2017-08-07, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Tomas Tjajkovski själv är nog inte helt oskyldig i det som hänt Anders Borg och han verkar kunna jävlas rätt ordentligt med dom han ogillar.

Författaren Lena Einhorn, vars bok "Madeleine F" släpptes i höstas, stäms av familjevännen Tomas Tjajkovski, rapporterar Dagens Nyheter. Tjajkovski menar att boken pekar ut hans far som våldtäktsman.
Romanfiguren Madeleine säger vid ett tillfälle i boken "Minns du min pappa? Han våldförde sig på mig." Enligt Tomas Tjajkovski råder det ingen tvekan om att Madeleine är baserad på hans avlidna syster,
– Jag vill inte att mina tre döttrar och resten av familjen ska få höra att deras farfar var en våldtäktsman, säger Tomas Tjajkovski till DN.
Nu har han valt att stämma Einhorn i Stockholms tingsrätt och anklagar henne för förtal av avliden.

Källa: https://www.sydsvenskan.se/2017-02-27/lena-einhorn-stams-av-familjevan

Finns redan en tråd på FB om denna händelsen
(FB) Lena Einhorn stäms av familjevän

Intressant umgänge Anders Borg skaffat sig. Sexsektsmedlemmarna Dominika, Bard etc och en konstig typ som tror att allt handlar om honom, dvs värden Tajkovski, som dessutom är tydligen jättekompis med moderaterna Bettina Kashefi och hennes man officeren Wieslander. Hela bunten rasar i aktning.
Citera
2017-08-07, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruStormufti
För lite för Dominikas naglar hursomhelst.
Se Attackhånglet. Hon vill inte, men kan inte värja sig, eller är det bara som det ser ut?

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/raq7l/har-attackhanglar-anders-borg-dominika-i-direktsandning

Jävla bottennapp där Dominika, hur tänkte du?

"Efter programmet berättar Dominika Peczynski om stödet från pojkvännen.
Han är ju min stora kärlek och jätteviktig för mig. Han måste vara med."

Först kändes det lite pinsamt att den f.d.finansministern kallades för hennes "pojkvän". Men sen när man ser hur han beter sig här - och i övrigt - så kanske beskriver det ordet honom bättre än t.ex. en "man"?

Helt otroligt att Anders på fullaste har allvar sagt att han vill måna om sitt privata liv ÄNNU mer än vad han gjorde under sin tid i regeringen. Att han inte vill utsätta sina barn för massmedia utan skydda dem så gott han kunde.

Sen storhånglar han sin "flickvän" i tv-studion. Varför?

Fattar Anders inte att det var han och inte Dominatrixet som var "trofén" i förhållandet?

Att vara "mannen i hennes liv" eller "hennes stora kärlek" är något som är tillfälligt. Det betyder inte så mycket som Anders kanske tror. Anders skulle kunna fråga Dominikas barns pappor hur stora kärlekar de har varit för henne..

Är Anders ungefär som Ingemar Stenmark var för Ann Uvhagen: en oerfaren och lättlurad pojke - trots att han i sin yrkesroll hade stora framgångar?
Citera
2017-08-07, 19:43
Medlem
ReclaimYourMinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Det är en pinsam händelse inget mer.

En stor åderpåle fascinerar alltid.
Pinsamt är det om man däckar i soffan eller spyr ner hela sig själv. Nu handlar det om blottning, sexuella ofredanden, kränkningar osv. Lite mer än pinsamt om du frågar mig. Han har gjort bort sig fullständigt och kommer aldrig igen att tas på allvar. Blir ihågkommen som blottar-Anders.
Citera
2017-08-07, 19:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ReclaimYourMind
Pinsamt är det om man däckar i soffan eller spyr ner hela sig själv. Nu handlar det om blottning, sexuella ofredanden, kränkningar osv. Lite mer än pinsamt om du frågar mig. Han har gjort bort sig fullständigt och kommer aldrig igen att tas på allvar. Blir ihågkommen som blottar-Anders.

Att hota och kränka fel personer är aldrig bra, som att pinka på en hoj tillhörande en HA medlem t.ex.
Han fick "erbjudandet" att lämna klubben frivilligt...
Senast redigerad av pe11e 2017-08-07 kl. 19:56. Anledning: tillägg
Citera
2017-08-07, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Är väl sexuellt ofredande att klämma folk på könsorganet, eller? Sen var det ju inte skämta Anders höll på med, som vissa tycks tro här. Han var förbannad över att han inte fick bo i huvudstuggan, utan i en stuga en bit bort.. Så något trevligt skojande av honom var det knappast, han betedde sig även hotfullt, speciellt då mot värden som inte lät honom sova där han ville. Trevlig prick!

Beror på. Anmälde en gubbe som tog mig på brösten och körde in fingrarna i underlivet (nerifrån genom shorts). Gubben påstod att jag varit med på det och det blev aldrig något åtal av min anmälan. Här har ingen målsägare ens polisanmält.
Citera
2017-08-07, 19:56
Bannlyst
Minns att det var väldigt tyst från andra politiker när gudrun söp och pinka runt, men alla bör ju ha sett henne i farten. Så man kan förvänta sig att de flesta super till det och de hemlighåller pinsamheterna just för att det kan vara dem själva nästa gång. Nu var det en blandad grupp men ändå lite högdjur, så vi kan nog förvänta oss tystnad, men nån vill säker samla lite bonuspoäng och har vi tur kommer sanningen fram om ett litet tag.
Kuk Anders har skitit i det blå skåpet som det vacker heter.
Citera
2017-08-07, 19:57
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pete Bondurant
Var där.
Borg blev väldigt full och började skryta om storleken på kuken. Några bad honom lugna sig och då blev han ännu värre ochutmanade minst två på kukmätning. Ingen var intresserad då försökte han greppa dezsa två varav ingen är känd mellan benen utanför byxan. Han sa "det där var ingret att ha mer än mask än en orm" bland annat. En person blev upprörd den andra struntade i det. Den upprördas fru/flickvän la sig i och blev kallad slampa. Borg började knuffas lite lätt med den upprörda mannen som typ motade bort Borg. Då överraskade han alla med att dra fram kuken och påstå att "sådan drake kan du ju dröma om".
Det knuffadrs lite och ytterligarr en kvinna sa åt Borg att skärpa sig. Flera andra sa "gör inte bort dig" osv. Då kom värden och försökte lugna situationen vilket inte funkade då Borg vägrade att hala in kuken. Jag var rätt full men munhuggningen fortsayte med ett dusdin personer på ena sidsn och Borg på andra.
Värden tog då beslutet att hedersgästen skulle utrymma sovplatsen nummer ett i huset och att det var bäst att han flyttade till en stuga så han kom bort ifrån normallberusade gästerna i huset.
"Anders, sluta tjafsa för don egen slull och gå och lägg dig" minns jag att han sa. Då Borg tvingades ut från huset med en nessesär fick han spel och börjadde hota värden med "ett helvete" "Jag har inte gjort något, släng ut slinkorna" mm. Lite lätt knuffande men inget våld blev det.
Jag hörde aldrig honom kalla någon hora. Borde hört då jag var i Borgs närhet av kändisintresse Slinka och slampa dock men lite osäker på slinka, kan ha varit något liknande. Släppte tyvärr saken då de gått ut.
Såg ingen som fotade/filmade och det var inte det klientelet där.
Inga barn blev vittnen till detta.
Jag är rätt lättlurad så jag tror på det här. Fan så det kan bli. Här duger förstås inga naturliga förklaringar, så han kanske borde söka upp en exorcist?
Citera
2017-08-07, 19:58
Medlem
Krisexpert: Kinberg Batra hanterade skandalen bäst
Anders Borgs krishantering har både hyllats och sågats efter fylleskandalen. Men den som skött sig bäst i svallvågorna av ”Borggate” är moderaternas partiledare Anna Kinberg Batra, anser Pär Daléus, krisexpert vid pr-byrån Westander.

Källa: https://www.dagensmedia.se/medier/krisexpert-kinberg-batra-hanterade-skandalen-bast-6863805

Nu har vi en krisexpert som plockar poäng från Anders Borgs fylla och snart är väl alla yrkesgrupper representerade i uttalanden om hans fylla.
Citera
2017-08-07, 20:10
Medlem
Tydligen var det så att media i inledningsskedet inte namngav Anders Borg utan bara skrev något i stil med "känd f.d. minister". När Anders Borg och Dominika Peczynski förstod vad som var på väg att brisera gick Anders Borg på uppmaning från sambon och PR-konsulten Dominika Peczynski ut med sin nu välkända pudel. Men nu visar det sig alltså att skandalen var på väg att bli dyr för Anders Borg och han har tagit bort delar av sin ursäkt eftersom den byggde på "rena hörsägen" av vad som hänt och själv kommer han ju inget ihåg något pga sin blackout. Undra om denna delikata händelse får ett eget kapitel i hans memoarbok om han nu vågar sig på att skriva en sådan.
Citera
2017-08-07, 20:12
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Även om han skulle avsäga sig alla styrelseuppdrag kan han fortfarande hålla föreläsningar. Intresset skulle säkert vara stort ;-)

Därutöver kan han skriva blogg. Följare på hans Facebook-sida har fördubblats på bara några få dagar..

Jag är inte orolig för Anders framtid. Ändå vore det intressant att få veta vad som ligger bakom allt detta. Varför var han så arg? Vem/vilka förolämpade han? Vad sa han eller gjorde han egentligen? Och varför la han sig platt istället för att försvara sig i media?

Varför deltar man i en fest om man inte gillar värden?

Det räcker med att du hamnar i en måttlig ansvarsställning för att du ska bli inbjuden (och förväntas komma) till fester och sammankomster med människor du aldrig ens i normala fall skulle vilja befatta dig med privat. Det handlar om att expandera kontaktnätet, bibehålla nämnda nät ex du kanske inte vill träffa värden men du vill träffa x antal andra personer som kommer alt nämnda värd är kanske någon företaget vill stifta närmare bekantskap med.

I det här fallet verkar det troligt att det rör sig om något sådant, han drack för mycket för att stå ut med sällskapet och så rämnade fasaden, kanske något som legat och grott ett tag.
Kanske bäst att hans inneboende frustration dök upp så här istället för att han skulle dyka upp vid ett senare tillfälle med en pistol citerande bibelverser
Citera
2017-08-07, 20:19
Avslutad
Det är väl klart att Tomas Tobe, gift med Marcus Tobe, inte ser så allvarligt på män som blottar sig.
Han önskar såklart att han fått vara där och hjälpa Borg med att hålla dasen i styr.
Citera
2017-08-07, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.J.Pilvikukka
Det lutar åt att han fortsätter sin karriär utomlands. Det kinesiska tecknet för "rock out with your cock out" är detsamma som för "dra med svansen mellan bena". True story.
Han kommer tillbaka även i Sverige.
Det han har gjort har vi glömt om 17 dagar.Men den kunskap han besitter finns kvar och kommer alltid vara efterfrågad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in