omgående tillsagd av Nyberg att skynda sig, varpå han joggade hela vägen mot sidlinjen. Varför ljuger du?

2. Paulinho faller ofta lätt, jag hatar det men han är knappast ensam i allsvenskan om detta, och det är knappast en ursäkt för erat beteende.

3. Jag kan ta gift på att ni dödade mer tid av matchen än vad vi gjorde med era evighetslånga frisparkar. Vid varenda frispark ni fick (även dom vid halva plan) så tog det en minut efter som ni skulle flytta upp hela laget varenda jävla gång för att slå långt.

4. Hur vet du att han fejkade kramp? Är det så otroligt att en spelare faktiskt får kramp i 89:e minuten? Helst en kille på närmare 2 meter som sprungit ovanligt mycket. Även om han nu hade fejkat, kan man verkligen begära att Abrahamsson i målet skall veta exakt orsak till att en medspelare ligger ned?

Som jag förklarade ovan så finns det fall där hån är väldigt passande.

Glenn Nyberg har även sagt att han blev otroligt ställd utav Hammarbys agerande - vilket gjorde det svårt för honom att hantera situationen. Det är solklart att även han hade förståelse för att spelarna i Häcken blev vansinniga.
Senast redigerad av trazke 2017-08-08 kl. 13:36.
Citera
2017-08-08, 13:34
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Det är sällan hån av motspelare och publik är särskilt passande, det finns dock undantag. Som när svenska U-21 hånade Frankrike genom kval och slutspel genom att göra honnören. Frankrike skulle bara ha det! Detta var också ett sådant tillfälle där det var ytterst passande att visa jublande publik och spelare i Hammarby att dom smutsade ned sig i onödan.

Att gå fram och ta någon i kragen och skälla ut dom känns som en väldigt överkomlig reaktion i en sådan situation. Tycker du att dom bara skulle släppt det och gått vidare efter att blivit utsatta för detta svinaktiga opportunistiska beteende?

Fast nu var ju min invändning mot att ni fortfarande moralpredikar och förfasar er över hur smutsiga Bajen var, när ni själva varit duktigt smutsiga också. Och exakt vad klacken gjort som är så extraordinärt att de ska ha skit kan du gärna förklara. Om du nu motiverar Häckenspelarnas attacker mot Hamad som en konsekvens av stundens ingivelse, så borde detsamma gälla för publiken. Eller var det något annat klacken hade gjort för att förtjäna hån?

Lustigt att du kallar Hamad för smutsigaste spelaren och människan i Allsvenskan. Var det han gjorde värre än det Rosenberg gör nästan varje omgång med sina armbågar? Eller som när han hånar ÖSKs keeper efter att de avgjort på straff i slutminuterna? Har du förresten koll på hur Hamad är privat och att du utifrån det, och jämfört med övriga spelare i Allsvenskan, kan fastslå att han är smutsigaste människan också?
Citera
2017-08-08, 13:38
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WonDash
Varför detta plötsliga försök till att vara moralens väktare från bajens sida när man själva har maskat vid uddamålsledningar i slutet av matcher tidigare? Hamads varning i derbyt på friends?

Nu kan man alltså förvänta sig att bajen inte kastar jävligt stora stenar i glashuset framöver och kör på den här antimaskningslinjen varje match (även när man själva leder)?

Ja, givetvis har vi hamnat i en sits där vi inte kan räkna att få tillbaka bollen om liknande skulle ske i slutminuter. Gör vi likadant som Häcken gjorde så är det guldmedalj i idioti och kast med sten i glashus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in