2017-08-07, 18:50
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NattJur
Hur mycket kan Borg vara god för, tro? Han måste väl ha nog med pengar för att kunna fly det här trista landet för all framtid?

Han har så han klarar sig, han har säkert en fet portfölj också
https://unvis.it/aftonbladet.se/nyheter/samhalle/article22796208.ab
Citera
2017-08-07, 18:50
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smegma
Undra hur lång tid det tar innan Slängtasken och dennes Polska slampiga Goldigger-luder går skilda vägar? Jag ger det två veckor. Max!

Fan alltså, att fimpa så här mycket på så lite tid är i sig en bedrift. Bra jobbat Anders!

Från att det hände till nu, så har dom två veckorna snart gått.
Borg påstås kallat någon för hora under rus. Du tycks vara nykter men använder ord som luder ändå.

Så vad var det du ville ,mer än att berätta att du är värre än Borg när vi kommer till språkbruk
Citera
2017-08-07, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Fel
Läs på alkohollagen.
Kan du vänligen länka till den bärande formuleringen?

Jag har svårt att tro att ett företag som står för servering på en privat fest, och häller i glaset till en synbarligen berusad person, helt undslipper ansvar för dennes beteende som en resultat av fyllan. Även om den alkoholhaltiga drycken medtagits av den berusade privatpersonen i fråga.
Citera
2017-08-07, 18:53
Medlem
Smegmas avatar
En annan rolig grej är ju att varannan tråd handlar om storleken på A.B's skinnrör. Inte nog med att han skäms över de verbala övertrampen som han gjort (slampa, hora, lillkuk etc) han kommer ju aldrig kunna vistas bland folk utan att någon glor eller frågar?

-Är det ett riktigt ankare du har mellan spykulorna, eller är det en liten taskmört?

Detta är bara för jäva roligt. Och så Dominatrix som är så jävla blåst att gick hon in på en mattelektion i vedbon så gick bocken ut!

Heja ANDERS BORG!

Citera
2017-08-07, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Om man säger att man är en elefant och är på cirkus under rus, ligger det även sanning i det då? Bakom den polerade fasaden, menar jag.

Om han hade kallat någon av damerna på festen för en "elefant" då skulle det har funnits en värdering även i det ordet - bakom den polerade fasaden.
Citera
2017-08-07, 18:56
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simmaellersjunk
Kan du vänligen länka till den bärande formuleringen?

Jag har svårt att tro att ett företag som står för servering på en privat fest, och häller i glaset till en synbarligen berusad person, helt undslipper ansvar för dennes beteende som en resultat av fyllan. Även om den alkoholhaltiga drycken medtagits av den berusade privatpersonen i fråga.
Vi gör tvärtom - visa mig var det framgår att man måste ha utskänkningstillstånd för en privat fest.

Det som händer om du säljer sprit till för unga eller för fulla är att du förlorar rätten att servera sprit -- det gäller dock inte vid privata fester eftersom det där inte krävs något utskänkningstillstånd alls.

https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/svensk-forfattningssamling/alkohollag-20101622_sfs-2010-1622
Citera
2017-08-07, 18:57
Medlem
Men om många tycker att det är ok för en fd finansminister att visa sin inbillat stora kuk så visst. Lycka till, det behöver ni.
Citera
2017-08-07, 18:57
Medlem
80231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det står att han hade tilldelats sovplats i ett annat hus -- inte om det hände före eller efter snoppviftandet.
Vanligen tilldelas man sin sovplats innan själva festen börjar, (när man anländer), eftersom man brukar ställa in sin packning i det rum man skall sova i.
Det var någon i tråden som påstod att AB inte fick sova i huvudbyggnaden, utan förvisades till ett lillhus eller vad det var.

Utskuffad med en necessär i handen tror jag att det stod. Jag har varit med om det (inte jag själv så klart ), så jag vill tro på att det är sant.

Sedan så kan jag konstatera att jag under många års skärgårdsfester har placerat mina prylar i huvudhuset, där tandborstning och sådant sker, och sedan så landar man lite i olika sängar beroende på vem man hamnar i säng med. Om det är på bryggan, i någons båt, eller i lillstugan, spelar mindre roll för mig.

Det som är relevant här är att AB är ett rövhål när det kommer till bemötandet gentemot vissa personer.

edit: oftast så är det så klart som så att du har ditt rum eller hus att disponera så då ställer du dina saker där

för full för att tänka just nu elt enkelt sorry

loggar ut
Senast redigerad av 80231 2017-08-07 kl. 19:22.
Citera
2017-08-07, 18:59
Medlem
Det har gått flera dagar nu och ingen av festdeltagarna har gjort någon polisanmälan, AB hade en blackout och någon drog kanske ner byxorna på honom.
Senast redigerad av Valpen_ 2017-08-07 kl. 19:03.
Citera
2017-08-07, 19:01
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NattJur
Hur mycket kan Borg vara god för, tro? Han måste väl ha nog med pengar för att kunna fly det här trista landet för all framtid?

För lite för Dominikas naglar hursomhelst.
Se Attackhånglet. Hon vill inte, men kan inte värja sig, eller är det bara som det ser ut?

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/raq7l/har-attackhanglar-anders-borg-dominika-i-direktsandning

Jävla bottennapp där Dominika, hur tänkte du?
Citera
2017-08-07, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
Han har så han klarar sig, han har säkert en fet portfölj också
https://unvis.it/aftonbladet.se/nyheter/samhalle/article22796208.ab

Även om han skulle avsäga sig alla styrelseuppdrag kan han fortfarande hålla föreläsningar. Intresset skulle säkert vara stort ;-)

Därutöver kan han skriva blogg. Följare på hans Facebook-sida har fördubblats på bara några få dagar..

Jag är inte orolig för Anders framtid. Ändå vore det intressant att få veta vad som ligger bakom allt detta. Varför var han så arg? Vem/vilka förolämpade han? Vad sa han eller gjorde han egentligen? Och varför la han sig platt istället för att försvara sig i media?

Varför deltar man i en fest om man inte gillar värden?
Citera
2017-08-07, 19:04
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Det har gått flera dagar nu och ingen av festdeltagarna har gjort någon polisanmälan, AB hade en blackout och någon drog kanske ner byxorna på honom.
Det är nog vanligare att den sociala dörren stängs än att folk springer till polisen i de kretsarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in