Citat:
Ursprungligen postat av
Troian
Förstås måste vi vara öppna för att ingenting överhuvudtaget hänt, utom möjligen att han varit otrevlig (något han ju själv medgett). Men om vi diskuterar i fall det är rimligt att blanda in polisen så måste vi ju åtminstone för den diskussionens skull inkludera allt han anklagas för, och det är mer än att ha greppat tag i någon gubbes skrev.
– Han anklagas för att ha kallat kvinnor för "slampa" och "hora".
– Han anklagas för att ha hotat värden.
– Han anklagas för att ha hotat en kvinna.
– Han anklagas för att ha visat könet.
– Han anklagas för att ha greppat andra män i skrevet.
Tittar man på allt detta, sammantaget, så anser i alla fall inte jag att det är orimligt att det blir ett polisärende.
Det är allvarliga brott om man bortser från sammanhanget. Så visst är det rimligt att det blev ett polisärende. Lika rimligt som att saken lades ner då hoten inte skrämde någon. Och ingen vill medverka i utredningen.
Kanske begreppen hot och kränkt används fel i Sverige, av folk som inte har en aning om innebörden av ett riktigt hot, och hur en riktig kränkning ser ut.
Inget kan få mig att tro på, att någon kände sig hotad på riktigt. Om någon skulle påstå att de kände sig hotade av Anders Borgs fyllesnack, så är man totalt borta från den verkligheten där hot och kränkningar förekommer.
Beträffande kränkt så är det också fel ord. Folk kan ha blivit generade och främst chockade över att någon i deras sällskap inte kan bete sig som folk, och hantera god mat och dryck.
Saken är nu reducerad till det olämpliga beteendet från en person som har allt och trots det inte kan kontrollera alkoholen och sitt agerande ute bland folk.
Vi alla tolkar denna sak olika. För mig handlar det om Anders Borg. Han är ensam ansvarig för sina handlingar. Det vi ser, är vad det är för personer som får makt och folkets beundran i Sverige och hur de handskas med livet som privilegierade. Varför super denne Jeppe?
Nu kommer besvikelsen fram, och då vill folk ha trygghet genom att polisen, någon myndighet eller staten gör något. Vad som helst, bara det blir bra och de får tillbaka sin idol.
En del personer i tråden framför att något stort ligger bakom, typ konspiration. Med rena antisemitiska påhopp, där
stackars Anders blev utsatt för frestelse av en judinna. I detta fall har det visat sig att Dominikas prins var en groda, och hon kan kyssa honom bäst hon vill, men han är inte den partner hon beskrivit i media. Jag tycker faktiskt mest synd om de personer Anders Borg har svikit. Han kan dra åt helvete.