2017-08-07, 17:30
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Han menar att ursäkterna för det nya bottennappet är värdelösa om Bajen inte följer de moraliska riktlinjer man nu etablerat för sig själv. Det samma gäller de Bajensupporters som tycker att det var fine, inte en käft skall öppnas och inte ett pip skall komma ut från dessa individer ifall(mot alla odds) något liknande skulle hända Bajen.

Maskningar från Bajen vid eventuell ledning skall fördömas av dessa individer.

Konsekvent handlande och tänkande eller hyckleri... that's the question.

Jag förstod poängen men så länge som inte Hammarby officiellt går ut med att det är ok är det inte klubben som ska stå ansvarig utan individerna det handlar om.

Citat:
Ursprungligen postat av Detroit1
Självklart skall man inte kunna försvara en uddamålsledning på övertid genom att lägga sig ner på planen i kramp, själv spela ut bollen och sedan förvänta dig att få tillbaks den. Detta är något som måste upp till diskussion. Ingen skall kunna förvänta sig att få tillbaka bollen i ett sådant läge. Filmningar och maskningar har varit en del av fotbollen länge, men det har gått för långt nu.

Ja, precis. Man kan hoppas att det som hände igår, och de reaktioner det lett till, åtminstone kan leda till något bra även om handlingen i sig inte är eftersträvansvärd. Att någon tar sig en ordentlig titt på hur man kan få stopp på maskning som inte är del i spelet (som att bryta matchen genom att påstå skada) eller filmning i allmänhet.

Som jag skrev tidigare kan man snegla på rugbyn där man inte stoppar spelet för mindre skador. Man låter det fortgå och i värsta fall kan sjukvårdare komma in på plan under pågående spel. Det fungerar bra där, varför inte i fotboll?
Citera
2017-08-07, 19:56
Medlem
anteri17s avatar
Man var negativ igår, men som resultaten är just nu är Sirius fortfarande 4:a trots att man avverkat tre Europa-aspirerande lag från "tillbakavägen" av spelschemat. Fina tider.
Citera
2017-08-07, 20:19
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Haha, ja. Men ändå gråter folk!

Inte jag! Är överlycklig pga det karma som visades. Bonus att Häckens spelare bara tackade sin klack efter slutsignalen. Gav fan i att tacka motståndare och domare. Respekt!!
Citera
2017-08-07, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus
Inte jag! Är överlycklig pga det karma som visades. Bonus att Häckens spelare bara tackade sin klack efter slutsignalen. Gav fan i att tacka motståndare och domare. Respekt!!

Smutsiga arslet.
Citera
2017-08-07, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus
Tro inte fan att vårt lag är intresserade av att tacka det där äckliga bonngänget. Eller den inavlade Glenn Nyberg för den delen.
Skönt att Häcken inte har mer än fotbollslagets släkt som sin supporterskara så man slipper dem.

Fulöl och fest när Paulinho drar korsbandet.
Citera
2017-08-07, 20:55
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Tro inte fan att vårt lag är intresserade av att tacka det där äckliga bonngänget. Eller den inavlade Glenn Nyberg för den delen.
Skönt att Häcken inte har mer än fotbollslagets släkt som sin supporterskara så man slipper dem.

Fulöl och fest när Paulinho drar korsbandet.

Gråt gråt gråt. Paulinhos tystande av 'Vi är hammarby' igår var det skönaste jag upplevt i Stockholm. Vart tog ni vägen?
Citera
2017-08-07, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Gråt gråt gråt. Paulinhos tystande av 'Vi är hammarby' igår var det skönaste jag upplevt i Stockholm. Vart tog ni vägen?
Ni var 30 pers på plats och undrar var vi tog vägen? Måste ligga något i vattnet på baksidan som gör att ni inte kan tänka klart. Det är förövrigt ingen ramsa som går så.

Och där avgör mff på stopptid mot dif. Jag såg inte målet men hoppas det var efter en kramp"skada" där man ej spelar tillbaka bollen. Bra malmö!
Citera
2017-08-07, 20:59
Medlem
alexjonssons avatar
Jag noterar att Hammarby är det enda 08-laget som inte förlorar mot MFF hemma 2017. Hoppas även att Rosenberg själv blir armbågad av någon uppretad supporter innan han hinner in i sin buss!

Skönt att dif får känna på hur det känns att släppa in ett mål från MFF i matchens sista spark. /AIK
Citera
2017-08-07, 21:03
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ni var 30 pers på plats och undrar var vi tog vägen? Måste ligga något i vattnet på baksidan som gör att ni inte kan tänka klart. Det är förövrigt ingen ramsa som går så.

Och där avgör mff på stopptid mot dif. Jag såg inte målet men hoppas det var efter en kramp"skada" där man ej spelar tillbaka bollen. Bra malmö!

Aldrig hört Tele2 så tyst. Det var bara de där 30 som lät.
Citera
2017-08-07, 21:46
Medlem
simonvps avatar
Möts av nyheten att Rosenberg blir utvisad för armbåge och att dif ändå torskar mot Champions League-laget MFF. Det tar fan nästan igen för gårdagen det...

Hur många matcher har Champions League-laget MFF avgjort på stopptid/sista tio? Måste vara tiotalet, vilket är helt galet.
Citera
2017-08-07, 21:47
Medlem
Gallachers avatar
Det va den seriefinalen. En match som är talande för egentligen hela den allsvenska säsongen. Bättre lycka till 2018 alla ni andra.
Citera
2017-08-07, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Möts av nyheten att Rosenberg blir utvisad för armbåge och att dif ändå torskar mot Champions League-laget MFF. Det tar fan nästan igen för gårdagen det...

Hur många matcher har Champions League-laget MFF avgjort på stopptid/sista tio? Måste vara tiotalet, vilket är helt galet.
6/13. Rätt absurt. Men eftersom två av de är mot tvillingarna är jag okej med det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in