2017-08-07, 17:26
Medlem
Tjackmosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Bra spottat, 2006!

Vad står detta meddelande för?

TRT gör sig lustig över medias intresse för vad som läckt från hans fest, och...

TRT visar inget medlidande med någon inblandad (har han gjort det på facebook?), och...

TRT berättar vilka "fd statssekreterare" det handlar om, och...

TRT visar omvärlden att han är lierad med festdeltagarna Wieslander-Kashefi post party?

Är det Wieslander som Borg retat sig på och tuppat sig mot, i sitt djupa alkoholrus?
Jag reagerade också på den hånfulla ton som kan skönjas i det Instagram-inlägget. Det är svårt att tolka det som något annat än att Tjajkovskij vill markera avstånd å sin och de f.d. topptjänstemännens sida från vraket och förloraren Anders Borg som kan sitta kvar där på ön med sin bakfylla och sin ödelagda karriär. Man får definitivt inte bilden av att Tjajkovski känner någon större sympati för sin gäst, och frågar du mig passar det rätt väl ihop med den teori som andra i tråden varit inne på: Att Tjajkovski precis som den andra brunnförgiftaren i historien - Dominika Peczynski - uppmuntrat Anders Borgs gränslösa beteende och (med ett eller annat motiv) gjort sitt bästa för att gräva gropen ännu djupare åt honom när krisen väl var ett faktum.

Notera att det av allt att döma var Dominika Peczynski som uppmanade Anders Borg att be om ursäkt den första gången, för handlingar som han samtidigt hävdade att han inte ens visste vad de var (pga. sin "blackout"), och sedan tog tillbaka ursäkten åt honom, med hänvisning till "ändrade omständigheter". Antingen är såväl DP:s "147 i IQ" som hennes PR-relaterade meriter grova överdrifter eller så är det inte Anders Borgs bästa hon har i åtanke.
Senast redigerad av Tjackmoster 2017-08-07 kl. 17:35.
Citera
2017-08-07, 17:29
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simmaellersjunk
Tack! Precis som jag trodde. Nu för tiden är det en klassmarkör att fixa och dona med maten själv när man är ute på landet.
Jepp och helst bjuda på rutten mat ... bilden är minst 3 veckor gammal
Citera
2017-08-07, 17:32
Medlem
Tomas Tjajkovski själv är nog inte helt oskyldig i det som hänt Anders Borg och han verkar kunna jävlas rätt ordentligt med dom han ogillar.

Författaren Lena Einhorn, vars bok "Madeleine F" släpptes i höstas, stäms av familjevännen Tomas Tjajkovski, rapporterar Dagens Nyheter. Tjajkovski menar att boken pekar ut hans far som våldtäktsman.
Romanfiguren Madeleine säger vid ett tillfälle i boken "Minns du min pappa? Han våldförde sig på mig." Enligt Tomas Tjajkovski råder det ingen tvekan om att Madeleine är baserad på hans avlidna syster,
– Jag vill inte att mina tre döttrar och resten av familjen ska få höra att deras farfar var en våldtäktsman, säger Tomas Tjajkovski till DN.
Nu har han valt att stämma Einhorn i Stockholms tingsrätt och anklagar henne för förtal av avliden.

Källa: https://www.sydsvenskan.se/2017-02-27/lena-einhorn-stams-av-familjevan

Finns redan en tråd på FB om denna händelsen
(FB) Lena Einhorn stäms av familjevän
Citera
2017-08-07, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lersater
Hur stor är den? Kuken alltså? Jämfördes de i stånd eller i vila?
Ett bra tips ska du nu få-

En riktig karl vet vad han har och är inte i behov av andras bekräftelse!
En riktig karl behöver således inte blotta sig. Han vet själv.
Det samma gäller kvinnorna också-
en riktig kvinna har inte i behov att blotta sig!
SÅ låt oss anta att män och kvinnor som måste visa upp vissa ...kroppsdelar
-kanske har de en sviktande självkänsla bakom beteendet.
Senast redigerad av moshes 2017-08-07 kl. 17:40.
Citera
2017-08-07, 17:42
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simmaellersjunk
Den gamla slitna klyschan - "källa" på det? Folk med pengar och rykten att behålla vill ofta vara för sig själva.

Det finns en massa exklusiva catering-lösningar. Jag tror dock knappast att linnedukar och dylikt är efterfrågat när man är ute i skärgården.

Det tar ett par sekunder att hitta det du efterfrågar. Undantag medges i alkohollagen för enstaka privata fester när det gäller försäljning.
När det gäller vanliga bjudfester eller där folk själva tar med sig alkohol är det upp till var och en att sköta sin konsumtion. Det är inget som festarrangören har något ansvar för.
Citera
2017-08-07, 17:44
Medlem
Tror att fd. finansministern fick spel på de som inte respekterade honom. Därav den infantila uppmaningen till kukmätning, kvinnorna skämdes. That’s it.
Citera
2017-08-07, 17:46
Medlem
Tjackmosters avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/EV86o/anmalan-mot-anders-borg-ska-sekretessprovas

Vad är anledningen till att polisanmälan måste "sekretessprövas"? Vad innebär detta mer exakt? Och handlar detta om att festen tycks ha haft så celebra gäster och att dessa inte får skämmas ut?
Citera
2017-08-07, 17:48
Medlem
Borgs snedfylla borde inte vara polissak
Källa. http://www.expressen.se/ledare/malin-siwe/borgs-snedfylla-borde-inte-vara-polissak/

Ytterligare en infallsvinkel hur man kan argumentera runt Anders Borgs fylla
och nu till förmån för polisväsendet i Sthlm. Vad väntar här näst på detta tema?
Citera
2017-08-07, 17:51
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gold-teeth
Tror att fd. finansministern fick spel på de som inte respekterade honom. Därav den infantila uppmaningen till kukmätning, kvinnorna skämdes. That’s it.
Ja som tidigare skrivits blev han förbannad för att han inte fick sova där han ville. Och därefter hände det där med kukmätning, skrevklämmningen, hoten, förolämpningarna.
Citera
Medlem
Bengt-Bedrups-hatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Skall din åsikt gälla alla som kränker kvinnor? Eller bara Kuk Anders övertramp. Varför isåfall skall han särbehandlas.

Nåja, kvinnokränkningen i detta fall var knappast av graden att polis måste blandas in. Hora och slampa är inte tillmälen som motiverar polisingripande. I så fall behöver polisen rycka ut ungefär 10.000 gånger per dag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Det tar ett par sekunder att hitta det du efterfrågar. Undantag medges i alkohollagen för enstaka privata fester när det gäller försäljning.
När det gäller vanliga bjudfester eller där folk själva tar med sig alkohol är det upp till var och en att sköta sin konsumtion. Det är inget som festarrangören har något ansvar för.
Tack! Det låter vettigt. Vi får då anta att något utskänkningsbrott inte skett på ön. Micro kommer nog fortfarande att hävda detta då hen påstår att det funnits tjänstefolk där som kan ha gett Borg för många drinkar.

Även om det är fri bar, så utgår jag från att utskänkningsreglerna gäller om det är ett företag som står för serveringen och kanske debiterat en fast summa för hela kalaset. Men det är som sagt ett otroligt scenario i mina ögon.

Den här festen var privat-privat på alla sätt och vis.

Kanske doppade Borg kuken i värdens Gin&Tonic när han ville kyla av den efter en runda i sänghalmen med Dominika?
Citera
2017-08-07, 17:54
Medlem
kato85s avatar
Så låt oss säga att det var förtal, en kafkansk sammansvurning som tog tillfället i akt under Borgs berusning.

Då är frågan; varför lämnade han så villigt ifrån sig sina uppdrag? Varför bad han om ursäkt, sade att han skulle söka hjälp?

Om man nu är oskyldig så kämpar man väl för sin oskyldighet och står upp för den?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in