Citat:
Ursprungligen postat av
trazke
Det är ju en sådan uppenbar damage control ni sysslar med så att det blir komiskt. Häckens maskande var inte värre än vad något annat lag alltid står för i slutet av matcherna vid en uddamålsledning, Hammarby inräknat.
Om en enda spelare i Häcken blir avstängd så är det en fruktansvärd skandal. Personligen tycker jag det är ett under att dom lyckades hålla sig så kalla så att dom inte skadade någon utav de inblandade Bajenspelarna.
För övrigt så står det ju fruktansvärt klart att den vidrigaste spelaren/människan i allsvenskan är Hamad. Först är han högst inblandad i den mest osportsliga situationen jag sett i svensk fotboll, sedan står han efteråt i intervjuer och ljuger samtidigt som han försöker måla upp sig som en hjälte trots att han bara är ett litet smuts. "Jag fick 3-4 strupgrepp", på bilderna ser man tydligt att Lindgren är där 2 gånger och tar krypet i kragen, jag är helt övertygad om att det är dessa situationerna han försöker få till strupgrepp.
Intressant dock att det helt plötsligt är så många Hammarbyare som försvarar detta beteende, både tränare, spelare och supportrar. Jag antar att det därmed är officiellt att Hammarby väljer att stå utanför allt som har med fair play att göra? Hammarby bör betraktas som fritt byte framöver ifrån alla andra lag i allsvenskan.
Det mest osportsliga du någonsin sett i svensk fotboll? Är det värre än när andra lag inte spelat tillbaka den eller är det värre för vi gjorde mål?
Det ni måste fatta är att om inte Häcken hade
1. Yasin löper över till andra sidan planen när det är dags för byte för att sedan vandra långsamt möjligast över planen i slutminuterna.
2. Faller så otroligt enkelt i v a r e n d a situation.
3. Maskar tid i över en tredjedel (!) av matchen.
4. Fejkar kramp när vi har momentum i matchens slutskede. (Avd fejk se spelaren i frågas agerande vid målet)
Hade man inte gjort detta hade Bajen spelat tillbaka bollen. Nu gjorde Häcken allt man kunde för att vinna matchen på regelvidriga och omoraliska sätt, varför ska då Bajen agera så mycket större?
Att hela Häckens trupp sedan attackerar både domaren och Bajens spelare samt står för hånfulla firanden vid 1-2 med ett resultat av att Bajen tilldelas varning är ju bara fantastiskt komiskt. Men idioten Nyberg erkände att han gjorde bort sig där, vad nu det ger en.
Glenn Nyberg har nu en gång för alla visat att han inte har stake att döma ett så stort publiklag som Bajen, må han hålla sig till Häckens hemmamatcher för de närmast sörjande i framtiden.