2017-10-18, 20:04
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Av samma anledning som att Djurgården tog in en extra sydkorean för ett tag sen när dom hade Moon, för att personen i fråga ska acklimatiseras snabbare å bättre. Gomez & Stefanelli kommer från samma område i Argentina så till största del därför.
Skulle inte Óbolo hjälpa till och bo i Stockholm ett tag? Kanske är bättre med någon i liknande ålder i och för sig. Tack för svar!
Citera
2017-10-18, 20:09
Medlem
Aleopas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
En sportchef är en del av organisationen...
Du är inte den skarpaste kniven i lådan, eller hur?

Väldigt skoj att se folk slåss om publikligan som om de vore en riktig titel.
Citera
2017-10-18, 20:13
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Skulle inte Óbolo hjälpa till och bo i Stockholm ett tag? Kanske är bättre med någon i liknande ålder i och för sig. Tack för svar!
Jo i och det är förmodligen i en mentorroll samtidigt som Gomez är mer av en kompis

Det var ju nån lirare som Djurgården värva förut som inte trivdes alls i Stockholm, mycket pga att han var väldigt ensam på fritiden och det är väl just den här omställningen AIK vill sköta så smidigt som möjligt.
Citera
2017-10-18, 20:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Jag har full förståelse för din tankegång, men han är inte en guldtränare.. Sorry to say, ni behöver någon annan. Ni har, överlag, varit Sveriges bästa lag oavsett hur mycket jag velat att vi kunde slåss mot er. Vi var fan inte kasa mot er, men ni gjorde målet osv.. Sånt är livet, jag lever det och jag älskar det...

Fast Åge var old och utan glöd
Allan var en outsider som aldrig var prövad
och MP var en tidigare flopp

Så som jag ser det så styr DA och styrelsen helt kulturen och tränare är bara en arbetsmyra som ska passa in.

Det märks väldigt tydligt att MP t ex har spelarna med sig jämfört med Allan.
Citera
2017-10-18, 20:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Sedan 2010 har AIK vunnit publikligan 3 gånger och kommit två 3 gånger. Knappast ett galet påstående.

Likväl har AIK de bästa förutsättningarna för att lyckas. Oavsett om det är nya eller gamla tider eller om Allsvenskan är lågt rankad bland Europas ligor så finns inga naturlagar som säger att AIK inte ska vinna SM-Guld på 8 år.
Det är helt och hållet organisationens egna fel.

Sorry to say men sen Bajen fick ny arena blir aik tvåa där med. Sen har publiksnitten mellan MFF och aik inte skilt sig så mycket, trots sthlm derbyn.

MFF har bäst förutsättningar helt klart sen absolut så ligger aik tvåa. Bajen borde ha bättre men där är väl organistationen inte på topp om man förstår rätt, men tar ju ett tag att bygga upp.
Citera
2017-10-18, 20:42
Medlem
Citat:
Av samma anledning som att Djurgården tog in en extra sydkorean för ett tag sen när dom hade Moon, för att personen i fråga ska acklimatiseras snabbare å bättre. Gomez & Stefanelli kommer från samma område i Argentina så till största del därför.

Nej han hade inte värvats om Dalkurd inte krävt för mycket för Löfkvist. Det blev extremt tydligt i AIK-Malmö att AIK behövde bredda truppen men precis som med Rasmus Lindqvist så vill inte AIK betala 6 miljoner om de kan betala betydligt mindre 6 månader senare. Gomez var en billig spelare som passade väldigt bra in på den spelartyp AIK ville ha. Nu visade det sig att han inte var tillräckligt bra så nu gäller det att försöka få loss Löfqvist igen.
Citera
2017-10-18, 20:52
Medlem
gato12s avatar
Citat:
1: Spenderade Isak pengarna? När tog dom slut?
hohoho.

Själv tycker jag nog fansen borde vara nöjda med att ha en chans på en andraplats. Som sagt, många nya spelare som ska hitta sin plats i laget.
Kommer man före DIF så är väl mycket vunnet?

Tyvärr är väl MFF lite väl svåra att tas med för tillfället, men sånt kan ändras snabbt, det har historien visat.

Edit; för övrigt var jag nyss på ICA och handlade och såg då en snubbe med en Malmö FF tatuering i bakhuvudet (!), men den var äkta tydligen.
Och där var alltså i norra Stockholmstrakten, en annan snubbe hade såklart AIK jacka på, men de rykte aldrig ihop; vad jag såg iaf...
Senast redigerad av gato12 2017-10-18 kl. 20:57.
Citera
2017-10-18, 21:28
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The_dude2
Nej han hade inte värvats om Dalkurd inte krävt för mycket för Löfkvist. Det blev extremt tydligt i AIK-Malmö att AIK behövde bredda truppen men precis som med Rasmus Lindqvist så vill inte AIK betala 6 miljoner om de kan betala betydligt mindre 6 månader senare. Gomez var en billig spelare som passade väldigt bra in på den spelartyp AIK ville ha. Nu visade det sig att han inte var tillräckligt bra så nu gäller det att försöka få loss Löfqvist igen.
Såg du 08-Fotboll med Björn Wesström? Tycker han förklara situationen med Gomez ganska tydligt där.
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
hohoho.

Själv tycker jag nog fansen borde vara nöjda med att ha en chans på en andraplats. Som sagt, många nya spelare som ska hitta sin plats i laget.
Kommer man före DIF så är väl mycket vunnet?

Tyvärr är väl MFF lite väl svåra att tas med för tillfället, men sånt kan ändras snabbt, det har historien visat.

Edit; för övrigt var jag nyss på ICA och handlade och såg då en snubbe med en Malmö FF tatuering i bakhuvudet (!), men den var äkta tydligen.
Och där var alltså i norra Stockholmstrakten, en annan snubbe hade såklart AIK jacka på, men de rykte aldrig ihop; vad jag såg iaf...
Ja. Kommer vi tvåa kan man inte klaga placeringsmässigt. Att bli bäst i stan innebär prestige på allvar för första gången på ett bra tag.
Citera
2017-10-19, 00:38
Medlem
Signaturums avatar
Hur förödande är det för Gnaget ifall dessa inte vinner mot Mesta mästarna? sett till kampen om andraplatsen?
Håller AIK över Djurgården alla dagar i veckan, och hade varit härligt att se Kongo och Co bli snuvade på att bli bäst i stan.
Däremot är det viktigare att gå förlustfri i mötena mot Stockholmslagen.
Senast redigerad av Signaturum 2017-10-19 kl. 00:44.
Citera
2017-10-19, 00:45
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Signaturum
Hur förödande är det för Gnaget ifall dessa inte vinner mot Mesta mästarna sett till kampen om andraplatsen?
Håller AIK över Djurgården alla dagar i veckan, och hade varit härligt att se Kongo och Co bli snuvade på att bli bäst i stan.
Däremot är det viktigare att gå förlustfri i mötena mot Stockholmslagen.

Er lilla gullmatch mot sorkarna kommer självklart spelas med b-laget från er sida. Men det spelar nog ingen roll, vi har kvar Häcken och det är den absolut viktigaste matchen för oss på en jävulsk massa år för torskar vi den så kan vi nog säga hejdå till Europa och det får fan inte ske.
Citera
2017-10-19, 00:49
Medlem
Signaturums avatar
Citat:
Er lilla gullmatch mot sorkarna kommer självklart spelas med b-laget från er sida. Men det spelar nog ingen roll, vi har kvar Häcken och det är den absolut viktigaste matchen för oss på en jävulsk massa år för torskar vi den så kan vi nog säga hejdå till Europa och det får fan inte ske.

Tveksamt till att vi ställer upp med B-laget i första matchen som Mesta mästare mot AIK.
Hade det varit ett sämre lag som t.ex Halmstad hade vi säkert sparat dom viktiga pjäserna, men nu är det lite prestige i detta mötet.
Citera
2017-10-19, 02:00
Medlem
Gallachers avatar
Citat:
Att vi förlorar hemma mot aik är per tradition ungefär lika stor risk som att aik händelsevis skulle bli allsvensk mästare ett år. Oerhört sällsynta bedrifter.

Vi vinner eller i värsta fall kryssar och Djurgården får revansch för torsken i Uppsala. Så blir det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in